بستن

زیرگذر، یادگار شورا برای آیندگان؟

هفت‌برکه مسعود غفوری: شورای اسلامی شهر گراش اصرار دارد مشکل میدان شهید برزگران را با احداث یک زیرگذر حل کند. این که زیرگذر چقدر مشکل را حل می‌کند، سوال اساسی نیست. سوال اساسی‌تر این است: چرا شورا برای احداث این زیرگذر اصرار دارد؟

در چالش بر سر زیرگذر در شورای ترافیک شهرستان (خبر در گریشنا) چند نکته از دید یک گزارشگر پنهان نمی‌ماند. اولین مساله، دفاع تمام‌قد اعضای حاضر شورای شهر و شهردار از این طرح و عجله‌ی آنها برای شروع عملیات احداث است، در حالی که تقریبا هیچ‌کدام از اعضای دیگر شورای ترافیک، این اطمینان خاطر را نسبت به طرح نداشتند. هشدار فرماندار در ابتدای جلسه گویای این مطلب است، آنجا که می‌گوید: «قاعدتا باید یک تصمیم در شورای ترافیک شهرستان برای این موضوع اتخاذ شود و بعد از آن در شورای ترافیک استان تصویب شود و بعد از تصویب قابل اجراست. خواهشی که من دارم این است که قبل از تصویب هیچگونه اقدام فیزیکی را در آن مجموعه انجام ندهند.» اصغر فرودی در مقطع دیگری از جلسه نیز (در جواب انتقاد سرهنگ قنبری) به عجولانه بودن رفتار شورا اشاره کرد. این رفتار از سوی اعضای شورا بی‌سابقه هم نیست. اما در مورد طرحی که شاید بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، این رفتار عجیب‌تر از همیشه است. و شاید عجیب‌تر از آن، مماشات فرماندار است. او به خاطر عجله‌ی شورای شهر، به تشکیل شورای ترافیک قبل از بررسی طرح در کمیته فنی رضایت داده بود. و در یک چرخش جالب در جلسه شورای ترافیک، تصمیم‌گیری نهایی را به همان کمیته‌ی فنی موکول کرد! در نهایت نیز کمیته فنی بدون حضور فرماندار کلیات طرح را تصویب کرد (خبر در گریشنا).

مساله‌ی بعدی این است که شورا و شهرداری بدون این که طرح مطالعاتی دقیق و کاملی به شورای ترافیک ارائه دهند، انتظار تصویب آن را داشتند. نکته‌ی جالب‌تر این است که همانطور که از صحبت‌های علی‌اصغر حسنی مشخص است، اصلا طرح مطالعاتی وجود خارجی ندارد. حسنی در جایی از جلسه گفت: «این طرح نهایی هم نیست، بلکه الگوی اولیه است. وقتی ما این را تصویب کردیم و نامه زدیم، طرح اصلی می‌آید. مشاور را هم انتخاب کرده‌ایم.» مقدماتی و خام بودن طرح زیرگذر را می‌شد از تخمین‌های بسیار متفاوتی که اعضای شورا از بار ترافیکی ارائه می‌دادند نیز متوجه شد. برای مثال، بالاخره معلوم نشد این زیرگذر چند درصد ترافیک میدان شهید برزگران را کم می‌کند. شاید برای هر شنونده‌ای عجیب باشد که تخمین‌ها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد در نوسان بود! احتمالا توجیه شورا این است که تهیه‌ی طرح مطالعاتی کامل، صدها میلیون هزینه دارد. اما آیا بهتر نیست این هزینه‌ی واجب و لازم انجام شود تا جلوی اتلاف هزینه‌های هنگفت بعدی گرفته شود؟

