بستن

شهدا قهرمان دور گروهی فوتبال گراش

هفت‌برکه – گریشنا: تیم شهدا توانست با کسب اختلاف ۸ امتیازی با تیم دوم، دو هفته زودتر از موعد، قهرمانی‌اش را در دور گروهی مسابقات فوتبال باشگاهی بزرگسالان گراش مسجل کند. مسابقات حذفی نیز طبق برنامه از آخر این هفته شروع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال گراش، تیم شهدا در پایان هفته‌ی یازدهم مسابقات با کسب ۲۸ امتیاز صدر جدول را از آن خود کرد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم، هلال احمر، با ۲۰ امتیاز در جایگاه دوم، ستاره‌آبی با ۱۶ در جایگاه سوم، و شاهین نیز با ۱۶ امتیاز و به دلیل باخت در بازی مستقیم با ستاره‌آبی در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

بدین ترتیب، هشت تیم بالای جدول، یعنی شهدا، هلال احمر، ستاره‌آبی، شاهین، شهیدان حسن‌زاده، استقلال، جوشن و گراش‌جوان به دور بعدی مسابقات صعود کردند، و سه تیم پرسپولیس نوین، اتحاد و انقلاب از چرخه‌ی مسابقات حذف شدند. در دور دوم مسابقات، هلال احمر به دیدار جوشن می‌رود؛ شهیدان حسن‌زاده با استقلال دیدار می‌کند؛ گراش جوان و شهدا به مصاف هم می‌روند؛ و ستاره آبی و شاهین نیز با هم رقابت می‌کنند.

جدول مسابقات در پایان دور گروهی مسابقات به شرح زیر است:

در نتیجه‌ی دیدارهای هفته‌ی پایانی، گراش جوان با یک گل اتحاد را شکست داد. پرسپولیس نوین ۲ بر ۱ از جوشن گذشت. شهیدان حسن‌زاده نیز با همین نتیجه استقلال را شکست داد. ستاره‌آبی در یک بازی پرگل ۳ بر ۲ بر شاهین پیروز شد، و هلال احمر نیز در بازی پرگل دیگر، ۴ بر ۱ انقلاب را شکست داد.

آمار جالب در مرحله گروهی

در ۵۵ بازی مرحله‌ی گروهی مسابقات فوتبال بزرگسالان، ۱۷۸ گل به ثمر رسید، که میانگین گل زده در هر بازی را به ۳.۲ گل رساند. هفته ششم با ۲۲ گل پرگل‌ترین هفته مسابقات بود، و هفته نهم با ۱۱ گل کم‌گل‌ترین هفته.

سه تیم هلال احمر، شهدا و شاهین موفق شدند در همه بازی‌هایشان گل بزنند. از آن طرف، دو تیم شهیدان حسن‌زاده و پرسپولیس نوین در همه بازی‌هایشان گل خوردند و نتوانستند هیچ  کلین شیتی ثبت کنند. بیشترین کلیت‌شیت (بازی بدون گل خورده) را هلال احمر در ۴ بازی ثبت کرد.

تیم اتحاد در هیچ مسابقه‌ای برنده نشد. اما بیشترین تعداد برد را شهدا با ۹ برد ثبت کرد، و در هیچ مسابقه‌ای هم بازنده نشد. بدین ترتیب، این تیم تفاضل گل چشمگیر +۱۹ را کسب کرد. تیم شاهین که از این لحاظ در رتبه دوم است، تفاضل گل +۸ را کسب کرد.

مهم‌ترین برگشت به بازی (کام‌بک) در بازی جوشن و شاهین اتفاق افتاد، جایی که شاهین ۳ بر ۱ جلو بود، اما جوشن دو گل زد تا بازی با نتیجه مساوی ۳ بر ۳ تمام شود. اما بیشترین کام‌بک‌ها در بازی‌های استقلال رخ داد. در تمام مسابقات، تنها دو بازی بدون هیچ گلی تمام شد، که در هر دو بازی، یه طرفش تیم انقلاب بود: بازی‌های انقلاب با اتحاد، و انقلاب با ستاره‌آبی.

 

تحلیلی بر تیم‌ها در مرحله گروهی

شهدا: جایگاه اول با ۲۸ امتیاز

تیم شهدا با توجه به تغییر در کادر فنی و استفاده از بازیکنان باتجربه و همچنین اضافه شدن ابراهیم کامیاب به خط هافبک خود در کنار حمید عالی‌پور و ذکریا عظیمی، کمربند تیم خود را محکم کرد. این قهرمانی میسر نشد مگر با مدیریت حسن جاوید بر روی نیکمت و تلاش علی یحیی‌پور، دروازه‌بان و کاپیتان این تیم. همچنین فرهاد شمسی، رهبر خط دفاعی، و مهاجم شش دانگ و فرصت طلب این تیم، سید مصطفی موسوی، دو هفته زودتر قهرمانی تیم خود را در دور گروهی مسابقات مسجل کردند. شهدا در دور دوم گروهی به مصاف گراش جوان خواهد رفت.

