بستن

اولین حضور امام جمعه جدید گراش در شورای اداری

هفت‌برکه – گریشنا: محمدباقر بخشایش‌پور در حضور معتمدین و مدیران شهرستان گراش به عنوان هفتمین امام جمعه گراش معرفی شد.

به گزارش گریشنا، جلسه شورای ادارای شهرستان گراش به منظور معرفی امام جدید گراش، صبح جمعه ۵ مردادماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات فرمانداری گراش برگزار شد. در حکم قرائت شده با امضای محمد جواد حاج علی‌اکبری، بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، از طرف مقام معظم ولی فقیه، محمدباقر بخشایش‌پور به مدت سه سال به امامت جمعه گراش منصوب شد.

ما نوکر مردم هستیم

اصغر فرودی فرماندار گراش در جلسه شورای اداری گفت: «اگر کارکرد مثبت نماز جمعه را دنبال کنیم، می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. نهاد نماز جمعه را باید به صورت مستمر آسیب‌شناسی کنیم و آسیب‌های آن را بزداییم و نقاط قوت را برجسته کنیم. یکی از آسیب‌های این نهاد سیاست‌زدگی است. گاهی اوقات نماز جمعه در قالب جناح‌ها و گروه‌ها قرار می‌گیرند و باعث ریزش طیفی از جامعه می‌شوند. ستاد نماز جمعه باید در جایگاه پدر معنوی جامعه قرار گیرد.»

فرودی بر ارتباط با جوانان تاکید کرد: «حضور در بین مردم و ارتباط با جوانان که مورد تهدید فضای مجازی و بیگانان هستند می‌تواند کمک زیادی به رونق نماز جمعه داشته باشد. در نماز جمعه جمعیت سه هزار نفری را شاهد بودیم، جمعیت سیصد نفری را هم شاهد بودیم. گاهی شاهد بودیم علی‌رغم بدی آب و هوا هم مردم استقبال می‌کردند.»

فرماندار گراش در توصیه‌ای به امام جمعه گفت: «نماز جمعه باید کانون امیدآفرینی باشند.  وحدت بین گروه‌ها و وحدت با برادران اهل سنت که از سیاست‌های اصلی نظام است باید سرلوحه همه ما قرار گیرد. امام جمعه جدید شخصیت تیزبینی هستند و امیدوارم در آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مباحث ربوی و … با ادارت همکاری کنند زیرا نهاد نماز جمعه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.»

فرماندار گراش با تشکر از امام جمعه پیشین گفت: «شاهچراغ در مدت حضور منشا خیر و وحدت بودند و آنچه در توانشان بود در راستای گره‌گشایی از مردم و نهادها و ادارات انجام می‌دادند.»

موضوع میز خدمت نیز در این جلسه مورد تاکید رییس شورای اداری شهرستان بود: «میز خدمت در برخی ادارات انجام شده ولی برخی از ادارات هنوز اقدام نکرده‌اند. ما خدمت‌گذار مردم هستیم. ادارات باید ارباب رجوع را تکریم کنند . بعضی گزارش‌ها می‌رسد که در برخی ادارات مردم را معطل می‌کنند. وقتی آن طرف میز ارباب است این طرف ما نوکر و خدمتگذار مردم هستیم. در برابر مردمی که ما را سر کار آورده‌اند باید تواضع داشته باشیم.»

بعضی امامان جمعه در ارتباط با مردم موفق نبودند

سید عباس جهانبانی، رییس ستاد نماز جمعه گراش، با خوشامدگویی به امام جمعه جدید گفت: «با توجه به تجربه ۲۱ ساله من در ستاد نماز جمعه، بعضی از ائمه جمعه در طول سالیان حضورشان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتباط با مردم موفق بوده‌اند که هنوز خیلی از مردم از آنان به نیکی یاد می‌کنند و بعضی از عزیزان کارنامه مطلوب نداشته‌اند و خصوصا در ارتباط عاطفی با مردم و انجام کار فرهنگی و دینی نتوانسته‌اند موفق باشند.»

