بستن

تعویض در صندلی مدیریت ورزش گراش

هفت‌برکه گریشنا: احمد حسن‌نژاد بعد از سه سال حضور در صندلی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش جای خود به علیرضا ثابت سروستانی داد.

به گزارش هفت‌برکه دهمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش با حضور فرماندار، امام جمعه و روسای هیات‌های ورزشی و ورزشکاران صبح چهارشنبه ۱۱ مهرماه در فرمانداری گراش برگزار شد. حسنی رییس امور اداری و کوکبی بازرسی اداره کل ورزش و جوانان از شیراز در این جلسه حضور داشتند. این جلسه در غیاب هیات امنا اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

علیرضا ثابت سروستانی متولد بهمن ماه ۱۳۶۲ در شهرستان داراب و دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان‌های ورزشی است. ثابت کارمند اداره ورزش و جوانان گراش است.

فرودی: پیشرفت‌های خوبی در ورزش داشته‌ایم

اضغر فرودی فرماندار گراش برخی پیشرفت‌های ورزش گراش را بر شمرد گفت: «در طی این مدت پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش شهرستان داشته‌ایم. یکی از آرزوها و دغدغه‌های ما سالن ورزشی محبی بود. اعتبارات گسترده‌ای به سختی و با پیگیری‌های زیاد به این مجموعه تزریق شد و سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان این پروژه ملی افتتاح شد. باید از این مجموعه به صورت مطوب و فعال استفاده شود و این یکی از ایرادات ما این است که از مجموعه با ظرفیت کامل استفاده نمی‌کنیم.»

فرماندار گراش در مورد پروژه‌های ورزشی در سال‌های اخیر گفت: «دو  چمن مصنوعی در فداغ و خلیلی سال گذشته افتتاح شد در حالی که برخی از مراکز بخش‌ها هم چمن مصنوعی ندارند. در اوایل امسال کلنگ دو زمین چمن جدید در آغصه و ارد به زمین زده شد. خوابگاه ورزشی و چهار زمین ورزشی دیگر نیز در هفته دولت کلنگ‌زنی شد تا اکثر روستاهای واجد شرایط ما صاحب زمین چمن خواهند بود.»

فرودی در مورد روند تغییر اداره ورزش و جوانان گراش گفت: «آقای حسن‌نژاد مدیر فعال و اهل کاری بود و با سماجت برنامه‌ها را پیگیری می‌کرد و در اکثر مناسبت‌ها حضور داشت. حسن‌نژاد در حوزه ورزش تخصص تجربی داشت و کارهای خوبی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام داد و حقیقتا با رفتن ایشان مخالف بودیم و تلاش‌های زیادی هم کردیم که ایشان بماند اما گاهی اوقات مشکلات اداری پیش می‌آید و در مورد ایشان سازمان بازرسی اعلام کرده بود که رشته ایشان و پست سازمانی تطابق ندارد و عملا نتوانستیم از حضور ایشان استفاده کنیم.»

فرودی با اشاره غیر مستقیم به بحث مدیران بومی گفت: «قطعا بعد از استراحتی کوتاه از توان مدیریت حسن‌نژاد در حوزه مدیریت شهرستان استفاده خواهیم کرد. ما در بحث استخدام‌ها به شدت مشکل داریم. جناب ثابت تخصصی ورزشی داشت هم نظر استان و هم نظر ما مثبت بود و نظر ورزشکاران هم نیست به ایشان مثبت بود.»

فرماندار گراش با اشاره به حضور نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: «اولین تقاضای ما ارتقا اداره و چارت سازمانی آن است و عملا یک نیرویی که دارد هم تبدیل به رییس شده است و به شدت دچار کمبود نیرو هستیم. مساله دوم کلنگ‌هایی است که طبق توافق با مدیرکل در هفته دولت به زمین زدیم باید زودتر اجرایی شود. هم خوابگاه هم زمین‌های چمن از نیازهای فوری شهرستان است.»

فرماندار در بخش پایانی ۱۱ توصیه به رییس جدید اداره ورزش و جوانان و تیم‌های ورزشی داشت «توجه ویژه به ورزش همگانی، توجه به روستاها، واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم، حمایت از تیم‌ها، تلاش برای تجاری شدن ورزش، حمایت از ورزش بانوان، ترویج ورزش‌های بومی و محلی، بیمه ورزشکاران، ترویج ورزش‌های جدید، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توجه به بخش جوانان که بخشی از وظایف این اداره است.» درخواست‌ها و پیش‌نهادهای فرماندار بود.

درخواست امام جمعه برای چارت سازمانی

حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور امام جمعه گراش از عدم ارتقا اداره ورزش و جوانان گله کرد: «کسی که می‌خواهد روح‌اش سالم باشد باید جسم‌اش هم سالم باشد. سال ۶۳ تربیت‌بدنی گراش دارای دو نیرو بوده است و بعد از ۳۴ سال وضعیت همین‌طور است. انصافا برای زیرساخت‌های ورزشی در روستاها تلاش خوبی شده و مسئولین همت به خرج داده‌اند و در حوزه‌های مختلف کار شده است، ولی همه رشته‌های ورزشی زیرساخت نیاز دارند و بعضی بخش‌ها مانند رشته‌های رزمی یا زمین چمن وضعیت مطلوبی ندارد.»