هلال احمر: جایگاه دوم با ۲۰ امتیاز

تیم فوتبال هلال احمر، تیم جوان ولی با تجربه‌ی بازی‌های استانی و کشوری است که بیشتر خود را آماده‌ی مسابقات استانی و جوانان کشوری می‌کند. با ورود به این مسابقات، هلال احمر مهندسان تیم خود، یعنی کامیاب و سوزنده را از دست داد. در نقل و انتقالات، کامیاب به شهدا پیوست و سوزنده چمدان خود را جمع کرد و به تهران برد تا ادامه فوتبال خود را در تیم شهید کاظمی تهران در رقابت‌های لیگ سوم کشور ادامه دهد. با این وجود، رضا جوکار، بازیکن کهنه‌کار این تیم، با گلزنی‌هایش بردهای شیرینی را برای هلال احمر رقم زد. این بازیکن با زدن ۱۱ گل، آقای گل دور گروهی شد. هدایت این تیم را ابوالحسن غلامی بر عهده داشت. هلال احمر در دور دوم به مصاف رقیب دیرینه خود جوشن خواهد رفت.

ستاره‌آبی: جایگاه سوم با ۱۶ امتیاز

تیم جوان ستاره‌آبی با بهره‌گیری از کاپیتان و رهبر خود، مرتضی آشفته، بازی‌های خوب و بردهای به‌یادماندنی را رقم زد. رحمت غفوری، عبدالرسول فیوضات و فاضل آشفته، کادر فنی این تیم را تشکیل می‌دادند. ستاره‌آبی با اضافه کردن دو بازیکن میانی تیم گراش جوان، علی سوزنده و علیرضا ساکنی، آرام آرام خود را به بالای جدول مسابقات رساند. ساکنی در این امر فروغ بیشتری داشت. این تیم با جهش شش پله‌ای نسبت به جایگاه سال گذشته‌ی خود، با ۱۶ امتیاز در جای سوم ایستاد. ستاره‌آبی در مرحله دوم مسابقات به مصاف رقیب سنتی و قدیمی خود شاهین خواهد رفت.

شاهین: جایگاه چهارم با ۱۶ امتیاز

تیم شاهین در این فصل با اضافه کردن پنج شش بازیکن غیر بومی که تجربه بازی دز لیگ‌های استانی و مسابقات کشوری را داشتند، چشم به رتبه‌های بالای جدول مسابقات داشت. ولی به نظر می‌رسد که این انتظارات برآورده نشد. با توجه به حضور مربی بااخلاق و جوان، علی صالحی، و کاپیتان باتجربه‌ی همچون محمدجواد آذرآئین، انتظار جایگاه بهتری از این تیم می‌رفت. تیم شاهین در نهایت به همان رتبه‌ی مسابقات سال گذشته یعنی جایگاه چهارم بسنده کرد.

شهیدان حسن‌زاده تیم نوپایی است که با تقویت کردن دروازه‌بان و خط دفاعی خود و اضافه کردن ابوذر عباسی به کادر فنی و مدیریت بازیکن-مربی خود، سعید چتر‌آبگون، که در نقش مهاجم و کاپیتان این تیم هم ایفای نقش می‌کرد، توانست امتیازهای لازم را برای قرار گرفتن در جایگاه پنجم جدول دور گروهی کسب کند. این تیم در دور حذفی به مصاف استقلال خواهد رفت.

استقلال در این فصل مربی کارکشته‌ی گراش، احسان جوکار، را به کادر فنی‌اش اضافه کرد. جوکار سال‌ها تیم شهدا را در مسابقات داخلی و استانی فوتسال همراهی کرده بود. در فصل نقل و انتقالات، بارها و بارها خبر قرارداد تیم استقلال با بازیکنان منتشر می‌شد و نوید می‌داد که جوکار تحول خاصی را در این تیم ریشه‌دار گراش ایجاد کرده است. رهبر این تیم در بیشتر بازی‌ها جعفر شبانی، کاپیتان و بازیکن قدیمی این تیم بود. استقلال در نهایت با صعود چهار پله‌ای نسبت به سال گذشته، توانست با ۱۳ امتیاز در جایگاه ششم جدول دور گروهی قرار بگیرد. این تیم در دور حذفی به مصاف شهیدان حسن‌زاده می‌رود، که در بازی‌های دور گروهی مغلوب این تیم شده بود.

