هفت‌برکه – گریشنا: محمد محمدپور، معروف به «شامد» و یکی از بازاریان قدیمی گراش در صنف لوازم خانگی، چند روز پیش نامه‌ای برای گریشنا ارسال کرده بود و از برخورد تعزیرات با آبرویش گلایه کرده بود (نامه در گریشنا). او در نامه‌ی دومی که برای گریشنا ارسال کرده است، از ادامه‌ی این روند و این بار از بی‌توجهی مسئولین گراش به خداوند شکایت کرده است. لازم به ذکر است که انتشار نامه‌ی این شهروند بنا به درخواست خودش انجام می‌شود، و به معنای تایید محتوای آن از طرف گریشنا نیست و پاسخ ادارات مرتبط در صورت ارسال در گریشنا منتشر خواهد شد.

محمد محمدپور (شامد): اینجانب محمد محمدپور معروف به «شامد» یکی از بندگانت ساکن در شهرستان گراش هستم. هیچ‌گونه آشنا، پارتی و … ندارم و ظاهرا در این شهر فریادرسی وجود ندارد. چندین بار از سوی بندگان قدرتمندت اذیت شده‌ام. ظاهرا به آنها قدرتی داده‌ای که دیگر از تو هم نمی‌ترسند.

آن انباری که به من داده‌ای و منبع روزی‌ام قرار داده‌ای، به دست این بندگان قدرتمندت مدت ۱۲ روز است که پلمب گردیده و ۱۲ روز است که آن انبار دیگر روزی نمی‌دهد. ۱۲ روز است که فرزندم در رفت‌وآمد بین دو شهر برای باز کردن آن گره است. ۱۲ روز است من و مادرش دلواپس فرزندمان هستیم که بین دو شهر در رفت‌وآمد است.

لذا از تو درخواست می‌نمایم که مرا یاری کن و از دست این بندگان قدرتمندت که ظاهرا در روز پنج مرتبه در مقابل تو ایستاده و سر به سجود می‌گذارند و کتابت را بر سر می‌گذارند نجات ده.

خداوندا، یارانه‌ام را نیز قطع کرده‌اند، به این که دلیل که گفته‌اند من سرمایه‌دارم. در حالی که این پول و سرمایه به دست من نرسیده است. اگر پول من را به کس دیگری داده‌ای، آدرس بده تا بروم از او بگیرم.

آنچنان که از خود خبر دارم، هیچگونه تخلفی نکرده و در این شرایط کشورم، فروشم را متوقف (احتکار) نکرده‌ام، به جز این ۱۲ روز. و اجناسی را به فروش رسانده‌ام که منع قانونی نداشته (غیر قاچاق بوده).

لذا از تو درخواست کمک دارم. چون مسئولین این شهر خود گرفتاری و درگیری زیادی دارند و وقت آن را ندارند که به بندگانی چون من رسیدگی نمایند.

بنده‌ات شامد

Mohammadpoor