حسنی رییس امور اداری اداره کل ورزش و جوانان فارس از شیراز در جمع ورزشکاران گراش گفت: «شهرستان گراش، شهرستان برخورداری است و به همت مسئولین قبل و فعلی زیرساخت‌های نسبتا خوبی فراهم شده است. به ویژه ورود بخش خصوصی در بخش‌هایی مانند آبشار اندیشه و سالن محبی بسیار موثر بوده است.»

نماینده مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: «این مراسم را جدایی آقای حسن‌نژاد از بدنه ورزش شهرستان نمی‌دانیم و کمافی‌السابق با مدیریت ورزش شهرستان همکاری خواهند داشت. آقای ثابت از بدنه اداره ورزش و جوانان هستند و از سه سال قبل به طور رسمی وارد اداره شده‌اند. امیدواریم وضعیت خوب ورزش شهرستان به وضعیت مطلوب ارتقا پیدا کند.»

حسنی در پاسخ به درخواست‌های فرماندار گفت: «این درخواست‌ها را قطعا خود مدیرکل و معاونت فنی می‌دانند اما منتقل می‌کنیم و پیگیری خواهد شد.»

معارفه علیرضا ثابت رییس جدید اداره ورزش و جوانان گراش

حسن‌نژاد: ورزشکاران رسمی گراش سه برابر شده است

احمد حسن‌نژاد صحبت‌های خود را با یک شوخی شروع کرد: «برای گزارش عملکرد صحبت‌های آقای فرودی را به نام من بزنید. تیتر هم نزنید که حسن‌نژاد می‌خواهد نامزد مجلس بشود.»

حسن‌نژاد در مورد روند کاری خود در اداره ورزش و جوانان گفت: «من یک سال برای روسای هیات‌ها وقت گذاشتم و کسانی آمدند که به کار عشق و علاقه دارند و همین باعث رونق ورزش شد. ما بحث ساختارها را حل کردیم. همین آمدن خود آقای ثابت یک اقدام مثبت بود. یک نیرو به استان فارس داده بودند که آن هم ما برای گراش گرفتیم.»

او در مورد نتایج ورزشکاران و کار خود گفت: «برنامه ما این بود که چهار ملی‌پوش داشته باشیم ولی تا امروز ۱۱ نفر به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند و رقابت بین رشته‌های ورزشی نتیجه داد. میانگین هر سه ماه یا کلنگ‌زنی یا افتتاح داشتیم. این کار یک تیم بود و هیات‌ها همکاری خوبی داشتند.»

رییس پیش اداره و ورزش و جوانان گراش گفت :«آمار ورزشکاران رسمی و بیمه شده از ۶۰۰ نفر به ۱۸۰۰ نفر رسیده است این به جز بخش ورزش‌های همگانی است. هدف ما رسیدن به سقف سه هزار ورزشکار در شهرستان است. در بخش باشگاه‌های ورزش بانوان ما دویست درصد رشد داشتیم و دو برابر شده است. در شهرستان گراش استعدادهای مختلفی داریم و به خاطر همین طرح آمایش سرزمینی را شروع کردیم.»

حسن‌نژاد رفتن خود را یک خیریت دانست: «آقای فرودی از معدود افرادی بود که تلاش کردند من بمانم. در کشوری که قرار است هر چیزی برود سر جای خودش بگذارید از ما شروع شود و شاید خیریتی بوده است.»

علیرضا ثابت سروستانی مسئول جدید اداره ورزش و جوانان گراش: «از این که فرماندار و اقای جعفرپور و آقای کامیاب به من اعتماد کردند و این مسئولیت را بر عهده من گذاشتند تشکر می‌کنم و از مسئولین و روسای ادارات تقاضا دارم که به ما همکاری کامل داشته باشند. به ویژه از همسرم تشکر می‌کنم که در مدت حضور در گراش در تمامی مراحل یار و همراه من بودند.»