جوشن، تیم مدعی چند سال اخیر گراش، امسال نتوانست انتظارات را برآورده کند و در جایگاه هفتم جدول دور گروهی قرار گرفت. در فصل نقل و انتقالات، این تیم محسن یوسفی (انتقال به اتحاد) و همچنین محمد صادقی، بهترین بازیکن فنی سال گذشته (انتقال به گراش جوان) را از دست داد و در نتیجه نتوانست بازی‌های خوب و بردهای دلچسپی را به ارمغان آورد. مهدی موغلی سرمربی، و محمد رضا عبدالهی کاپیتان و رهبر خط دفاعی این تیم بودند. این تیم با چهار پله سقوط نسبت به جدول سال گذشته، هفتم شد. جوشن در دور دوم بازی‌ها با رقیب دیرینه‌ی خود هلال احمر دیدار خواهد کرد.

گراش‌جوان که قبل از شروع فصل جزو مدعیان اصلی به شمار می‌رفت و این را در بازی‌های دوستانه را نیز به نمایش گذاشته بود، علارغم در اختیار داشتن بازیکن‌های باتجربه و انجام بازی‌های خوب، در نتیجه‌گیری موفق نبود و نتوانست انتظارات هواداران خود را برآورده کند. با توجه به حضور در تورنمنت جام تلاش شهر خور و با وجود مصدومیت‌های فراوان، این تیم توانست با برد در بازی پایانی دور گروهی، در رتبه هشتم جدول قرار بگیرد و جواز حضور در مرحله‌ی بعدی مسابقات را کسب کند.

پرسپولیس نوین که امسال با اضافه کردن چند بازیکن باتجربه، هر چند میانگین سنیِ تیمِ خود را بالا برد، ولی چشم به میانه‌های جدول داشت. اما این تیم تا هفته‌های پایانی، آخرین تیم جدول مسابقات بود، تا این که در هفته آخر با دو برد، خود را تا رده نهم جدول بالا کشید. با این وجود، این تیم نتوانست خود را به مرحله‌ی دوم مسابقات برساند و یکی از تیم‌های حذفی مرحله گروهی بود.

اتحاد تیمی است که وقتی به عکس‌های چند سال اخیرش نگاه می‌کنیم، شاهد کمترین تغییرات در نفراتش هستیم. این تیم امسال با اضافه کردن رحیم رحیمی به کادر فنی خود به دنبال روزهای خوبی بود. اتحاد همانند تیم گراش‌جوان نماینده گراش در مسابقات جام تلاش شهر خور بود و توانست با بازی‌های خوب خود تا فینال مسابقات نیز برسد. در فینال نیز این تیم تنها اسیر ضربات پنالتی شد و در جای دوم ایستاد. اما در گراش، علی‌رغم بازی‌های خوبی که این تیم به نمایش می‌گذاشت، و در چند بازی نیز از حریفان جلو افتاد، اما قادر به حفظ نتیجه نبود و در نهایت نتوانست امتیازات لازم را جهت حضور در مرحله دور دوم بازی‌ها کسب کند.

انقلاب را می‌توان تیم دقیقه‌نودی لقب داد. مرد همه‌کاره‌ی این تیم، یعنی رضا آذرآئین، به تنهایی توانست این تیم را تا هفته یازدهم دور گروهی سر زمین حاضر کند. آذرآئین با اضافه کردن چند بازیکن غیر بومی، امیدوار به صعود در دور بعد بود؛ ولی همانند مسابقات سال گذشته، در جایگاه یازدهم جدول باقی ماند و سومین تیم حذف شده دور گروهی مسابقات شناخته شد.

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

1 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان سایت گریشنا .مطلبی که میخا م با شما در میان بگذارم این هست که قبلا مشکلات شهر گراش با داشتن شهردار زود حل میشد ولی الان نمیدونم .میخواستم بگم که چرا روبرو پارک شهر برج های نور سفید خاموش هست و حتی امشب در کنار پیچ روبروی کلانتری گراش هیچ دید و روشنایی وجود نداشت و کلا این محور تاریکی مفرط هست و تا اتفاقی نیفتاده پایه های برق آن را نصب کنید و نباید با ال ای دی ها و روشنایی زیر درخت ها بسنده کرد چون اصلا دید کافی وجود ندارد و بسیار سوت و کور شده هست حداقل برج های نور روشن کنین و چند تا لامپ بزنین تا اتفاقی نیفتاده خوب هست .شهردار باید نسبت به روشنایی بلوار سمت اوزکه هنوز پایه های آن نیز نصب نشده و روشنایی سمت لار اقدام کند چون واقعا خیلی طولانی شده هست و حتی در محور به سمت پلیس راه فندانسیون ان هم نصب نشده .نباید همه چیز را دست کم گرفت تا اتفاقی نیفتاده خوب هست چون این مکان ها محل پر تردد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top