بستن

سوت آغاز جام باشگاه‌­های کتابخوانی زده شد

هفت برکه (گریشنا):ستاد اجرایی برگزاری جام باشگاه‌­های کتابخوانی کودک و نوجوان در گراش تشکیل شد و در جلسه‌ای دیگر مربیان مهد‌‌های کودک با جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدها آشنا شدند.

این طرح جالب از دو سال پیش در کشور آغاز شده است و امسال برای نخستین بار قرار است کودکان و نوجوانان گراش نیز به صورت باشگاه‌های کتابخوانی با هم رقابت کنند. برای آشنایی بیشتر با جام باشگاه‌های کتابخوانی و لیست کتاب‌ها می‌توانید به سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران مراجعه کنید. (+)

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین جلسه ستاد اجرایی جام باشگاه‌­های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه‌های کتاب‌خوانی با هدف توسعه­‌ی فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی­ و همچنین تشکیل ستاد و توجیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل اجرایی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

آیینه افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با عنایت به نقش کتاب‌خوانی در توسعه­‌ی فرهنگی گفت:«جام باشگاه‌­های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، یک برنامه‌ی تاثیرگذار ملی و بسیار کم‌هزینه است که امسال با حمایت دستگاه‌ها در شهرستان گراش اجرایی خواهد شد. این طرح دو سال تجربه موفقی را در سطح کشور به ویژه برخی از شهرها و روستاها پشت سرگذاشته است.» آیینه‌افروز از همه دستگاه‌های مجری،حامی و مربیان و آحاد مردم دوست­دار کتاب خواست با تشویق کودکان و نوجوانان جهت شرکت در این جام، به رشد و توسعه­‌ی فرهنگی این دیار کمک کنند و باعث ارتقای سطح فرهنگ نونهالان خود شوند.

او در ادامه افزود:«این طرح در ماه­‌های مهر،آبان و آذر و نیمه اول دی ­‌ماه در مهدهای کودک، مدارس، مساجد و کانون­‌های فرهنگی هنری و تشکل‌های مردم‌نهاد و برخی ادارات و نهادهای دولتی، بین گروه‌های سنی۷ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود و گروه‌های ۷ تا ۱۲ نفره در سه مقطع شهرستانی، استانی و کشوری در مسابقه بهترین نامه به نویسنده، تهیه بهترین فیلم و تهیه‌ی اثر هنری و یا کاردستی با هم رقابت می‌کنند.»

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت خاص از این طرح و در اختیار گذاشتن کتاب با تخفیف ۵۰ درصد و برگزاری مراسم پایانی و تجلیل از برگزیدگان دراین طرح مشارکت فعال دارد. در پایان هنرپیشه،کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد در این جلسه به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

نشست مربیان مهدهای کودک نیز با حضور رییس اداره بهزیستی و کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف آشنایی بیشتر با این طرح در محل اداره بهزیستی شهرستان گراش برگزار شد.

غلامی، رییس اداره بهزیستی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در جمع کودکان تاکید کرد:«مقوله­‌ای شیرین‎‌تر از کتاب نبوده و نیست ولی متاسفانه امروزه استفاده نادرست و بی‌رویه از فضای مجازی باعث شده است که لذت کتاب‌خوانی را از دست بدهیم. همه باید تلاش کنیم با نشر فرهنگ کتاب‌خوانی اصول زندگی را در میان کودکان، نهادینه کنیم.»

هنرپیشه،کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با برشمردن تاکیدات آیین حیات‌بخش اسلام و بزرگان دین، بر اهمیت فرهنگ مطالعه پرداخت و اظهار داشت: «زیر‌بنای همه­‌ی توسعه‌ها، توسعه فرهنگی است و اصل و اساس توسعه فرهنگی نیز، افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.»

در این جلسه مربیان مهدهای کودک تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان با برنامه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک آشنا شده و سوالات و ابهامات طرح، از طریق کارشناس پاسخ داده شد.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top