بستن

گلایه‌های فرماندار در شورای حفاظت از اراضی ملی

هفت‌برکه – گریشنا: «سهل‌انگاری را کنار بگذارید. کلی‌گویی نکنید و آمار دقیق‌تری بدهید.» اینها خواسته‌های فرماندار گراش در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گراش بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، شورای حفاظت روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۷ به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش، روان‌بین، رئیس دادگاه گراش، و اعضای شورای حفاظت در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. فرماندار گراش در این جلسه به اعضای شورای حفاظت اینگونه گلایه کرد: «کلی‌گویی از تصرفات زمین پذیرفتنی نیست. در جلسه بعد آمار دقیق‌تری ارائه شود.»

فرودی مصادیق آمار تخلفات را نیز اینگونه برشمرد: «تخلفات شایع در حوزه زمین در شهرستان گراش شامل تغییر کاربری، ساخت و سازهای‌ غیرمجاز، تصرف غیر قانونی اراضی، اضافه بنا و عدم ثبت رسمی املاک و مستغلات است.» فرماندار تاکید کرد: «تصرفات غیر قانونی ناشی از سهل‌انگاری سازمان‌های متولی در گذشته است. نباید زمینه نارضایتی و ناراحتی مردم را فراهم کنیم و باید به دنبال راه حل منطقی باشیم، چون ایجاد نارضایتی در مردم از عوامل تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.» فرماندار گراش در نهایت بر حفظ اموال عمومی تاکید کرد و گفت: «هرگونه اغماض در حفاظت از اراضی ملی گراش تضعیف حقوق عمومی است. حفظ اموال عمومی و دولتی نیازمند تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و عزم همگانی است.»

بدین ترتیب، می‌توان خواسته‌های فرماندار گراش برای جلسه بعدی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گراش را اینگونه برشمرد: او نظارت بر مشاورین املاک و  بنگاه‌ها را ضروری دانست؛ از رئیس منابع طبیعی خواست تا آمار دقیقی از تصرفات غیر قانونی زمین در جلسه بعدی ارائه کند؛ و از دادگستری و ادارات دیگر خواست تا با تعامل بیشتر، در این زمینه برخوردهای لازم انجام گیرد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. ای بابا هم زمین خواران مشخصن اونا را مهار کنید……جای بسی تامله که زمین ها جی کسانی تخریب شد کسانی که دسشون ب جایی بند نبود…..با چند دانه درشت برخورد کردین و رفع تصرف زمینها شد این مشخصه جلسه فایده داره…ولی ……

  2. هر اتفاقی میوفته میندازن گردن گذشته
    شما راست میگید حال با این دزدهای زمین برخورد کنید
    من ادم هیچکاره خبر دارم که کی داره زمینخواری میکنه یعنی مسئولین گراش خبر ندارن
    چرا با اقای …..و …….و ………و ……… برخورد نمیکنید تا دیگران حساب کار دستشون بیاد چرا دیوار اقای باغ شهری اقای……..رو خراب کردن ولی دیوار باغ شهری اقای ………که بیشتر بود و به حساب خودش سرشناس بود خراب نکردن پدر اشناهی بسوزه
    شماها فقط جلسه میگیرید که بگید مردم هم از جلسه شما خوشحال غافل از اینکه که………………………………گفتنی ها زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top