و نکته‌ی بسیار مهم بعدی، نگاه شورا به بودجه‌ی شهرداری بود. ته صحبت اعضای شورای شهر و شهردار این بود که احداث این زیرگذر که [ظاهرا] با بودجه شهرداری انجام می‌شود، در واقع لطفی به شورای ترافیک و شهروندان است. به زبان ساده‌تر: «پولش را ما می‌دهیم. پس دیگر چه حرفی دارید؟» کار به جایی رسیده بود که فرماندار هم از «محبت و ایثار شورا» برای قبول انجام این طرح سخن گفت: «چون این یک طرح هزینه‌بر است، شوراها و شهرداری‌ها کمتر زیر بار این قضیه می‌روند. اما شورا و شهرداری گراش محبت کرده‌اند و از هزینه‌های جاهای دیگر می‌زنند و برای شورای ترافیک هزینه می‌کنند. این یک نکته مثبت است حقیقتا.» این نگاه به بودجه شهرداری، هم عجیب است و هم نگران‌کننده؛ چون همانطور که برخی اعضای حاضر در شورای ترافیک گوش‌زد کردند، بودجه‌ی شهرداری از جیب تک‌تک شهروندان تامین می‌شود. شورا و شهرداری متولی این بودجه‌اند، نه صاحب آن. چطور می‌شود که مدیران ارشد شهر و شهرستان این واقعیت مسلم را نمی‌بینند؟

قاعدتا توجیه شورا و شهرداری این است که بودجه‌ی شهرداری را در جهت منافع عمومی خرج می‌کنند. اما مساله اینجاست که این منافع عمومی چطور سنجیده شده است؟ آیا شورا ساز و کار مشخصی برای سنجش افکار عمومی دارد تا بتوان مطمئن بود که برآوردش درست و قابل اعتماد است؟ حتی یک نظرسنجی ساده (و البته نه کاملا معتبر) در کانال گریشنا (اینجا ببینید) درباره چگونگی اصلاح میدان شهید برزگران، می‌تواند این ادعای شورای شهر را زیر سوال ببرد. در این نظرسنجی از شهروندان پرسیده شد: «به عنوان یک شهروند گراشی با توجه تمامی شرایط، کدام گزینه را برای رفع مشکل ترافیکی میدان شهید برزگران (فلکه شهرداری) می‌پسندید؟» تا زمان انتشار این یادداشت، تنها ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان به گزینه‌ی «احداث زیرگذر» رای داده‌اند؛ و ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان گزینه‌ی «بزرگ شدن میدان و اصلاح هندسی» را انتخاب کرده‌اند. حتی گزینه‌ی «احداث روگذر» نیز با جلب رای ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان، بالاتر از گزینه زیرگذر قرار گرفته است.

بدین ترتیب، به نظر می‌رسد شورای شهر علی‌رغم انتظارش، نخواهد توانست انتظارات عمومی را هم با احداث این زیرگذر برآورده کند. آیا اعضای شورای شهر و شورای ترافیک قادر خواهند بود به نارضایتی‌های شهروندان در مواجهه با مسائل ناشی از احداث زیرگذر، مثل راه‌بندان، مشکلات ترافیکی، و قطعی گسترده و چندماهه‌ی آب و گاز پاسخ دهند؟ به بیانی ساده‌تر، آیا فرمانداری، شورا و شهرداری می‌توانند مردم را قانع کنند که منفعت‌های زیرگذر به هزینه‌های چند میلیاردی و مشکلات چندماهه می‌ارزد؟

شورای شهر چندی پیش سه اولویت عمرانی‌اش را معرفی کرد: کمربندی، زیرگذر میدان شهید برزگران، و آبشار کلات. از میان این سه پروژه، فقط لزوم احداث کمربندی برای همگان مشخص است. در مورد دو پروژه‌ی دیگر، مخالفان حرف‌های منطقی دارند اما شورا دستش برای توجیه طرح خالی است و تنها می‌تواند بگوید: «اگر بشود چه می‌شود!» این رویاپردازی که معلوم نیست از کجا نشات گرفته است، می‌تواند به جاهای جالب‌تری هم برسد. مثلا این که اگر برج خلیفه در گراش ساخته شود چه می‌شود! یا اصلا چرا دیزنی‌لند را به گراش نیاوریم!