جهانبانی در مورد امام جمعه تازه منصوب شده گراش گفت: «من شنیده‌ام امام جمعه جدید از نیروهای فرهنگی و جهادی بوده و در خدمت مردم بوده‌اند که امیدوارم در انجام وظایف‌شان موفق باشند و اعضای ستاد هم کما فی السابق در خدمت این عزیز هستند و امیدواریم بعد از سه سال یا شش پایان ماموریت‌شان به نیکی از ایشان یاد شود. »

کار در گراش سخت است

حجت‌الاسلام و المسلمین قلعه، مسئول حراست شورای هماهنگی ائمه جمعه، و ستوده، از نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه، همراهان امام جمعه گراش بودند. قلعه سخنان خود را با یک غزل آغاز کرد و گفت: «باید از آقای بخشایش‌پور تشکر کنیم که قبول زحمت کردند و جای خیلی سختی آمدند. مرحوم حاج آقای اسماعیلی که اینجا بود دکترای روانشناسی بود و مثلا سه ماه تلاش کرد که یک زن و شوهرش طلاق نگیرند و حتی برای این کار سفر خارج از کشور رفت. گراشی‌ها این طور آدم‌هایی را دیده‌اند و برای همین جای سختی است برای کار کردن.»

قلعه بر تعامل بین ادارات و امام جمعه تاکید کرد: «برای ارتقای محل خدمت نیاز به تعامل و همکاری است، ولی این به معنای پا گذاشتن روی اصول نیست. نکته دوم مشورت است و در همه امور امام جمعه باید اهل مشورت باشد. هم با امام جمعه مشورت شود و امام جمعه برای شناخت شهر باید با خبرگان مشورت کند.»

رییس حراست شورای هماهنگی بر اطلاع‌رسانی مداوم مسئولین به امام جمعه تاکید کرد: «اطلاع‌رسانی به امام جمعه خیلی مهم است. برخی موضع‌های ما به خاطر عدم اطلاع است. اگر شما اطلاع‌رسانی نکنید، دیگران اطلاع‌رسانی می‌کنند و بعد می‌آیند پیش ما گلایه می‌کنند که حرفی که امام جمعه زده ۹۰ درصد دروغ است.»

حجت‌الاسلام و المسلیمن قلعه در معرفی امام جمعه گراش گفت: «امام جمعه‌ای که به گراش می‌آید جوان و اهل تدبر است. حتی اهل ورزش و فوتبال است و ظرفیت‌های بالایی دارد.»

قلعه در بررسی اوضاع جهانی گفت: «ما نسبت به اوایل انقلاب از نظر نظامی قوی شده‌ایم به خاطر همین هدف آن‌ها راه‌اندازی جنگ معیشتی است. با تحریم، تبلیغات مسموم و فشار روانی بازار ما را به هم ریخته‌اند.»

 

طلبه هستیم، رفاه‌طلب نیستیم

بخشایش‌پور در نخستین سخنرانی در گراش در معرفی خود گفت: «اهل دهدشت و بزرگ شده شیراز هستم. سه سال امام جمعه مشکان، چهار سال در لردگان خدمت کرده‌ام. سال گذشته قرار بود بروم بوانات. امسال هم چند جا تقاضا داده بودند. تصمیم با آقایان بود. رفاه‌طلب نیستیم، ما طلبه هستیم. وگرنه شهرستان لردگان دویست هزار نفر جمعیت دارد و آب و هوای آن هم بهتر است و بعد مسافت هم نداشت.»

امام جمعه جدید گراش ضمن تاکید بر اتحاد و همدلی گفت: «همه ما در این نظام مقدس انتخاب شدیم که بستر ظهور را فراهم کنیم. برای آماده کردن این بستر ما شهید دادیم و چرخ‌های صندلی ما روی خون شهداست.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. مردم حق دارند بدانند چرا او رفت و چگونه و به درخواست یا پیشنهاد چه کسی ایشان منصوب شدند. چرا مردم در اانتصاب و یا انتخاب امام جمعه نقشی نداشتند؟

  2. مسولین، با سواستفاده کردن از نام شهدا ، راهی برای سوق دادن و پیش بردن اعمال و اهداف خود.. استفاده میکنند.
    حرف خوب رو که همه میزنند، مهم عمل کردن به است.

