بستن

رتبه نهم کنکور ریاضی: خودم را فداغی می‌دانم

هفت‌برکه – گریشنا: احمد سلیمی دانش‌آموزی است که با همه سختی‌ها توانسته است رتبه نهم کنکور ریاضی سال ۱۳۹۷ را به دست آورد. احمد در دبیرستان استعدادهای درخشان بندرعباس درس خوانده است اما خودش را همچنان یک فداغی می‌داند.

رضا تقی‌نژاد، از خبرنگاران فعال فداغ، در نخستین ساعت‌های اعلام نتایج کنکور این مصاحبه کوتاه را با پسرخاله‌اش انجام داد. بعد از آن هم باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای دیگر با این برگزیده کنکور داشت.

احمد سلیمی متولد سال ۱۳۷۸ و ساکن بندرعباس است. او دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه استعدادهای درخشان اسدپور بندرعباس درس خوانده است. احمد سلیمی سال گذشته در مسابقات کشوری نانو مقام اول را به دست آورده بود.

مادر احمد سلیمی خانه‌دار و دارای مدرک تحصیلی سیکل است و پدر وی ۱۳ سال پیش درگذشته است. وی یک برادر بزرگتر دارد که در رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کند. احمد سلیمی در مورد ارتباط‌ خود با فداغ می‌گوید: «من از یک خانواده کاملاً فداغی هستم و قطعا ارتباط زیادی با فداغی‌ها دارم و معمولاً در تعطیلات به فداغ سفر می‌کنیم.»

رتبه نهم کنکور ریاضی در مورد برنامه خود برای کنکور می‌گوید: «از تابستان سال گذشته برای کنکور برنامه‌ریزی کردم و شروع به مطالعه مستمر برای آن کردم. در ابتدای سال تحصیلی چنین انتطاری نداشتم ولی هرچه گذشت این هدف برایم شکل گرفت و تقریباً موقعی که کنکور دادم انتظار آن را داشتم.»

احمد در مورد ادامه زندگی خود می‌گوید: «قطعاً کنکور می‌تواند سرنوشت یک محصل را تغییر دهد و روی زندگی آینده شخص تاثیر بگذارد. هدفم قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و رشته مهندسی کامپیوتر بود، اما الان برای انتخاب رشته مردد هستم و هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.»

استاندار هرمزگان دو روز بعد از اعلام نتایج از «علی سالارحسینی» و «احمد سلیمی» دو دانش آموز بندرعباسی تقدیر کرد. این دو در کنکور سراسری توانستند به ترتیب رتبه هفتم  و نهم در گروه علوم ریاضی و فنی را کسب کنند. به گفته مجید محبی، معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش گراش، در برنامه تقدیر از برترین‌های کنکور شهرستان گراش از احمد سلیمی نیز تقدیر خواهد شد.

در کنکور سراسری سال ۱۳۸۸ یاسر جهان‌پیما دانش‌آموز فداغی دبیرستان استعدادهای درخشان لار به رتبه ۱۱ کنکور ریاضی دست یافت که تا امسال بهترین رتبه دانش‌آموزان منطقه در کنکور ریاضی بود. جهان‌پیما رشته مهندسی نفت را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. در ابتدا برای این جوان فرهیخته ارزوی تندرستی و موفقیت دارم . دوم مثل معرف : من انم که رستم بود پهلوان . حکایت کسانی است که در کسب این موفقیت هیچ نقشی نداشته اند اما اکنون همه خود را به ان ربط می دهند و یا در کنار ان عکس افتخار به یادگار می گیرند . چند صباهی بعد این بنده خدا به دنبال کار اما هرگزنبود اشنایی از این مردم و این حامعه امان از یک سر حو خرمت و احترام . به امید انکه این حرفها دروغ از اب در بیاید

  2. چه غرورآفرین…
    احسنت بر شما…
    و مادر بزرگوارشما…
    مهربانویی که مسلما نقش بزرگی رو ایفا کردند
    بوسه بر دستان همچین مادرانی باید زد،
    من جمله مادر بزرگوار خودم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top