اما برگردیم به سوال اول یادداشت: چرا شورا بر اجرای طرح‌هایی که اینقدر مخالف دارد، از جمله زیرگذر و آبشار کلات، اصرار دارد؟ محتمل‌ترین و خوشبینانه‌ترین جواب این است: درست یا غلط، اعضای شورا تصور می‌کنند با انجام این پروژه‌های چشمگیر، می‌توانند کارنامه‌شان را سنگین کنند و بخشی از بار انتقادات را کم کنند. شورایی که شعار اصلی‌اش «فراتر از شهر» بود، حال که در موضوعات فراشهری و سیاسی موفقیت روشنی به دست نیاورده (یا دست کم گزارشی ارائه نداده) و حتی در امور شهری هم مشکلات زیادی دارد (اختلافات بین اعضای شورا اکنون بر همگان روشن شده است، و انتخاب سه شهردار در دو سال هم معنای واضحی دارد) قصد دارد با یک یا دو پروژه‌ی خیره‌کننده، نگاه‌ها را از آن سمت منحرف کند. در واقع جمله‌ی اول این یادداشت را می‌شود اینطور خواند: شورای پنجم اصرار دارد یک زیرگذر برای آیندگان به یادگار بگذارد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

31 نظر

  1. با این هزینه برای جاده چک چک و کمربندی گراش بزارین بهتره .میدان ولایت سمت اوزاباد کنید.نگاه کنید الان کمربندی گراش با اینکه ۹سال از تصویبش میگزره و جاده جاده چک چک هم همچنین اصلا کار نشده.هزینه را بزارین اول برای این جاها اضاف اومد برای زیر گذر بزارین.الان تصویبش بکنید ولی اولویت بزارین بر کارهای اساسی.مگه شهرستانی هست که کمربندی نداشته باشه .شهرستانی که به روستاهاش هنوز با جاده آسفالت وصل نیست و از جاده شهرستان دیگه استفاده میکنه.الان با جاده کشی روستاهای شمس اباد و کنار زیارت و کسرالدشت از مشقت بیرون می آیند و توسعه پیدا می کنند .شما باید به فکر همه کارها باشید.بهسازی میدان به نظرم کافی هست.

  2. باسلام واقعاهزینه چشم گیری است اولا به جای این کارمیشه یه روگذرجلوبیمارستان بزنندبرای راحتی عابران پیاده که به طرف پارک شهرمیرونددومابه جای میدان برزگران مرکزشهرکه بارترافیکی سنیگن تری داره سومااین پول رو اگه یه مکان تفریحی خوب واسه همشهریان عزیزبسازندفکرکنم خوشحال تربشن تازیرگذرشایدهم شورافکردرستی کرده باشه فقط یه پیشنهادبودازشوراوشهرداری کمال تشکررودارم موفق باشند

  3. دقیقا هم هدف اعضای شورا انجام دادن یک کار بزرگ و عجیب که شوراهای قبلی انجام ندادن برای خودنمایی ولی بدون برنامه ریزی و زیر سازی ، بابا این پول بیت الملل هست اون دنیا اگه به هدف خودنمایی باشه آتیش میشه براتون تنها چیزی که شورا ندار مشورت هست خودخواهی و دیکتاتوری ویژگی اصلی این شوراست

  4. چرا شورا یک پروژه نیمه تمام مث کمربندی و جاده چک چک که بخاطر جاده خراب بخصوص مواقع بارندگی رفت آمد با مشکل برخورد می کنن تمومش نمی کنن راه و شهرسازی که اصلا برای گراش کاری انجام نداده

  5. بجای اینکه بیاین شهر رو توسعه بدین مثل جاده آسفالته واسه روستاها یا ساختمان سازی واسه مسکن فقط کلیک کردین روی زیرگذر واقعا چرا یه فکر اساسی نمیکنین