  3. امام جمعه جدید در مراسم معارفه خود گفت:هشت سال مسئولیت امام جمعه را داشته‌اند و یکی از شهرهای پیشنهادیشان شهر بوانات بود که چون مردم نخواستند ایشان به انجا نرفتند.

    سوال اینجاست نقش مردم در تعیین امام جمعه چگونه است که یک شهرستان حرف مردمش شنیده می‌شود و دیگر شهر نه تنها به حرف مردمش بلکه رایزنی مسئولین ستاد و مسئولین شهر هم به جایی نمی‌رسد؟

    اقای ملک مکان باید پاسخ گوی عملکرد خود در برابر مردم گراش باشد. ایشان منتصب به رهبری هستند و متاسفانه عملکرد بد ایشان مردم گراش را ناراحت کرده است. ناگفته پیداست که مردم گراش همواره برای سربلندی نظام هزینه کردند و روا نیست با این شرایط بد کنونی، عملکرد خودخواهانه بد یک مسئول بار بر دوش مردم را دو چندان کنند

    پیشنهاد میکنم مردم گراش طی نامه ای با امضاء جمعیت مردمی به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و بیت رهبری از عملکرد مغرضانه ملک مکان و بی توجهی ایشان در این امر شکایت کنیم.

    در لباس روحانیت فیگور گرفتن بد است اقای ملک مکان شما چطور متوجه شرایط خاص گراش نیستید. البته این نظام و این مملکت که به برکت خون هزاران شهید است متاسفانه دست شما و امسال شما افتاده است که امروز باید رنج و آزرده خاطر جوانان سبب شوید .

    خب امام جمعه را منصوب کردید حالا خودتان هم بیایید همکاری کنید باهاش
    مردم که کاری ندارند

    شما در انتصاب امام جمعه اسبق و بی توجهی شما به مسائل پیش امده باعث شدید صف‌های نماز جمعه تا به امروز روز به روز کوتاه تر و کمتر شود که در عکس پیداست، و این نتیجه عملکرد نادانانه شماست. شهر گراش که این همه نماز جمعه اش باشکو برگزار می‌شد امروز کجاست آن شکوه و طراوت؟ اینو باید از شما شنید

    چرا یک نظر سنجی از خودتان برگزار نمیکنید که بدانید عملکردتان باعث نفرت جوانان انقلابی شده است؟

    فقط به میز چسپیدید و راهیش نمیکنید

    سوال آخر

    شما می‌خواهید ادامه دهنده راه شهدایمان باشید؟ شما که حتی توانایی یک مناظره هم ندارید؟ بنده حاضر هستم با شما مناظره کنم که در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس هیچ برنامه و تدبیری ندارید
    و تنها خوب حرف زدن بلد هستید

    گریشنا لطفا این کامنت را منتشر کنید . نمیتوانم فعلا با اسم واقعی بنویسم. ما انقلاب کردیم که خار نباشیم. ولی الان هم خار هستیم هم به واسطه بی توجهی به حرف ما جوانان که اسمش گذاشتن سیاست از انقلاب خسته می‌شویم….

  4. سلام مطلبی که گراش من درباره عملکرد آقار ملک مکان نوشته اند بجاست وضعف شورای سیاستگذاری فارس مشهود واظهر من الشمس است باید به حال شورای فارس گریست جناب دکتر دژکام لطفا تدبیر
    در قصیه امام جمعه ارد مومنین افراد متعدد معرفی کردند هیچیک به گفته ملک مکان بواناتی مورد مواقفت که نه به تهران هم منعکس نشده بود وبه لانگ بلند میگفت تهران رد کرده !!!!
    تا در جلسه معارفه امام جمعه دانشمند گراش آیت الله حسینی با معرف ایشان حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمی در حضور معتمدین ارد با ایشان درخواست مومنین مطرح شد وایشان صریح فرمودند ما کسی نداریم خودتان معرفی کنید حکمش رده می شود گفتیم آقای …… معرفی کرده ایم وملک مکان به ماگفته تهران رد کرده ایشان بلافاصله آقای ملک مکان را طلبید وگفت آقایان اردی چه میگویند آقای ملک مکان به ایشان گفت صحبتهایی است که بعدا میگویم و الخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top