بستن

مهرابی نقشه‌ی حسنی را تکذیب کرد

هفت‌برکه – گریشنا: در یک پیچش جدید در مناقشه‌ی شوراهای چهارم و پنجم، نقشه‌ای که علی‌اصغر حسنی برای اثبات اتهامش به مهرابی منتشر کرده بود، از طرف چند تن از خانواده مهرابی تکذیب شد.

به گزارش گریشنا، روابط عمومی شورای شهر و شهرداری چند روز پیش از طرف علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، تصویر یک نقشه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. متن کوتاهی که به عنوان توضیح برای عکس منتشر شد، می‌گوید: «با سلام. پیرو درخواست جناب آقای مهرابی جهت استحضار مردم فهیم و شریف گراش به پیوست تصویر نقشه ارسال می گردد.»

در عکس بی‌کیفیتی که منتشر شده است، زمینی در نبش یک تقاطع نشان‌دار شده است و بالای آن با خودکار نوشته شده: «مهرابی». ظاهرا قصد این بوده است که این عکس نشان دهد این زمین متعلق به مهرابی است و با نفوذ او به طرح تفصیلی اضافه شده است. اما تنها چند ساعت بعد، حبیب‌الله مهرابی و چند تن دیگر از خانواده مهرابی در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند و گفتند این زمین اصلا متعلق به مهرابی‌ها نیست، و صاحب زمین، آقای اصغر انصاری فرزند کربلایی طالب است که سال پیش در دبی فوت کرده است.

حسنی: نقشه را از کارشناس طرح گرفته‌ام

علی‌اصغر حسنی، رییس شورا، در گفتگو با خبرنگار گریشنا تاکید می‌کند این نقشه از طرف شورا منتشر شده است، نه از طرف خودش، و اضافه می‌کند: «من و آقای دکتر فتحی حدود یک سال است که از این قضیه خبر داریم، و نمی‌دانم بقیه هم خبر دارند یا نه. زمانی که شورای پنجم انتخاب شده بود، اما هنوز تشکیل نشده بود، آن موقع می‌خواستند طرح تفضیلی را به تصویب برسانند. ما خبردار شدیم که چون هر ده سال محدوده خدماتی اضافه نمی‌شود، موافقت کرده بودند که حدود هفتاد هکتار دانشگاه علوم پزشکی از طرح خارج کنند، به جایش این را بیاورند. برای ما همین مهم بود. وگرنه زمین آقای مهرابی که چشم ما روشن، بگو تا پلیس راه هم در محدوده خدماتی بیاید. من آن موقع شیراز بودم. نقشه را فرستاده بودند استانداری که در کمیسیون ماده پنج امضا شود. من از طریق استانداری پیگیری کردم که اینها اینطور شیطنتی کرده‌اند و امضا نشد.»

از حسنی پرسیدیم: «اما چند تن از خانواده مهرابی، از جمله حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای چهارم، گفته‌اند این زمین اصلا متعلق به مهرابی‌ها نیست. در این زمینه چه نظری دارید؟» حسنی در جواب می‌گوید: «من که این نقشه را تهیه نکرده‌ام، از کارشناس طرح گرفته‌ام. گفته‌ایم UTM طرح را هم بزنند و با UTM زمین مطابقت دهند، تا مشخص شود آنجاست یا نه. روز چهارشنبه هم کارشناس، دکتر افضلی، به گراش می‌آید.» او در پایان می‌گوید جزییات را با همراهی دکتر فتحی در اختیار هفت‌برکه قرار خواهد داد.

واکنش مهرابی‌ها: این زمین ما نیست

اما ساعتی از انتشار این عکس نگذشته بود که واکنش‌ مهرابی‌ها شروع شد. حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای چهارم، در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «در نقشه‌ای که منتشر شده است، زمین مرحوم اصغر انصاری به عنوان زمین مهرابی نشان‌دار شده است. در صورتی که زمین ما بعد از رودخانه‌ی کندرویه قرار دارد، و اصلا در این نقشه وجود ندارد.»

