بستن

خدمت جدیدی که باید بشناسید: پرستارها به خانه شما می‌آیند

هفت‌برکه – گریشنا: «نبض سلامت» نام اولین مرکز درمان در منزل است که مجاز به ارائه خدمات پرستاری در منزل به صورت شبانه‌روزی در شهرستان گراش است.

گاهی رفتن به بیمارستان برای گرفتن خدمات پرستاری، همچون آمپول یا وصل سرم، شست‌وشوی زخم و تعویض پانسمان و …، برای شما دردسر زیادی دارد، به خصوص برای میان‌سالان یا افرادی که در قسمت‌هایی از بدنشان دچار شکستگی شده‌اند. راه‌اندازی این مرکز، کمک بزرگی به این افراد است تا بدون حاضر شدن در بیمارستان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از خدمات پرستاری استفاده کنند.

رضا موسی‌لو، مدیریت مرکزِ درمان در منزلِ نبض سلامت را بر عهده دارد. او حدود ۱۲ سال است که در اورژانس بیمارستان گراش مشغول به کار است. همسر او، سمیرا ده‌کمی، موسس این مرکز است. او نیز ۹ سال به عنوان پرستار در بخش اورژانس و ccu گراش فعالیت داشته است.

برای آشنایی بیشتر با خدماتی که این مرکز ارائه می‌کند، گفت‌وگوی ما را با موسی‌لو بخوانید.

مرکز از کی شروع به کار کرد و میزان استقبال مردم چقدر بود؟

مرکز ما از حدود پنج، شش ماه پیش فعالیت خود را شروع کرده است ولی متاسفانه استقبال خوبی نداشتیم. من فکر می‌کنم عدم آگاهی مردم از وجود این مرکز و نحوه ارائه خدمات پرستاری و ویژگی‌ها و فواید درمان در منزل، از جمله دلایل عدم استقبال مردم از این مرکز است.

این نوع مراکز خدماتی معمولا در شهرهای بزرگ راه‌اندازی می‌شود و مرکز ما اولین مرکزی است که تصمیم دارد در گراش به همشهریان در زمینه پرستاری خدمات‌رسانی کند. وزارت‌خانه خیلی از ما حمایت می‌کند و یکی از مشاغلی است که وزارت‌خانه خیلی روی آن مانور می‌دهد.

درمان در منزل چه ویژگی‌ و فوایدی دارد؟

صرفه‌جویی در وقت، عدم نیاز به جابه‌جایی بیماران دارای محدودیت و افراد سالخورده، پاسخ به درمان بهتر در کنار اعضای خانواده، احساس آرامش بیمار و همراهان در منزل، جلوگیری از عفونت‌های بیمارستانی، دریافت خدمات از کادر مجرب پرستاری و پرستار بخش‌های ویژه در اورژانس.

چه نوع خدماتی در این مرکز ارائه می‌شود؟

تمامی خدمات پرستاری که پرستاران در بیمارستان برای بیمار انجام می‌دهند، ما در منزل این خدمات را ارائه می‌دهیم. از جمله گذاشتن سوند ادراری و معده، تعویض پانسمان و بخیه، گرفتن نوار قلب، تزریقات و وصل سرم، مراقبت از بیمار و سالمند، خون‌گیری جهت آزمایش، فتوتراپی (مهتابی برای زردی نوزاد)، درمان زخم بستر و دیابت با انجام پانسمان‌های نوین، مراقبت از مریض icu , ccu در منزل. برای افرادی که حتی امکان رفتن به پزشک و ویزیت شدن هم ندارند، ما می‌توانیم پزشک عمومی بفرستیم تا آن‌ها را ویزیت کند.

چند نفر در این مرکز مشغول به کار هستند؟

تعداد نیروی ما در حال حاضر چهار نفر پرستار آقا و خانم است که در صورت نیاز بیشتر مردم، ما هیچ محدودیتی در زمینه استخدام نیرو نداریم.

آیا همکاران شما در صورت درخواست بیماران می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در منزل بیماران حضور داشته باشند؟

بله. اما گاهی بیماران وظایف پرستار را با مراقب اشتباه می‌گیرند. پرستار فقط مسئولیت بررسی وضعیت عمومی و علایم حیاتی بیمار و در صورت نیاز انجام پانسمان و تزریقات و…. را بر عهده دارد. اما مراقب مسئول کمک به جا‌به‌جایی بیمار، حمام و غذا دادن و در کل کارهای بهداشتی بیمار است.

در صورتی که بیمار در بیمارستان بستری باشد، پرستاران شما مجوز ارائه خدمات ویژه به بیماران را در بیمارستان دارند؟

کادر بیمارستان از لحاظ پرستاری کامل است و نیاز نیست مردم هزینه کنند، اما اگر مردم بخواهند، ما هیچ موردی نداریم و این کار را می‌کنیم.

