بستن

مشعل گاز در بخش ارد روشن شد

هفت برکه(گریشنا): گازرسانی به بخش ارد و افتتاح دو خانه برای اقامت پزشکان مهمترین طرح‌های هفته دولت سال ۱۳۹۷ در بخش ارد بود.

به گزارش هفت برکه، صبح چهارشنبه هفتم شهریور ماه ۹۷ پروژه گازرسانی به بخش ارد و دو خانه پزشک مرکز جامع سلامت با حضور دکتر رحمانی معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس و هیات همراه، مهندس شمشیری، مشاور مدیر عامل شرکت گاز فارس، موسوی، معاونت توسعه و منابع انسانی ورزش و جوانان استان فارس، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، سجادی بخشدار ارد و جمعی از مسئولین شهرستان گراش افتتاح شد.

گازرسانی به شهر ارد و سه روستای آغصه، زینل آباد، گزدان برای ۱۹۸۳ خانوار و با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی انجام شد. افتتاح دو خانه پزشک مرکز جامع سلامت هر کدام در متراژ ۱۹۶ متر و هزینه ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی انجام شده است.

رحمانی: ۱۲ میلیارد تومان برای گاز رسانی به ارد هزینه شد.

رحمانی، معاونت محترم اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس در خصوص بهره‌برداری از پروژه گاز رسانی به شهر ارد گفت: «توفیق است که در کنار مردم شریف شهرستان گراش و شهر ارد باشیم و پروژه گازرسانی به ارد را داشته باشیم که حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است. سالانه ۲۳ میلیارد تومان صرفه جویی از طریق این پروژه در مصرف نفت سفید و… در کشور است.»

رحمانی در دفاع از عملکرد دولت گفت: «نرخ بیکاری در سال ۹۱ در آغاز دولت تدبیر و امید ۱۶ و نیم درصد بود که در سال ۹۵ به ۱۱ و چهار درصد و در سال ۹۶ به ۸ درصد رسید و امسال هم در سه ماهه سال ۹۷ روند رو به کاهشی داشته باشد. این اتفاق با تلاش همه مسئولین، سرمایه داران بخش خصوصی و دولتی و همه و همه اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد که اگر همه با هم دست در دست هم بگذاریم تلاش کنیم می‌شود اقدامات خوبی صورت پذیرد. نه اینکه رشد نرخ بیکاری ریشه کن شده باشد نه ولی باز هم باید تلاش را ادامه دهیم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کلان را داشته باشیم. در پایان عرض کنم که هرچه سریعتر منازل را گازکشی کنید تا برگشت سرمایه داشته باشیم خیلی سریعتر کارهای دیگر هم پیش می‌رود.»

شمشیری:‌ هر چه سریعتر برای گازکشی به منازل اقدام کنید

شمشیری، مشاور مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به تاخیر افتادن افتتاح گازرسانی به ارد گفت:‌ «قرار بود گازرسانی به ارد مردادماه سال ۹۵ افتتاح شود که با توجه به مشکلاتی که پیش آمد شرمنده مردم ارد شدیم و این را بارها به فرماندار عزیز گراش گفتم. انتظار داریم بعد از هزینه کرد دولت در این بخش هرچند وظیفه شان هم هست و با وضعیت امروز اقتصاد کشور مردم محترم حتما منازل را گازکشی کنند و کارگاه‌های تجاری هم از گازرسانی استفاده کنند تا برگشت سرمایه‌ای باشد. ما تا یک ماه بعد از اینکه منطقه‌ای گازدار می‌شود به شرکت پخش نامه می‌دهیم که گاز مایع توزیع نکنند.»

مشاور مدیر عامل شرکت گاز فارس در خصوص گاز رسانی به فداغ و خلیلی هم گفت: «این موضوع را قرار بود خصوصی به شخص فرماندار اعلام کنم اما مردم هم نامحرم نیستند و باید بدانند که حقیقت این است که وضعیت بازار اصلا خوب نیست و پوزش می‌خواهم از این بایت و امیدواریم که هرچه سریعتر این اتفاق میسر شود.»

 

فرودی: بهره‌برداری از سی پروژه سهم گراش در هفته دولت است

اصغر فروی، فرماندار شهرستان گراش با اشاره به این که یکی از مطالبات دیرینه مردم بخش ارد موضوع گاز بود گفت: «آن چیزی که سهم ارد بود با پیگیری‌های انجام شده یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسد. چند وقت پیش در همین محل بحث افتتاح شهرداری بود که به حمدالله خیلی زود اتفاق افتاد. گازرسانی به بخش که امروز محقق شد از مطالبات دیرینه مردم ارد بود که نه تنها به شهر ارد بلکه به روستای زینل آباد، آغصه و گزدان که هنوز به روستا هم تبدیل نشده و آبادی است گازرسانی شد و از این نعمت و موهبت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید بهره‌مند هستند.»

فرماندار شهرستان گراش در گزارشی از پروژه‌های هفته دولت گفت: «ما در هفته دولت امسال سی پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان به بهره‌داری رساندیم. پروژه‌های بسیار مهمی امروز توسط آقای رحمانی مثل خوابگاه ورزشی خوابگاه ورزشی، زمین چمن مصنوعی شهر گراش و روستای تابعه و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز نیروگاه برق خورشیدی پرونده با اعتباری بالغ بر صد میلیارد تومان و نیروگاه برق خورشیدی پنج مگاواتی منیر با اعتبار ۵ میلیارد میلیون دلار با همکاری سرمایه‌گذار چینی به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.»