ثابت سروستانی از ۷ مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان سرپرست نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان گراش منصوب شد. در جلسه‌ای که بیشتر روسای هیات‌های ورزشی حضور داشتند، جای خالی پیش‌کسوتان ورزش گراش احساس می‌شد و جالب این که  بیشتر اعضای هیات امنای اداره ورزش و جوانان گراش حضور نداشتند. محمد چترآذر از پیشکسوتان ورزش گراش و عضو هیات امنا ورزش گراش گفت: «عدم حضور من به دلیل کار شخصی بود و از بقیه اطلاعی ندارم. من پنجاه سال به ورزش گراش خدمت کرده‌ام ولی حدود هشت ماه است که کاری با ما نداشتند. الان هم اگر نیاز باشد مثل همیشه خدمت می‌کنیم.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

11 نظر

  1. جناب آقای فرمانداربیشترادارات مایادرحدنمایندگی هستند یاهم اصلا شما به قولتان عمل نکردید که استقرارپیداکنه مثل اداره هواشناسی اداره اطلاعات اداره تامین اجتماعی که درحدیک بخش داره اداره میشه و اداره راه شهرسازی که درحدنمایندگی است امام جمعه محترم ریاست شورای شهرفرماندار پرتلاش زحمت بکشیدلطفا تاکی دیگه داره شهرستان گراش ده ساله میشه زشته بعضی ادارات نداشته باشیم و بقیه هم درحدنمایندگی باشه

  2. بابا یه ارشد هوا شناسی داری واسه استخدام شدن تو اداره هواشناسی ما رو کشتی با این نظر دادن هات
    اداره راه افتاد خبرت میدن صبر کن

  3. اتفاقا من فقط مدرک دیپلم دارم نه ارشددارم نه چیزی من یک گراشی هستم فقط وفقط دلم برای شهرم میتپه عشق من گراشه دلم میسوزه حق شهرم خورده میشه وبه حقش نمیرسه شهرستانی که بعدا زده سال شهرستانی حقش است که تمام ادارات داشته باشه درحالیکه بعضی شهرستانهای کوچکتریاحتی بخش هستند اداره هواشناسی دارندوایتقدرجوانهای شهرم هستند که بامدارج بالا میتونند این ادارات رامدیریت کنند من فقط یک شهروندعادی هستم

  4. درضمن برادرعزیزحمیدبنده جوان هم نیستم که فکر پست و مقام باشم پنجاه سال سن دارم حتما اشتباه گرفتین من فقط یک شهروندعادی هستم فقط دلسوزشهم هستم مثل دیگرشهروندان بایدکمبودها را گفت تاترتیب اثر داده بشه درضمن ازمسولیین شهرستان هم تشکر میکنم پیگیری میکنندولی امیدوارم بیشترپیگیری کنند حق گرفتنی است میدانم فرماندارمحترم پیگیرهستند

  5. متاسفانه بعد از ارتقا گراش نه جاده ای از گراش به روستا و بخش هایش کشیدن ونه جاده جدیدی انصاف شد که کمی باعث اعتلا گراش شود.ادارات هواشناسی و تامین اجتماعی که خفر و عادل آباد و بخش ها هم دارند و شهرستان های با جمعیت کمتر مثل خنج و پاسارگاد و …دارند.تمام تلاش خیران ما تبدیل دانشکده پزشکی گراش به دانشگاه هست که اونم لار وقتی فهمید که میخواد پزشکی به گراش بدن به فکر افتاده و خیرانش شروع کرده اند و با اینکه مال گراش جلوتر هست اونم نمیزارن.گراش به عنوان یک شهرستان نه پتروشیمی داره و نه کارخانه سیمان و هیچ شرکت نداره که بشه نام شهرستان مثلا صنعتی و یا …بهش داد.تنها شهر گراش را به نام بیمارستانش می شناسند.با اینکه منطقه روستا خلیلی گاز داره و زیر مجموعه گراش هست ولی هیچ کسبه فکرش نیست

  6. اقا محمود مگه من اسم شما تو متن اوردم
    که اسم میارید یا در پاسخ شما تک کردم من کلی گفتم نظری هست زیر پست مربوط به خودش بگذارید نه همه پست ها ما باید همین ببینیم

  7. ایکاش به جایی این حرفها دنبال این بودیم که چرا هرکس کار می کند عملکرد خوبی دارد ورش می دارند تا کی هیچکس اعتراض نمی کند هرچه زحمت کشیده شده باز هم مطمئن باشید به سر جای اول بر می گردد

  8. سلام قولامن رب رحیم
    اگربه حالتِ چهره افراددعوت شده ای که تکیه به دیوارنشسته انددقت شودمتوجه ناراحتی درچهره ها می شویم؛گویی ازاین انتخاب راضی نیستند؛مصداق بارزش آقای علیرضادانشور(بِچ مَحلَه بندوشیخ خومو)می باشدکه بایدبجای اینکه برصندلی مدعوین بنشیندبرصندلی مدیریت ورزش گراش جای آقای سروستانی می نشست؛چراکه همانند ایشان دارای مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی است؛مضاف براینکه فردی بومی وقطعاًدلسوزتراست.
    همیشه مویدباشید.

  9. حمید آقا همه ورزشکاران ناراحت هستند تعویض و خدا حافظی حسن نژاد یک بهت و حیرت در بین ورزش کاران و مردم ولایت مدار گراش بوجود آمده بود من که خیلی ناراحت شدم ما گراشی ها فقط غریب پرست هستیم این چند مدت هم که رصد کردم خدا به خیر بگذرد ما گراشی بومی داشتم که بهتر می توانست کار کند مسعولان گراش باید تا دیر نشده اقدام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top