بستن

اولین کانون سلامت در «محله نو» گراش افتتاح شد

هفت برکه (گریشنا): اولین کانون سلامت محله در شهرستان گراش در مسجد امام حسن عسگری(ع) افتتاح شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی: اولین کانون سلامت محله با حضور دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم معاونین امور اجتماعی، بهداشتی، آموزش و مدیر حراست علوم پزشکی و نیز بخشدار و اهالی مسجد محله نو حضور داشتند.

در این مراسم دکتر احمد عبدالهی در خصوص اجتماعی شدن سلامت و مشارکت مردم در تأمین سلامت خود و سایر افراد محله سخن گفت و خواستار همکاری مردم با ارگان‌های دولتی مرتبط با سلامت شد.

در ادامه ابلاغ دبیر کانون سلامت محله نو به اصغر اسدی اهدا شد و از مردم و اهالی خواسته شد مشکلات بهداشتی و درمانی خود را شناسایی و از طریق دبیر کانون جهت انعکاس موارد به مسوولین اقدام کنند.

کانون سلامت محله، طرح کشوری است که زیر نظر مستقیم معاونت امور اجتماعی دانشکده علوم پزشکی  است که به منظور پیگیری مشکلات بهداشتی و آسیب های اجتماعی از طریق مردم راه اندازی شده است.

مسعود خواجه‌زاده، معاون اجتماعی دانشکده علوم پزشکی گراش در گفت‌وگو با هفت برکه پیرامون ویژگی‌ و جزییات این طرح گفت:«طرح کانون سلامت محله نتیجه یک تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و وزارت بهداشت است.کانون سلامت محله یک فعالیت مردم‌نهاد است که با مشارکت خود مردم محله انجام می‌شود. معاونت اجتماعی علوم پزشکی مسئول معرفی و آشنایی مردم با این طرح است.»

او در ادامه افزود:«در ابتدا با استعلام از شهرداری منطقه‌بندی شهر مشخص شد. در گراش و مناطق بیست‌گانه، برنامه به این صورت است که در هر منطقه یک کانون سلامت راه‌اندازی شود. در هر منطقه ابتدا با اطلاع‌رسانی در مورد طرح مردم محله با طرح آشنا می‌شوند سپس فرم عضویت بین مردم محله پخش شده و برای کانون عضو‌گیری می‌شود. پس از مشخص شدن اعضا با انتخاب خودشان یک نفر به عنوان دبیر انتخاب می‌شود که رابط مردم محله و دانشکده است.»

خواجه‌زاده هدف از اجرای این طرح را توضیح می‌دهد و می‌گوید:«هدف مشارکت دادن مردم در تامین سلامت خودشان است. مردم و اعضا کانون موظفند مسایل و مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه سلامت محله خود را شناسایی کرده و به اطلاع دبیر کانون محله خود برسانند. دبیر مشکلات و نیازهای سلامت محله را جمع‌آوری می‌کند و‌ در مجمع سلامت محله که ماهی یک بار با حضور دبیر کانون،مسئولین دانشکده و سایر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی ذیربط تشکیل می‌شود عنوان کند. در مجمع سلامت محله مشکلات بررسی شده،چاره‌اندیشی می‌شود و ادارات ذیربط با مشکل موظف به حل آن خواهند شد.»

او تفاوت این کانون را با دیگر فعالیت‌های مراکز بهداشت در کاملا مردم‌نهاد بودن کانون سلامت عنوان می‌کند.

خواجه‌زاده فعالیت‌هایی را که در اولین کانون سلامت در مسجد امام حسن عسکری(ع) اجرا خواهد شد را لیست کرد و گفت:«شناسایی مشکلات سلامت محله از طریق مردم، انتقال به دبیر کانون محله مربوطه، تشکیل مجمع سلامت محله به صورت ماهیانه برای پیگیری حل مشکلات موجود از جمله فعالیت‌هایی است که در این کانون دنبال خواهد شد.»

او به افتتاح دومین کانون سلامت در آینده اشاره می‌کند و می‌گوید:«از جمله برنامه‌هایی که برای آینده داریم اجرای طرح کانون سلامت در شهرک پردیس است که مرحله‌ی اطلاع رسانی و عضوگیری آن انجام شده است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top