بیشتر مراجعه‌کننده‌ها‌ی شما در چه گروه سنی هستند؟

ما از همه سنین مراجعه‌کننده داریم، از نوزاد تا کهنسال.

آدرس مرکز نبض سلامت کجاست و چه راه ارتباطی برای دسترسی به شما وجود دارد؟

دفتر ما در بلوار سپاه، ساختمان پزشکان طبقه اول، واحد ۵ قرار دارد.  ۰۷۱۵۲۴۴۰۱۰۳ شماره‌ی دفتر و ۰۹۱۷۹۸۲۳۶۰۶ شماره موبایلی است که از طریق آن ما به صورت شبانه‌روزی پاسخگو و آماده ارائه خدمات به مردم هستیم.

خدمات شما چقدر هزینه دارد؟

تعرفه خدمات ما را به صورت سالیانه اعضای هیات دولت مصوب و به ما اعلام می‌کنند که ما طبق تعرفه در خدمت مردم هستیم.

نظرتان در مورد افرادی که به صورت غیر مجاز خدمات پرستاری ارائه می‌کنند، چیست؟

متاسفانه بیشتر بیماران از این افراد استقبال می‌کنند، ولی غافل از این که همان‌طور که از کلمه غیرمجاز مشخص است، در صورت بروز مشکل ارگان‌های بیمه و دانشکده علوم پزشکی گراش و وزارت‌ بهداشت و درمان هیچ مسئولیتی ندارند و خطا و اشتباهات آن‌ها قابل پیگیری نیست. توصیه من به همشهریان این است که از مرکز مجاز، خدمات دریافت کنند که مشکلی به وجود نیاید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

9 نظر

  1. تو بیمارستان بعضی پرستارا با عشوه و تکبر کار مریض رو راه میندازن یا نمیندازن.وای ب روزی که بیان خونه آدم

  2. مهم اینه که کار مردم رو راه بندازن.عشوه کردن برا ما مهم نیست.
    لطفاً کمتر حاشیه درست نکنید و به متن توجه کنید.

  3. درست نیست بخاطربرخورد ناشایست کسی یک قشر رو زیرسوال برد همونجور ک همه میدونن ماپرستاران دلسوز ومسئولیت پذیر زیادی داریم به شماپیشنهاد میکنم درصورت داشتن مشکل جسمی حتما یک بارامتحان کنید یااز مردمی ک ازخدمات این موسسه استفاده کردن پرس وجو کنید

  4. موسسه مارو فقط یکبارامتحان کنید،این یک تبلیغ نیست این فرهنگ سازی برای تجربه روش نوین درمان درمنزل برای مردممون هست ک سالهاست داره درتمام دنیا اجرامیشه والان یکی از الویتهای وزارت بهداشت ایرانه،برای کاهش مدت زمان بستری بیماران دربیمارستان،کاهش عفونت های بیمارستانی وآسایش همشهریای عزیزمون ک قادر به مراجعه به بیمارستان نیستن،باتعرفه های صددرصد دولتی
    درکناراین مباحث تمام مردم استان فارس میدونن خداروشکر بیمارستان گراش ازکادر پرستاری مجرب ومسئولیت پذیر تحت مدیریت سرکار خانوم جوشن برخورداره

  5. درود بر سرکار خانم دهکمی و آقای موسی لو
    قطعا انجام خدمات پرستاری خارج از منزل در وقت مریض خصوصا مبحث انتقال عفونت های بیمارستانی تاثیر دو چندانی دارد
    باید افتخار کرد که تجربه پرستاران آنقدر بالا رفته که قادر هستند خارج از بیمارستان ارائه خدمت کنند
    باید به سرکار خانم جوشن بخاطر تربیت نیروی انسانی با سواد تبریک گفت
    موفق باشید

  6. هرکی از گرد راه میرسه یه دکون تو گراش واسه خودش باز میکنه .اره اینجا پول هست کار هست همه چی هست فقط واسه گراشی های خودمون کار نیست واسه غریبه اینجا کار ریخته.من و امثال من که مدرک داریم اگه بری واسه این کار موافقت نمیکنن میدونین چرا؟؟ چون رییس و روسا غیر بومی هستن و هوای گراشی و ندارن و یه غیر بومی رو میذارن کار کنه

  7. گراشی جان رییس بیمارستان و دانشگاه که بومی هست شما اگر مدرک داریو رفتی و کار بهت ندادن اونوقت معترض باش

  8. چی میگین غیربومی،خانوم دهکمی گراشی محسوب میشه مث کرمانی ها،بلوچ ها،لرها،اردی ها که گراش مقیم اند ؛تعداد افرادی که اصالتا اهل خود گراش باشند کم است؛از فامیل ها مشخص است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top