  6. کشور هلند بعد از اینکه مسئولین و مردم فهمیدن استفاده از دوچرخه هم میتونه مشکل ترافیک رو برطرف کنه هم میتونه به سلامتیشون کمک کنه هم میتونه کمک به اقتصاد جیبشون کنه به جای خرید ماشین و موتور گران قیمت برای خودنماهی ماشین درون شهر و موتور رو به ۵‎%‎رساندن ولی کشور ما هنوز درگیر ارتقا جاده برای ماشین هستیم .چرا مسئولین شورا و شهرداری وقتی صحبت از جاده برای دوچرخه میشه میگن پول نداریم ولی حاظر هستن خرج چندبرابری کنند برای کاری که با کمترین هزینه میشه درستش کرد. این وسط نباید فراموش کنیم کشورهای پیشرفته همانند کشورها جهان سوم اشتباه دیگران رو تکرار نمیکنند تا مثل ما جهان سوم لقب نگیرند

  7. با سلام
    مساله بسیار روشن و واضح میباشد لجبازی محض ولاغیر
    نتیجه آن هم بدون شک نیمه کاره رها شدن طرح و دور ریختن پول مردم خواهد بود. بخاطر خودخواهی و بی تدبیری تعدادی انگشت شمار که تفکرشان همان جریان معروف… مدیریت فعلی همینه که هست خودتان رای دادید پس هرچه پیش آید گردن خودتان هست. جوابگو بودن هم که الحمدالله رب العالمین در قاموس حضرات نمیگنجد. در کل که از ماست که بر ماست چراکه تخصص را فدای تعهد کاذب وتکثر بی اطلاع کرده ایم.

  8. این همه هزینه گزاف واسه اینکار رو دارین ولی هزینه برای سر پوشیده کردن رودخانه کندوران ندارین!!!!

    خودنمایی به قیمت فروختن جیب مردم…بخدا در زمستان ما اهالی رودخانه نشین کندوران مشکل گاز داریم مشکل نفت دارین…تابستان مشکل جونورای رنگ و وارنگ داریم…چرا بفکر نیستین.کی قراره آگاه بشین که درد همشهری رو بخرین وقتی در توانتونه…

  9. در تکمیل صبحتهای به جا و تاثیر گذار شما میخواهم مطالبی را به ان اضافه کنم.

    ١.مبلغ ١۵میلیارد تومانی که این اقایان در اتاق فکرشان می نشینند و بعد از ساعتها جلسه سخت و طاقت فرسا به نتیجه میرسند که گراش زیر گذر میخواهد از کجا تامین می شود؟؟ ایا این پول همان پولی نیست که با فشار اوردن بر اقشار کم درامد و پردرامد مردمان عزیز شهرمان به دست می اوردند و به عنوان درامد شهرداری به حساب می اورند؟؟
    ٢.من روزانه سه الی چهار دفعه از میدان برزگران عبور میکنم ولی من هنوز اثاری از ترافیک و مشکل ندیدم و اگه ترافیک دو ثانیه ای هم باشد مشکلی ایجاد نمی کندو نظر اقایان به محدود تصادفاتی است که در میدان اتفاق میفتد، هم بر اثر رعایت نکردن اصول رانندگی خودمان است ؟! به نظر حقیر با کمترین هزینه میتوان ان مشکل را هم با سنگفرش کردن و دست اندازها زیبا مشکل مد نظر اقایان را حداقل برای یک دهه دیگر حل کرد مگر این اقایان ترافیک ساعتی شهرهای بزرگ کشورمان را ندیده اند یا به فکرشان خطور نکرده ؟؟
    به نظر من مدیران شهرمان اگه تهران را مدیریت میکردند ،تهران را زیر گذر باران می کردند!؟!!

