بستن

پایان چهار سال کار: پیاده‌روهایی برای همه

هفت‌برکه – گریشنا: بهسازی پیاده‌روهای مسیرهای اصلی مرکز شهر گراش بعد از چهار سال و با هزینه دو میلیارد و نیم به پایان رسید.

به گزارش گریشنا یکشنبه چهارم شهریورماه همزمان با هفته دولت مراسم بهره‌برداری از طرح بهسازی پیاده‌روهای سطح شهر گراش در سالن شورای شهر برگزار شد. فرماندار گراش و روسای ادارات در این برنامه حضور داشتند.

پنج و نیم کیلومتر پیاده‌روسازی

عبدالحسین مهروری سرپرست شهرداری گراش در مورد مشخصات این پروژه گفت: «در این طرح پیاده‌روهای بلوار سپاه، خیابان امام و بلوار معلم از میدان شهید بهشتی تا میدان شهید برزگران کفپوش شد. کمتر از ۲۰ درصد پروژه در بلوار معلم با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ اجرا شد و در از سال ۹۴ تا ۹۷ نیز ۸۰ درصد باقی‌مانده با هزینه دو میلیارد و دویست میلیارد تومان انجام شده شده است.»

مهروری با تشکر از شهرداران پیشین گراش گفت: «یک سمت بلوار معلم در سال ۹۳ انجام شد و با کمی وقفه در دوران آقایان زارع و فقیهی‌کیا کار ادامه پیدا کرد. طول مسیر ۲۸۰۰ متر است. که دو طرف به طول ۵۶۰۰ متر کفپوش شده است.»

عبدالحسین مهروری سرپرست شهرداری گراش در مورد تاثیر این پروژه گفت: «به جز مبلمان شهری، ما مشکل زیادی در ترافیک خیابان امام داریم برای کاهش ترافیک مساله افزایش عرض خیابان را در برنامه قرار دادیم. استفاده از سنگ‌ها برای این است که در آینده با پل‌سازی فلزی و گریتیگ به اندازه نصف یک ماشین به عرض خیابان اضافه شود. برای گریتینگ هر ۹۰ سانت ۹۳ هزار تومان با قیمت قدیم باید هزینه می‌کردیم که فقط توانستیم ورودی کوچه‌ها و فرعی‌ها را گرتینگ کنیم.»

در طرح بهسازی، پیاده‌روها با واش بن و کفپوش بتنی پرسی فرش شده است. تعویض جداول و کانیواهای مسیر، میلمان شامل صندلی و سطل زباله و گلدان نوری و گریتینگ در ورودی کوچه‌ها و خیابان‌های منعشب بخش‌های تکمیلی این بهسازی بوده است.  این طرح یکی از طرح‌های طولانی مدت شهری بود که از زمان شهرداری حسین قائدی آغاز شد و در طی حضور غلامعباس زارع و فقیهی‌کیا ادامه داشت و سرانجام شهریورماه ۱۳۹۷ در زمان سرپرستی حسین مهروری بعد از چهار سال به پایان رسید.

همزمان با پایان طرح بهسازی پیاده‌روها، پایان چهار طرح دیگر شهرداری نیز اعلام شد.

روکش‌ آسفالت در نقاط مختلف

سرپرست شهرداری گراش در مورد روکش آسفالت معابر گفت: «مجموعا ۲۵ هزار متر مربع آسفالت معابر گراش با هزینه ۳۲۰ میلیون تومان تعویض و روکش شد. روکش آسفالت لاین شرقی بلوار سپاه با هزینه ۴۹ میلیون تومان، لایه‌برداری و روکش آسفالت لاین غربی بلوار معلم با هزینه ۹۲ میلیون تومان، لایه‌برداری و روکش کامل آسفالت خیابان بسیج با هزینه ۱۷۹ میلیون تومان در یک سال گذشته انجام شده است.»

مهروری از پایان پیاده‌روسازی پارک مسافر خبر داد: «در بلوار شیخ احمد انصاری ، عملیات پیاده‌رو و جدول روبه‌روی پارک مسافر با هزینه ۲۱۰ میلیون تومان انجام شد.» افتتاح سردخانه کشتارگاه و افتتاح ساختمان شورای شهر دیگر برنامه‌های شهرداری گراش در هفته دولت بود.

پروژه‌هایی که به افتتاح نرسید

عبدالحسین مهروری سرپرست شهرداری گراش در مورد دیگر پروژه‌های شهرداری گراش  که در مرحله نهایی قرار دارد گفت: «چند پروژه اصلی شهرداری نیمه‌تمام ماند که دردهه فجر افتتاح خواهد شد. جدول‌گذاری و زیرسازی بلوار فلسطین انجام شده و ما آماده آسفالت بودیم ولی اداره گاز طرح توسعه شبکه داشتند و حتی بخشی مجبور شدیم که بیس را برداریم. در بلوار خدیجه کبری به دلیل جابجایی‌ها در شهرداری و گران شدن قیر نتوانستیم کار را به پایان برسانیم. بلوار آزادی منشعب از بلوار خلیج فارس دو مورد باغ بوده که باید عقب‌نشینی کنند که در حال مذاکره هستیم.»

سرپرست شهرداری گراش با یک شوخی گزارش خود را به پایان برد: «هم امسال و هم سال گذشته توفیق این بوده که شهریورماه من سرپرشت شهرداری باشم و زحماتی که شهرداران سابق و اسبق کشیده‌اند را افتتاح کنم. امیدوارم به قول گراشی این کار «سه بُتی» نشود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top