هفت‌برکه – گریشنا: اتحاد نایب قهرمان مسابقات فوتبال جام تلاش خور، بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جنوب فارس، شد.

13970617 Football Talash Khoor 2

به گزارش مجید افشار، مسابقات فوتبال جام تلاش خور با شرکت ۱۶ تیم از شهرستان‌های لارستان، گراش، خنج و بستک برگزار شد. دو تیم اتحاد و گراش‌جوان، نمایندگان شهرستان گراش، در کنار تیم‌های جنوب خنج، شهدای شرفویه، شهید چمران لار، طوفان کوخرد، پرسپولیس خنج، گراش جوان، خلیج فارس منصورآباد، شهید مختار لار، هیت فوتبال بیرم، برکه خنج، امواج براک، شهدای بنارویه، امید خور، منتخب بلوک، اتحاد گراش و علی آباد جوان در چهار گروه با هم به رقابت پرداختند. اتحاد در گروه A و گراش جوان در گروه C در این تورنمنت توانستند با بازی‌های درخشان، خود را به مرحله‌ی حذفی برسانند.

در مرحله‌ی حذفی، گراش جوان مغلوب طوفان کوخرد شد و از دور مسابقات کنار رفت، ولی تیم اتحاد توانست با شکست تیم میزبان مسابقات، خود را با شایستگی به فینال مسابقات برساند.

دیدار پایانی مسابقات پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ با حضور مسئولین منطقه و پیشکسوتان و با حضور پرشور تماشاگران و هواداران گراشی برگزار شد. تیم اتحاد با ترکیب عبدالله درویشی، میثم بهرمند، محمد غفوری، حمیدرضا شمسی، حسن خورشیدی، محسن یوسفی، علی حسین‌زاده، محمد خوش آب، حمید پزشک، حسین غلامی و علی دیدار به میدان رفت. بهنام شیرشمسی، مهاجم این تیم، به علت دوکارته بودن از بازی پایانی محروم بود. سرپرست این تیم علیرضا حسن‌نژاد؛ سرمربی اسماعیل حسن‌نژاد و مربی تیم مهدی فخری بود.

اتحاد با گلزنی علی حسین‌زاده در دقیقه ۳۰ از حریف خود جلو افتاد ولی نتوانست این نتیجه را حفظ کند و خیلی زود در دقیقه ۳۳ گل تساوی را دریافت کرد. در نیمه دوم اتحاد توانست با گلزنی حسین غلامی بار دیگر از حریف خود پیش بیفتد. بازیکنان این تیم تا دقیقه ۸۰ از گل خود محافظت کردند، ولی در یک غافلگیری و عدم یارگیری مناسب، تیم طوفان کوخرد گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی دو بر دو مساوی در وقت‌های قانونی به پایان برسد. در جریان بازی، سجاد عالی‌پور به جای علی دیدار، و حسین قاسمی‌زاده به جای حسین غلامی، و احمد بلبلی به جای حسن خورشیدی وارد بازی شدند.

در وقت‌های اضافه بازی هم گلی به ثمر نرسید تا قهرمان بزرگترین رویداد فوتبالی جنوب فارس در قالب جام تلاش خور در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی، عبدالله درویشی، گلر اتحاد، توانست با مهار دو ضربه پنالتی تیم اتحاد را پیش بیندازد، ولی بازیکنان دیگر نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و سه پنالتی خود را هدر دادند تا تیم طوفان کوخرد هرمزگان قهرمان مسابقات شود.

در پایان، مراسم باشکوه اهدا مدال به تیم نائب قهرمان و اهدای مدال و جام و  مبلغ هفت میلیون به تیم قهرمان با نظم خاصی برگزار شد.

گفتنی است که با باخت در بازی پایانی، تیم اتحاد جایزه بهترین بازیکن و بهترین دروازبان جام هم از دست داد. اتحاد علی‌رغم باخت در دیدار پایانی، جایزه چهار میلیون تومانی مسابقات را از آن خود کرد. تندیس آقای گلی مسابقات و مبلغ پانصد هزار تومان نیز به مهاجم خوش‌اخلاق تیم گراش جوان، سعید پورشمسی، با ده گل زده رسید.