    ٣.ایا با پولی که مدنظر اقایان است نمی توان اوضاع اقتصادی شهرمان را سر وسامان داد ؟مگر چه اشکالی داری با این پول شهر مدیرانی پرورش داد که ما را از همسایه های همانند شیر مان دفاع کنند، به جای اینکه بخواهند بنشینند و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند به فکر پروژهای ناکارامد هستند؟؟

    ۴-به نظر حقیر مقصر خودمان هستیم که بی تدبیر به هر کسی که اب و تابش بیشتر و تبلیغاتش وسیع تر است رای می دهیم و خود کرده را تدبیر نیست و در اخر از مردم شهرمان میخواهم بیشتر به فکر شهر زیبا و دوست داشتنیمان باشند و جلو کارهای خدای ناکرده اشتباه و یا نا غافلانه مسولین شهرمان باشند و از دلسوزان شهر عاجزانه میخواهم گراش را دریابند .

    در پایان از بابت سخنانم از هم معذرت میخوام و قصد جسارت به هیچ شخص ومدیری را نداشته و ندارم فقط دلم واسه شهرم میسوزد.

  10. به والله که زیر گذر خوب نی الان کل سیاست ها شهرسازی اینه یا روگذر باشه یا همون منطقه طراحی زمینی خوب بشه

    شما برو لار زیر گذرش رو ببین وقت بارندگی پر میشه ماشین ها دارن دنده عقب میان حالا این اوضاع تو فلکه اصلی شهر هم باشه دیگه چی میشه
    الان کجا شیراز دیدین زیر گذر بزنن همش یا تفاطع هه یا رو گذر

  11. کاشکی دوره ی زمانی شورای شهر زودتر تموم بشه اهالی مردم کجایید چرا کسی حرفی نمیزنه نشستید نگاه میکنید یک کاری کنید گراش رو به تباهی داره میره یک عضو دلسوز تو شورا نیست دفعه ی بعد تصمیم قاطع انتخاب آدم خاکی و قشر ضعیف مدیر همه بلدنن باشن

  12. لقمه رو چرخوندن دور سر و گذاشتن تو دهن هست یک مسئله به این سادگی مسخره هست زیرگذر و رو گذر 😂😂

  13. باسلام خدمت همه شهروندان
    این تحلیل اصلا از نظر دیدگاهی و اعلام نظر کردن مثبت نیست و چه بسا که این
    طرح زیر گذر مشکلات میدان شهرداری رو بطور کامل حل نماید همانطور که در
    شهرهای بزرگ مثل شیراز زیر گذر زند که بطرف میدان ولی عصر و بلوار فرودگاه
    منتهی میشه و مسیر رو خیلی کوتاه تر کرده و شلوغی زمانهای قبل رو نداره
    اینجا هم با انجام طرح زیر گذر جوابگویی بشه و همه مردم راضی بشن
    و اینکه ما بخاطر اینکه شورا این کار رو میخاد انجام بده و در اینده بگن شورای
    پنجم این طرح استارت زد و بنام انها تمام بشه حرف درستی نیست
    خب کسی که جرات انجام کاری رو داره
    باید هم ازش تعریف کنن
    اگه خوب شد و زیر گذر جواب داد بازم شما ها تعریف و تمجید میکنید یا نه ؟

  14. با سلام چرا شورا شهر أصرّار دارد با إیجاد زیرگذر مشکل رو حل کند که واقعا هزینه زیادی در بر دارد ، میشه با طرحی راحت با هزینه کم این مشکل رو حل کَرد می تونیم این طرح رو پشنهاد بدیم اگه اقایون بپذیرند

  15. بگذریم از خوب یا بد بودن این طرح.اگه زیرگذر باعث اختلال در شبکه گاز و اب هزاران نفر میشع و هزینه انتقال گاز و اب چندین میلیارد هزینه میخوره.خب رو گذر بزنن.یا همون پل هوایی.هم اسونتره هم این همه نقل و انتقالات نمیخاد.گرچه این طرح به ترافیک کمک نمیکنه.

