بستن

فقط با وحدت می‌توان این جو تیره را از بین برد

هفت‌برکه – گریشنا: حجت‌الاسلام و المسلمین سید صلاح‌الدین تقوی، یکی از روحانیون گراش، در یادداشتی که برای هفت‌برکه فرستاده است، لزوم وحدت و همدلی در بین اعضای شورا را یادآوری کرده است.

 

 سید صلاح الدین تقوی: فقط با وحدت و همدلی می‌توان این فضای تاریک و جو تیره و تار را از بین برد.

دین مبین اسلام ارزش والای خدمت به خلق و رسیدگی به نیازهای مردم را در تعالیم قرآن و عترت به ما خاطرنشان ساخته است. اگر اعضای شورای شهر بتوانند با خدمت به مردم، گرهی از مشکلات آنها باز کنند و دل مردم را شاد کنند و در حد توان نارسایی‌های موجود را رفع کنند، ارزش و ثواب آن بنا بر تصریح روایات اهل بیت(ع) از حج و عمره‌ی مقبول بالاتر است.

مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امتحان خدمت به ملت می‌دانند و مسئولین خادمان مردم هستند و طبق برخی از آیات و روایات مربوط به خدمت، ثواب فراوانی دارد. کوتاهی در خدمت به مردم، بی‌اعتنایی به آنان و ایجاد بن‌بست، موجب غضب الهی است و عذاب اخروی به همراه خواهد داشت.

اگر اعضای محترم شورای شهر با دلسوزی به نقاط قوت فعالیت‌های شهرداری توجه کنند و اشکالات و نواقص را با نظارت آگاهانه و تذکر دلسوزانه و با خیرخواهی برطرف نمایند، همگی در عرصه خطیر خدمت به مردم موفق خواهند شد. اعضای شورای شهر باید تقوای الهی را در تمام مواضع و اقدامات خود رعایت کنند.

اگر مردم شاهد وحدت رویه مابین منتخبین خود باشند و مشاهده کنند که مابین متولیان سیاست‌گذاری و اجرا همدلی وجود دارد، آنان نیز دلگرم می‌شوند. ولی اگر خلاف این رویه باشد که بین اعضای شورای شهر همدلی و وحدت وجود نداشته باشد، باعث ناراحتی مردم می‌شوند. ابتدا باید وحدت درونی مابین دست‌اندرکاران شهر و شورا به وجود آید تا وحدت بیرونی مابین مردم و مسئولین نیز شکل گیرد، در غیر این‌صورت دود این اختلاف قومی و قبیله‌ای و دو دسته کردن شهر، به چشم مردم می‌رود و این عمل مردم را از نظام و انقلاب دلسرد و بدبین می‌کند.

هر شخصیتی چه سیاسی و چه غیرسیاسی اگر کاری انجام دهد یا حرفی بزند که باعث تشنج و عدم وحدت شود، یا این که بخواهد دنبال انتقام‌گیری شخصی یا مسائل سیاسی باشد، این کار باعث پسرفت شهر می‌شود و خود این نوعی خیانت به مردم شهر است. لذا باید همه مردم، چه عوام و چه خواص، از دولتمردان و شورای شهر و … سوای تفکرات سیاسی و موضع‌گیری‌های طایفه‌گرایی و تعصبات کورکورانه دست به دست هم دهیم و این فضای تنگ و تاریک و جو تیره و تار را که در شهر ولایت‌مدار و شهیدپرور حاکم شده است، بشکنیم تا بتوانیم برای رضای خدا، صادقانه و از روی عدالت به مردم خدمت کنیم.

مردم به اعضای شورای شهر رای دادند تا گرهی از مشکلاتشان باز شود. با شانه خالی کردن از مسئولیت و گناه را گردن دیگران انداختن هیچ مشکلی حل نمی‌شود و با مناظره برگزار کردن هم چیزی حل نمی‌شود. با وجودی که در شورای شهر سلایق و نظرات مختلفی وجود دارد، وحدت و همدلی بین اعضای شورا سبب می‌شود تا این شورا بهتر به مردم خدمت کند.

با توجه به نظرات مختلفی که در سطح شهر مطرح است، از اعضای محترم شورای شهر خواهانیم تمام تلاش خود را برای آرامش بخشیدن به جو شهر نمایند تا این بدبینی از بین برود و مردم از رای دادن خودشان پشیمان نشوند. از اعضای کنونی شورای شهر و اعضای مستعفی شورا تقاضامندیم تجربیات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند و از حاشیه پرهیز کنند چون آبروی شهر در گرو وحدت سیاسیون و شورای شهر است. به جای اینکه مدام در جلسات و محافل خصوصی، عمومی و فضای مجازی همدیگر را تخریب کنید و مردم را نسبت به همدیگر بدبین کنید، جو را آرام کنید. شما جزو خواص هستید. توقع از شما بزرگواران زیاد است. اگر مشکلی هم هست، در مرحله اول با جلسات کارشناسی و محلی سعی در برطرف کردن آن مشکل داشته باشیم و الا از طریق مراجع قانونی پیگیر شوید. وحدت و همدلی رمز موفقیت شورای شهر است.