محسن‌زاده: دو خانه برای پزشکان ارد

دکتر مهندی محسن زاده، معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش با اشاره به افتتاح دو خانه پزشک در شهر اردگفت: «امروز ما شاهد افتتاح دو خانه پزشک از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی گراش با زیر بنای ۱۹۶ متر و اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در محل خانه سلامت ارد خواهیم بود. همچنین مبلغ ۲۲۰ ملیون تومان توسط یکی از خیرین و ۲۷۰ میلیون هم از محل اعتبارات دولتی دانشکده علوم پزشکی برای خرید آمبولانس هزینه و خریداری شده است.»

معاون دانشکده علوم پزشکی گراش پیشرفت ساخت ساختمان مرکز جامع سلامت ارد را ۷۰ درصد اعلام کرد: «ساختمان جدید مرکز جامع سلامت در حال ساخت است که هفتاد درصد پیشرفت داشته است. پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز و یک میلیارد تومان هم از محل اعتبارات دولتی دانشکده علوم پزشکی گراش هزینه شده است. زیر ساخت برای شبانه روزی شدن مرکز جامع سلامت ارد انجام شده است اما خوب ما موفق نشدیم از طریق آگهی استخدام نیرو جذب کنیم اما توانستیم چند نیرو جذب کنیم که امیدواریم مرکز شبانه روزی تا ی کماه آینده آماده به کار شود.»

محسن‌زاده در پایان گفت:‌ «چهار خانه بهداشت در روستاهای مختلف بخش مرکزی و پروژه توسعه مرکز سلامت فداغ به کمک خیرین و اعتبارات دولتی در حال انجام است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح‌ها در فداغ هم باشیم.»

سجادی: سالن ورزشی برای جوانان از مهمترین خواسته‌های ماست

سجادی، بخشدار ارد دو پروژه تونل بالنگستان و گاز رسانی به ارد و روستاهای ارد را از مهم‌ترین پروژه‌های شهر ارد دانست گفت‌: «تونل بالنگستان کم کم رو به پایان است و تنها صد متر از آن باقیمانده است. افتتاح این پروژه‌های عظیم در ارد از طرف دولت باعث خوشحالی مردم است، از مهمترین خواسته‌های مردم سالن ورزشی برای جوانان است، سالن ورزشی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از طرف خیرین فنداسیون آن انجام شده است که برای ادامه کار از نماینده مدیرکل ورزش و جوانان که در جلسه حاضر هستند درخواست کمک داریم.»

حجت الاسلام علوی، امام جمعه بخش ارد از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به بیان سفر نماینده استاندار اشاره کرد و افزود: «چند وقت پیش استاندار نماینده‌ای برای پیگیری مشکلات مردم فرستاده بودند که امیدواریم مشکلات و درخواست‌های مطرح شده از طرف مردم هر چه زودتر ژیگیری و محقق شود.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

6 نظر

  1. جانا سخن از اشتغال…جناب معاون استاندار کجا افزایش پیداه کرده اخه چه امار من در اوردی چگونه امار میسازین….تا همه چه عوام چه خواص اطلاع دارن بیکاری افزایش پیدا کرده…..ای خدا زودتر یکی بفرس…..کاسه صبر داره لبریز میشه مسولین بی درد حقوق نجومی که میگیرین….بخدا تو این اوضا بچه مریض داشتن شیرخشک گرون قیمت دارو و کم یاب بودن ان تحملش سخته…متنانت ما ب …..بودن نگیرین ی روز جواب باید پس بدین…

  2. سلام میگم هنوز جایی از ارد علمک گاز نصب نشده چطور مشعل گاز روشن کردن؟یا شاید با کپسول بوده ما که ندیدیم جایی علمک نصب باشه

  3. دوست عزیز گراشی جان لطفا موجب تفرقه نشید کی گله کرده؟ فقط برا من سوال بود وقتی که علمک نصب نشده چطور مشعل روشن کردن آخه هیچ کجای ارد علمک نصب نشده پس کسی گله ای نکرده امثال شماها باعث وجود تفرقه میشن ما که با گراش و گراشی مشکلی نداریم همه دوست،رفیق،و برادریم لطفا دست از کینه توزی بردارید

  4. میخوام خودتون قضاوت کنید
    بخشدار ارد گفته تونل بالنگستان یکی از پروژه های مهم ارد هستش!!!
    میخوام خودتون جواب بدین که ایا تونل بالنگستان مال ارده، یا اصلا نزدیک ارده،
    من گِلِه نمیکنم فقط میخوام بدونید ما با کیا طرفیم..

  5. سلام برادر عزیز یک مورد علمک نصب شده و آنهم متعلق به سالن الزهرا کنار مسجدالنبی ص که برای افتتاح گاز هست و بقیه هم گفتن از مهرماه نصب میشود ، والبته اردیها انسانهای بسیار صبور و شاکری هستند و ما باید قدر همه مردم را بدانیم ، تقریبا نود درصد گراشیها و اردیها با هم خویشاوند هستند ، از با هم بودن هیچکس ضرر نکرده ، اگر مسؤولین شهرستان هم این را درک میکردند ، وتلاشها برای پیشرفت کل شهرستان علی السویه بود کما اینکه مسؤولین شرکت گاز استان گفتند این طرح سال ۹۵ باید به بهره برداری می رسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top