  16. سلام
    زدن اینجوری دیدگاه و پست اصلا با شعور و عقل منافات نداره این پست فقط
    هر ادمی میدونه که از روی غرض و تخریب کردن شورا هست

  17. سلام. ای کاش میشد این نمایندگان استیضاح بشن….دوما چرا فرماندار یهو مماسات کرد ه با شورا….سوما این همه طرح این همه الگو چرا بر سر طرحی که هزینه بر داره….شوار ملت رو چی فرض کرده….

  18. اولوبت شهر گراش زیرگذر یا روگذر نیست اولویت گراش رسیدگی لازم به وضعیت شهرک پاسداران و شهرک عظیمی و ۸۰ هکتاری است که هنوز مانند روستا می باشد شما به خ فلسطین و رودخانه شهرک رزمندگان سرو سامان بدهبد ایا شورا میداند چنتا زمین با کاربری پارک محله ای در شهرک ها وجود دارد که به زباله دانی تبدیل شده
    اقایان سعی دارند کارکنند ان هم کار بزرگ اما ایا نباید برای نظرات مردم احترام قایل شد
    اقای فرماندار این ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال گه میگویید شورا هرجایی قبول نمیکنه برای این است که ان هرجایی خود را صاحب بودجه نمیدانند بلکه امانتدار مردمشان هستند
    غیر از کمربندی بقیه طرحها در اولویت نیستند بلکه وضعیت کلی گراش بخصوص ساماندهی نابسامانی شهرکها اولویت شهر هستند

  19. سلام
    تردیدی نیست که باید هر کاری را به اهل ان سپردکسی که کاری را بلد باشدو توان انجام ان را داشته باشد این یک اصل عقلایی هست و کار بزرگ را بزرگان توان را
    توان انجام ان را دارند و یک جرات و جزربه می خواهد که این اصل همیشه در هر
    اصلی حرف اول را می زند
    ما الان واسه یک زیر گذر کلی بحث و جدل براه انداختیم
    مگه زمان مرحوم الله قلی خان شهردار توانمند گراش که خیابان اصلی شهر را قصد تخریب کل منازل مسکونی را داشته و انجام داد خدایش الان همه دارن میگن خدا بیامرزدش که این خیابان اون زمان بز دید باز و عقلایی انجام داده و اگه این خدا بیامرز اون دل و جرات را نداشت مطمئن باشین هم اکنون این خیابان عریض را الان
    نداشتییم
    همیطور حاج سید عباس معصومی که استارت و کلنگ انجام کمربندی شهرمان
    را در زمان های قبل زد و در حال حاضر قابل استفاده هست و مشکلات ترافیک
    را حل کرده
    و ما عزیزان اگه دیگاه مان به این صورت تنگ نظر و کوتاه فکر باشیم هیچ موقع
    پیشرفتی در شهر انجام نمیگیره و ما باید دنبال به روز تر کردن و استفاده هر چه بیشتر امکانات برای رفاه شهروندان شهر مان باشیم
    من الله توفیق ٩٧/٩/٩

  20. اتفاقا باید فکری به حال این میدان بشه داره تبدیل به چهار راه چه کنم میشه بهتره به جای حسادت وکینه توزی همه مسولای شهر همت به خرج بدن وهمکاری کنن به نتیجه برسونن به جای سنگ اندازی هرچند کارهای بزرگ مخالفان زیادی داره ادم یاد جاده اصلی زمان مرحوم الله قلی خان بزرگ میندازه کارهای بزرگ مردان بزرگ میخواد وصبر وحوصله بسیار

  21. وظیفه گریشنا اطلاع رسانی وبی طرفی نسبت به خبرها ی شهر هستش کم کم داریم یاد بی بی سی فارسی میفتیم اگه اینجوری پیش بره اعتمادمون نسبت به گریشنا از بین میره

