بستن

چرخ آهنین قطار؛ در انتظار اوراق کاغذی

گریشنا: سرمایه گذار خصوصی باید هزار میلیارد تومان پرداخت کند تا چرخ  آهنین قطار به حرکت درآید.

 نماینده مردم شهرستانهای لارستان ، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و گفت: در برنامه قبلی مبلغ یکهزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای ساخت این طرح پیش بینی شده بود که یکهزار میلیارد تومان آن از طرف سرمایه گذار و ۲۰۰میلیارد تومان از سوی دولت تعیین شده بود .

 دکتر جمشید جعفرپور در ادامه اظهار داشت: طرح قبلی و سرمایه گذاری دولت لغو و بی اعتبار شد. ولی طرح ساخت را آهن شیرازـ جهرم ـ لارـ بندرعباس  هنوز در دستور کار قرار دارد. و ما به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که بتوانند یک هزار میلیارد تومان را تامین کنند، چون دولت ۲۰۰میلیارد تومان را تضمین کرده است. از طرفی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که می توان از طریق انتشار اوراق مشارکت این طرح را نیز عملی سازد  که تا کنون در این مورد برنامه ریزی نشده است.

کلنگ این طرح در تیرماه سال ۱۳۹۰ در جهرم زده شد.  سوابق خبری این طرح را از اینجا بخوانید.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top