بستن

همایش نردبان، موضوع اصلی شورای عالی آموزش و پرورش

هفت‌برکه – گریشنا: برگزاری دومین همایش نردبان، آیین تجلیل از نخبگان علمی شهرستان گراش، بخش عمده‌ی جلسه شورای عالی آموزش و پرورش را به خود اختصاص داد. این همایش فردا یکشنبه ۱۸ شهریور، ساعت ۲۰، در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، صد و بیستمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش و با حضور اعضا در دفتر مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

فرودی در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی و علمی جامعه است، اظهار داشت: «آموزش و پرورش زیربنای حرکت آفرینی عقلانی در جامعه باشد.» او با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و ضرورت رفع نیازهای مردم گفت: «مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی است. فرماندار با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس با رویکرد ایجاد شور و نشاط انجام شود، خاطرنشان ساخت: «ارتقاء سطح تعلیم و تربیت دانش آموزان منشاء رشد و توسعه کشور در تمامی زمینه‌هاست و در این راستا ایجاد نشاط و شادابی در مدارس هدف اصلی است.»

فرماندار گراش کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات پیش روی شهرستان عنوان کرد و افزود: «شورای نردبان یکی از گروه‌های غیر رسمی فعال هستند که این دغدغه را پیگیری می‌کنند و از این جهت باید مورد حمایت قرار بگیرند.» فرودی از شورای نردبان خواست که در قالب سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد، برنامه‌های خود را اجرایی کنند تا بشود به عنوان یک گروه رسمی، از حمایت‌های مالی و معنوی ادارات و تشکل‌ها برخوردار شوند. وی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، خواستار انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان شد.

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، در این جلسه با تشریح عملکرد خود گفت: «با توجه به راه‌اندازی پژوهش‌سرا در سال گذشته، شاهد فعایت و افتخار‌آفرینی دانش‌آموزان در سطح کشور در دو مقطع جوان و نوجوان هستیم.» رضایی گفت: «در مورد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی، رتبه‌ی ما در بین ۵۹ منطقه آموزش و پرورش، ۵۷ بود؛ اما خوشبختانه سال گذشته توانستیم با فعالیت‌های انجام شده، رتبه ۱۶ را به خود اختصاص بدهیم.»

امیرحسین نوبهار، دبیر گروه نردبان، در این جلسه گفت: «هر چند که در ابتدای کار یک نهاد رسمی نبودیم ولی با حمایت برخی از دستگاه‌های شهر از جمله فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی و خیرین توانستیم با فعالیت‌های انجام شده به عنوان یک گروه دانشجویی و یک جریان جوان برنامه‌های خود را به پیش ببریم.» وی با تشریح فعالیت‌های این گروه در یکسال گذشته در تشویق کنکوری‌های برتر، افزود: «دومین همایش نردبان فرداشب با همه مشکلاتی که وجود دارد، برگزار خواهد شد و این گروه برای ادامه حیات خود نیاز به حمایت دارد و انتظار می‌رود شورای آموزش و پرورش به عنوان چتر حمایتی، این گروه را در راستای رسیدن به اهداف عالیه خود یاری دهد.»

در این جلسه پیرامون حمایت از گروه نردبان، نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس روستایی، تامین نیروی بهداشت و تربیت بدنی مدارس و پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی بحث و تبادل نظر شد. همچنین در این جلسه به مناسبت روز جهانی سوادآموزی، از سه آموزش‌دهنده تقدیر شد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top