  22. نگاه کنید برادران برای حل مسأله باید یکی فارسی زبان و یک متخصص از تهران بیاد .اون توجیه کنه من مطمینم میگه زیر گذر خوبه ولی به شرط اینکه کارهای شهرداری تکمیل شده باشد.اول شما کمربندی را اولویت بدید و بعد خیابان فلسطین را به شهرک بهشتی وصل کنید.میدان ها را کمی سروسامان بدید مثلا میدان حسابی یه مجسمه از حسابی بگذارید و چند فواره.میدان حوزه را چند نماد بزارید .میدان سمت اوز را طراحی کنید.کمی از این هزینه با مشارکت دولت برای جاده چک چک میشه گذاشت دولت ماشالله کند عمل میکنه.بعد الان برادران مصوبات قبلی اجرایی بکنید .به قولی میگن تا یک کار تمام نشده به بعدی نروید و بعد این را مصوب کنید و موکول کنید در سال های بعد و الان با بهسازی میدان حل کنید.بعدش بلوار سمت لار را به اتمام برسانید و نور بزنید .لار میدونی چند ساله اتوبان سمت خودش تمام کرده.قدم به قدم برسد جلو.اصلا هیچ کاری نشده .باور کنید گراش با توجه به جمعیتش از خیلی شهرستان ها ضعیف تر عمل کرده.بعدش این میدان دیگه سهم کمربندی نیست و جز نقاط شهری در آینده نزدیک میشه با یک چراغ راهنما و دوربین همه چی حل میشه.شما نمی دانید جریمه صد و دویست هزار تومانی چقدر انسان را مقرراتی میکنه.واقعا نمی دانید من یکبار در بزرگراه دادمان لار جریمه شدم بخاطر سرعت زیاد اشک توی چشام جمع شد پیام اومد سرعت غیر مجاز بلوار دادمان و جریمه ۲۰۰هزار و دو شب خوابم نمی بارد.الان دوربین ها که می بینم حتی سلام شون هم میکنم بعد رد میشم .تازه عکس سبقتم هم برام اومد .

  23. از تجربه لاری ها باید استفاده کرد . انها جهت امنیت بیشتر بعضی از مسیرها را مسدود کردند . چهار راه کفه بائن بطرف پمپ بنزین صالح پور که یک راه شریانی اصلی است تبدیل به سه راه کردند ان هم به شکل زیبا . بریدگی های سی متری هلال احمر و سی متری گراش را هم محدود کردن و محل دوربرگردان را به محل غیر تقاطع منتقل کردن .

  24. فعلا نه زیر گذر لازمه و نه رو گذر.با این هزینه سرسام آور و گزاف و در پی آن قطعی آب و گاز و غیره که مشکلات بسیار زیادی برای مردم به بار می آورد اصلا نیازی به این کار نیست و خیلی کارهای واجبتر مونده که اگه بخوان میتونن انجام بدن.خدا آخر و عاقبت این شهر رو با این شورا ختم به خیر کنه.

  25. زیر گذر جایی احداث میکنند که تصادفات زیاد باشه یا مشکل ترافیکی سنگین باشه .اصلا ترافیکی در این میدان نیست و تصادفاتی هم به انصورت رخ نمیده .واقعا این طرح اگه اجرا بشه بعد ها در کارنامه منفی این شورا خواهد بود
    به هیچ عنوان شاید تا سالها نیاز به این طرح نباشه متاسفانه اگه اجرایی کنند هم بودجه صرف میشه هم بعد ها متوجه میشوند که این زیر گذر هیچ کا رایی ندارد
    شورا به هوش باشید و اصلا کار غیر کارشناسی انجام ندهید مطمنن اگه انجام دادید ایندگان از شما انتقاد خواهند کرد
    در این میدان فعلا تا بیست سال دیگه هیچ مشکلی ندارد و نیاز به هیچ زیر گذری ندارد

  26. مطمینن هدف شورا ریا کاری است
    این میدان تا سالهای دیگه نیاز به زیر گذر نداره .چون اصلا مشکل تصادف یا ترافیکی نداره
    از شورا میخواهم کمربندی جلو دانشگاه را در اولویت قرار دهند اگر این کمربندی اجرا بشه تمام مشکلات حل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

31 نظر
scroll to top