مهرابی در توضیح می‌افزاید: «در طرح جامع مصوب اولیه در سال ۱۳۹۱، کمربندی گراش از میان این زمین که متعلق به آقای انصاری است می‌گذشت. اما در کارشناسی بعدی، به خاطر پیچ تندی که بلوار می‌گرفت، بنا به پیشنهاد مشاور طرح و برای رعایت اصول فنی، زاویه‌ی بلوار کمی بازتر گرفته شد، و تقریبا با رودخانه‌ی کندرویه همسان شد. ما نه تنها هیچ نقشی در این قضیه نداریم، بلکه هیچ اطلاعی هم از این تغییرات نداشتیم. و البته به هر صورت، چه در طرح اولیه و چه در طرح پیشنهادی کنونی، که هیچ‌کدام هم تصویب و نهایی نشده است، اراضی خاندان مهرابی در داخل محدوده قرار نمی‌گیرد. زمین‌های ما در سمت شرقی رودخانه کندرویه واقع است، و زمین‌های سمت غربی متعلق به مرحوم انصاری است.» حبیب‌الله مهرابی در آخر می‌افزاید: «اگر اعضای شورای پنجم ثابت کنند این زمین مال ماست، ما تمامش را به خود شورای شهر می‌بخشیم!»

تلاش گریشنا برای گرفتن تایید یا رد ادعای حسنی و مهرابی از شهرداری گراش بی‌نتیجه ماند. اما برای تایید صحبت‌های مهرابی، با فرهاد حسین‌شیری، یکی از افراد مطلع در این زمینه، تماس می‌گیریم. حسین‌شیری مالکیت مرحوم انصاری را کاملا تایید می‌کند: «مرحوم اصغر انصاری فرزند کربلایی طالب که سال پیش در دبی فوت کردند، مالک این زمین هستند. تمام اسناد و سوابق هم در نزد من موجود است.»

یک عکس برای اثبات نامه‌ی سه‌صفحه‌ای

علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، در هفته‌ی پیش روابط عمومی شورا را وا داشته بود که نیمه‌شب، نامه‌ی تند و تیزش را علیه شورای قبل منتشر کند. این نامه چند ساعت بعد از شبکه‌های اجتماعی حذف شد؛ تا نزدیک به ظهر با سربرگ شورای شهر و تاریخ و شماره‌ی رسمی و امضای رییس شورا منتشر شود (خبر در گریشنا). هنوز هیچکدام از چهار عضو دیگر شورا واکنش رسمی به این امر نشان نداده‌اند تا معلوم شود قضیه‌ی انتشار این نامه چگونه بوده است. حسنی در این نامه دو تن از اعضای اصلی شورای قبل را متهم کرده بود که برای اضافه کردن زمین‌های خانوادگی‌شان به طرح تفضیلی، اعمال نفوذ کرده‌اند. حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای قبل، هم روز بعد یک متن کوتاه منتشر کرد با این مضمون: «شکایت می‌کنیم. اگه مدرکی دارید منتشر کنید.» (خبر در گریشنا) در نتیجه مشخص است که این نقشه به عنوان یکی از مدارک علیه حبیب‌الله مهرابی منتشر شده است؛ مدرکی که تاکنون در صحت آن تشکیک‌های جدی به وجود آمده است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

14 نظر

  1. سلام. ..ای بابا این دیگه چه ماجرایی هست واسه سرگرم کردن مردم…یا تخلفی صورت گرفته یا نه؟ اگه گرفته با ی تحقیق کار حل میشه…یا ی مناظره بزارین تا ب صورت شفاف مردم در جریان قرار بگیرن تا بدونن چه کسی خادم چه کسی خاین….دوما چرا فرمانداری دخالت نمیکنه؟ سوما چرا عده ایی از بزرگان مخالف مناظره هستن…ایا………..؟…..؟ در خطره…..

  2. برای یک نفر درجایگاه رییس شورا این حرکت خیلی زشت بود .تهمت زدن به دو خانواده سرشناش ان هم در مسایلی که روشن و قابل پیگیری است با این وقاحت انجام میشود وای به حال دیگر مسایل .اقای حسنی تا کی میخواهید دست به نابودی گراش و گراشیها بزنید و همه را قربانی تندرویهای غیر معقول خودتون بکنید .دست بردارید بس است دیگر

  3. تا کی با اتهام زدن به افراد ضعف ها و مشکلات خودتان را پنهان می کنید!!
    وقتی رییس شورای یک شهر به این راحتی تهمت می زنند آن هم در یک نامه رسمی، باید فاتحه چنین شورایی را خواند!
    متاسفم، هم برای شورای شهر با چنین رئیسی و هم برای ما با چنین رای دادنی!!!