سایه مقام معظم رهیری مستدام باد.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

11 نظر

  1. با سلام حرف حق را باید پذیرفت از هر که باشد. ازبیانات حاج آقا تقوی استفاده بردیم واقعا حرفی که از دل بربیاید لاجرم بردل مینشیند. ایشون صحبتهای متین و خوبی فرمودند. بایداعضای محترم شورااختلافات راکناربگذارند و برای یک دفعه که شده با وحدتشون ازدلسردی مردم جلوگیری کنند. به قول مقام معظم رهبری نبایدناامیدی رادرجامعه رواج داد بلکه مردمی که خودشون ازدردمسایل اقتصادی به اندازه کافی مشکلات دارندو بیش ازاین نباید مردم را ناراحت کرد بلکه بایدامیدبه مردم داد مسولیت شهر همه باهم دست در دست هم اعضای محترم شورا فرماندازمحترم امام جمعه محترم وکلیه بزرگان و ریش سفیدان شهربایک حرکت انقلابی باوحدت مشکلات پیش روراازبن بست وناامیدی شهر شهرستان را نجات دهندوانشالله باعث پیشرفت شهر شهرستان گراش بشویم همانطورکه امام عزیز چون رحمت الله علیه فرمودند رمزپیروزی وپیشرفت دروحدت کلمه است پس همه دست به دست هم دهیم تا کارها انشالله پیش برودانشالله

  2. حاج اقا نمیفهمه چه خبره تو شورا
    حاج اقا الحمدلله همه اعضا بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید متشرعند و میدونند وحدت چیه، اما شما قبل از استعفاهای شهردار کجا بودید؟زمان استیضاح ها کجابودید؟
    اون زمان نیاز به وحدت و همدلی و همکاری بود.
    حاج اقا ما سوالات مهرابی رو یادمون نرفته و جواب شورا که چقدر دستپاچه بودن و چقدر حقایق هویدا شد، مطمئن باشید اون سوالها هرکدوم صدتا سند و مدرک پشتشه.
    حاج اقا، العاقل بالاشاره، کاش میشد همه چیز گفت….
    حاج اقا شما نمایندگان مردم رو دعوت کنید به حلال و حروم رای ها لااقل، تمامشون سکوت کردند دربرابر سوالات موکلاشون.ایا این درسته؟
    بهتره شما به حق و حقوق مردم اشناشون کنید، هرچند ما میدانیم از طرف یکی از اعضای شورااومدید تا جریانات کمی بخوابه ولی انتظار هست همیشه روحانیت با مردم باشه…. بازهم العاقل بالاشاره
    به امید گسترش حق و عدالت و ظهور اقا امام زمان

  3. همدلی یعنی اینکه اعضای شورا به سئوالات یک شهروند که اتفاقا سئوالات عموم مردم هم هست پاسخ مستند و منطقی بدهند و نه با دروغ، تهمت و هوچی گری سعی در خفه کردن هر ندای روشنگری داشته باشند.
    حافظه مردم گراش هنوز اتفاقات جلسه پرسش و پاسخ شورا را از یاد نبرده…

  4. با سلام
    با نظر حاج آقا تقوی کاملا موافقم چون الان اوضاع شهر کاملا به هم ریخته هست.
    در این وضع باید اعضای شورا وحدت داشته باشن واز دروغ گفتن به مردم و خصومت های ظایفه و قبیله ای خودداری کنند تا کمی اوضاع شهر بهتر بشه.
    مسوولین باید در فکر پیشرفت گراش باشند نه در فکر منفعت خودشان.

  5. باسلام
    با اندکی تفکر در بیانات مقام معظم رهبری و همچنین حاج اقا تقوی، به یک هدف واحد و مشترک خواهیم رسید؛ و‌این چیزی نیست به جز یکدلی و اتحاد بین دستگاه های حاکم و مسولین.
    اگر ضعف ها و بی مسولیتی هایی که ریشه در مسایل مختلف از جمله برنامه ریزی های مهم و همچنین فعالیت هایی که بر زندگی روزمره شهروندان تاثیر میگذارد، برطرف شود بدون شک از این دوره سخت و بحرانی در کشور سربلند بیرون خواهیم آمد.
    امروزه فضای مجازی قدرتی است که به راحتی میتواند وضعیت را به سود دشمنان نیز تغییر دهد.یک امر مهم در امروز این است که با “بصیرت” به اطلاعاتی که از فضاهای مجازی دریافت میکنیم، بنگریم و این امر مهم را به فرزندان نیز آموزش دهیم که هر‌چیزی را باور نکنند، چرا که دشمنان تنها به فکر تغییر وضعیت به سود خودشان هستند، با اندکی تفکر در مطالب فضاهای مجازی میتوان به حق یا برحق بودن ان را تشخیص داد…

  6. باسلام
    حاج اقا تقوی حقایق را بیان کردند نمیدونم چرا به بعضی ها برمیخوره .این سید بزرگوار فقط گفت مسیولین وحدت داشته باشند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند
    ای بعضی از گراشیها به اندازه این سید بزرگوار دلسوز و مردمی بودند
    خدا خیرت بده که حرف دل مردم را زدید

  7. سلام.به نظر من سخنان اقای تقوی متین وبجا است واقعا حرف دل مردم را گفته اند ما رای داده ایم که مشکلات شهرمان حل شود .حالا کی باید مشکل شورا را حل کند .حرف ناحقی هم زده نشده

  8. باسلام.هیچ شهری به اندازه ی گراش خیرندارد ونخواهد داشت ای کاش ما مردم گراش ومسولین قدر شهرمان را میدانستیم وبا جان ودل برای این شهر کار میکردیم.به قول حاج اقا تقوی وحدت وهمدلی کمترین توقع مردم از مسولین است.
    یاحق

  9. صحبتاتون چه ربطی به خیردارد برادر
    انگار خیلی وابسته به خیرین هستید، شاید هم متلک انداختین که خیری پول داده تا….

  10. سلام جناب عبدی مثل اینکه حرفمو متوجه نشدی شهری مثل گراش اگه سروسامان گرفته وپیشرفت کرده بخاطر لطف خیرین محترم می باشدمتلک چیزی نبود .من فقط گفتم حالا که خیرین این همه از جیب خرج میکنن تنها توقع ای است که مسئولین وحدت داشته باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top