بستن

فرماندار، پیگیر مشکلات آب روستاهای گراش

هفت‌برکه – گریشنا: فرماندار گراش در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان فارس با تشریح وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان، آب‌رسانی به چند روستای بخش مرکزی و بهره برداری از خط انتقال آب به بخش ارد تا پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، بهره‌بهرداری از خط انتقال آب مجتمع ارد، تسریع در تکمیل خط انتقال آب مجتمع فداغ، تامین نیرو و تشکیل چارت سازمانی اداره ابفای روستایی، اختصاص اعتبارات و تامین امکانات و تجهیزات اداری و خودرویی از مهمترین در خواست‌های فرماندار گراش در دیدار با مدیر عامل ابفای روستایی استان فارس بود.

اصغر فرودی فرماندار گراش در دیدار با علی بوستانی مدیر عامل اب و فاضلاب روستایی استان فارس از تکمیل پروژه آبرسانی به ارد تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: عملیات لوله گذاری این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از خط انتقال سد سلمان فارسی تا مخزن مادر در ارد پایان پذیرفته است و امسال برای تکمیل این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از خط انتقال آب مجتمع ارد مشکلات کمبود آب شرب در شهر ارد و روستاهای زینل اباد، اغصه و گزدان رفع خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر برای بهره برداری از این پروژه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است و امسال ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ اب در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با ساخت آن،این پروژه مهم و حیاتی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

فرماندار گراش بر ضرورت تکمیل خط انتقال آب مجموعه فداغ و فعال شدن مخزن‌های موجود تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد مدیر عامل، آب رسانی به روستاهای کنار زیارت، کسرالدشت،چک‌چک و شمس اباد در اینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرودی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های آب رسانی به روستاها نیازمند منابع مالی است، اظهار داشت: کمبود منابع آبی در شهرهای جنوبی استان فارس در خشکسالی‌های اخیر جدی است و برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی در اینده نیازمند اجرا و ساماندهی پروژه‌های اب رسانی در مناطق روستایی این شهرستان هستیم.

فرماندار گراش با بیان اینکه تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها به عنوان زیرساخت توسعه شهرستان ضروری است، افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه تصویب طرح جامع آب رسانی به ۲۶ نقطه شهری و روستایی شهرستان گراش است.

وی اضافه کرد: حجم کل آب تولیدی روستاهای تحت پوشش اداره آبفای روستایی گراش ۴۱۳ هزار مترمکعب در سال است.

مهندس علی بوستانی، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی فارس، ضمن قول مساعد و پیگیری مشکلات این حوزه در گراش گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تمام توان خود را برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم روستاهای شهرستان گراش به کار می‌گیرد و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top