  4. اقای حسنی واقعا زشته .دروغ و تهمت به این بزرگی و به این روشنی .خدا میداند در باره مسایلی که روشن نیست چگونه عمل میکنید .تا کی میخواهید ابروی گراش و گراشیها رو ببرید و گراش تا کی باید تاوان ندانم کاری شما را بدهد

  5. آقای حسنی و بقیه اعضای شورا، مردم شما را انتخاب کرده اند که با سربرگ رسمی شورای اسلامی به همشهریان خود تهمت بزنید بعد به راحتی بگویید نه اشتباه شده ما نمیدانستیم این زمین مال کس دیگریست!!!
    یکی در این شهر نیست به ما بگه تو این شورا داره چه میگذره که نامه های خود را ابزاری برای توهین و تهمت قرار میدن

  6. اقای حسنی چرا اینقد عجله میکنید برای پاسخ گویی?
    در ضمن بیست سوال از اعضای شورا شده است که اسم شخص خاصی درون سوالات مشاهده نمیشود،با تهمت زدن به اشخاص دیگر نمیتواند مردم را قانع کنید،چون تجریه ثابت کرده است کی خادمه و کی خائن،هنوز پرونده ماجرای شرکت هرمی بسته نشده هست و مردم هم فراموش نکرده اند،پس برای اثبات بی گناهی خود عجول نباشید عجله کار رو خرابتر میکنه!

  7. این شورای شهر پنجم واقعا مایه ی زشتی شهر هست بخدا …..مثل بچه های مدرسه ابتدایی افتادن به جون هم ….مهندس هرمزی و مهرابی خوب فهمیدن و راهشون رو از اینا جدا کردن …..واقعا متاسفم برای اقای حسنی واین شورا ….ایشون ناسلامتی چهار سال نماینده بودن ….

  8. مسئولین ما رو باش!!!
    آقای خورشیدی، حسنی که معلوم الحال است، تو که با تصویر مقام معظم رهبری و با ژست بسیجی بودن اومدی میدون چرا جلوی این بی اخلاقی را نمیگیری!؟
    چرا درباره نامه سراسر تهمت و توهین با سربرگ رسمی شورا هیچ واکنشی نشان نمیدهی!؟
    یا حامی حسنی هستی و یا حب ریاست شورا را در سر داری نمیتوانی دل از رای همکارانت بکنی!!!

  9. اتهام زنی چه آسان شده!!!
    امیدوارم از طریق قانونی و در محاکم قضایی این موضوع پیگیری بشه تا کسی که فکر میکنه همه کاره است، بعد از مدت ها سر جای خودش بشینه…

  10. آقای حسنی سلام ، خیلی داری تند میری! پشت سرت نگاه کن و از خودت بپرس که :
    با تفنگ چکار کردی؟
    با برگ سبز چکار کردی و سر مردم چه آوردی؟
    با آبروی مومنین چه کردی وچه میکنی؟

    برای شهر ولایی گراش متاسفم که فردی همچون شما رییس شوراش و برخی رفقای همراهت عضوش باشن !!
    تا کی باید شاهد تندخوییها و بداخلاقیهای شما باشیم تا شهر ضرر کنه؟؟!!
    دست بردار بسه دیگه.

  11. قضیه تفنگ رو از بزرگترها بپرسید، حسن اقا
    اگر اینجا چیزی گفته بشه، با سربرگ شورا ابروت میبرن
    باقرزاده خوب رانندگی بلدی، حسنی با طناب دیگران نرو چاه

  12. ماده ۶۹۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی برای فردی که تهمت و افترا بزند یک ماه تا یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته، دوستان مطلع باشند که یک وقت دادگاه احکام دیگری صادر نکند…
    آقای حسنی این یکی دیگه تفنگ و برگ سبز مطهر نیست که از زیرش در بری، گناه خودتو به گردن دیگری بندازی، مرد باش و اشتباهت رو بپذیر و گردن مشاور و این و اون ننداز..!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top