بستن

درِ بزم عاشقان امام هشتم باز شد

هفت‌برکه – گریشنا: چهارمین همایش هشتمین آفتاب با حضور سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) گراش افتتاح شد.

به گزارش هفت برکه، دیشب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ اولین شب از چهارمین همایش هشتمین آفتاب با حضور سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان، و جمعی از مسئولین شهرستان گراش از جمله اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، سرهنگ بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان؛ سرگرد دهقان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، ابوذر رنجبر، رییس دادگستری، ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان؛ عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، و دیگر روسای ادارات برگزار شد. تلاوت قرآن توسط آقای ستوده، قاری شناخته‌شده‌ی گراشی، مطلع برنامه‌های افتتاحیه بود. اجرای چهارمین همایش هشتمین آفتاب بر عهده احمدرضا خودکامه مجری گراشی است.

خاتمی: جامعه و کشوری که توحید و ولایت را با هم داشته باشد، آسیب نخواهد دید

سید احمد خاتمی که به عنوان اولین سخنران مراسم سخن می‌گفت، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: «این شور و عشق گویای این است که با دل و جان و به عشق آقا امام رضا (ع) در این شب‌ها به عنوان زوار آقا امام رضا جشن ویژه بنا کرده اید. دو روایت در محضرتان قرائت کنم که هر دو حدیث قدسی است. روایت سلسله ذهب است که امام رضا به نیشابور آمدند و چهار هزار قلم به دست آمدند و گفتند حدیثی برایمان نقل نمی‌کنید؟ امام علیه السلام این حدیث را به شکل روایتی از نبی اکرم خاتم انبیا نقل نمودند که «خدا فرمود: کلمه الله دژ من است و هر که در آن دژ داخل شود از عذاب من ایمن است. در روایت دوم دقیقا با همین مضمون که مدت ها من دنبال سند این روایت بودم که در کتابی خواندم مربوط به عالمان برجسته اهل سنت که در خصوص علی بن ابی طالب بیان شده است.»

خاتمی با اشاره به اینکه جامعه و کشوری که توحید و ولایت را با هم داشته باشد آسیب نخواهد دید افزود: «در همان روایت سلسه الذهب هم امام رضا (ع) می‌فرماید توحید آنگاه بجاست که همراه با ولایت امام رضا (ع) باشد. ما با افتخار سرمان را بلند می‌کنیم و با سربلندی می‌گوییم که قانون اساسی ما اسلام ماست، قانون اساسی ما برگرفته از مکتب قرآن و عترت است. زیر این آسمان تنها کشوری که قانون اساسی متن قرآن و عترت است فقط و فقط ایران اسلامی است، این یک ادعا نیست، قانون اساسی کشورهای دیگر را بررسی کرده‌ایم و قانون اساسی ایران را بیش از ۵۰ مجتهد در ۹۰ روز بررسی کردند که یک کلمه خلاف اسلامی در آن نباشد. یک بار خبرگان قانون اساسی را انتخاب کرد، به رای مردم گذاشته شد و مردم با حضور در پای صندوق رای قانون را انتخاب کردند و بعد برای متمم قانون اساسی باز هم مردم به پای صندوق رآی امدند و انتخاب کردند. به حمدالله در کشور ما قانون الله حاکم است. ما افتخار می‌کنیم به نام علی، به عشق علی، امام ما علی است.»

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما ولی فقیه را تنها یک رهبر سیاسی نمی‌دانیم خاطرنشان ساخت: «نگاه بر اساس مبنای ولایت فقیه این است که ولی فقیه جانشین عام امام زمان (عج) است. اجازه بدهید بگویم بیش از ۴۰ سال قبل از ۱۹ دی ۱۳۵۶ تا الان، الحمدالله همراه ولایت هستند. همراه امام با امام بودند و الان هم همراه رهبری هستند و کوتاهی نکردند. یک شعاری که از دل مردم برخواست که ریشه تاریخی دارد این شعار است: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند». از ۱۹ دی ۱۳۹۶ تا الان که در دهه کرامت ۱۳۹۷ هستیم مردم ما به این شعار عمل کردند و علی را و نایب عام را تنها نذاشتند. دشمنان شما در پی آن هستند که به این دژ آسیب برسانند و به صراحت صحبت از براندازی دارند و می‌گویند می‌خواهند نظام انقلاب اسلامی را براندازند و راه‌هایشان هم راه های مشخصی از جمله فشار اقتصادی است. می‌خواهند ملت ایران را از پای درآورند. یکی از حرف‌های دورغی که اخیرا نتانیاهو گفته بود این است که ما ملت ایران را دوست داریم که دروغ آشکار می‌گویند. تحریمات آنها شامل دارو هم هست که خوب این دروغ است. مشخص است که می‌خواهید به مردم آسیب برسانید. با این تحریم اقتصادی که از مردادماه شروع شود و ادامه دهند معلوم است که ملت مقاوم این دوره را هم رد خواهند کرد. زمستان تمام خواهد شد و این سیاهی برای خودشان خواهند ماند. دوست‌داران انقلاب بدانند که با زیر پا گذاشتن یک قرارداد بین المللی، بر عمق نفرتشان از آمریکا افزوده شد.»

سید احمد خاتمی در ادامه افزود: «ما آنچنان که در وسط جنگ اقتصادی هستیم، در وسط جنگ  روانی هم هستیم، با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، با استفاده از فضای مجازی می‌خواهند نشان دهند که نظام در حال فروپاشی است. میگویند آذوقه را در خانه جمع کنید که تحریم شروع می‌شود و نظام را در حال فروپاشی جلوه می‌دهند و اینکه شخصیت‌های مهم مثل آیت الله مکارم شیرازی را در حال فرار نشان می‌دهند. عکس سید احمد خاتمی را در حال فرار نشان می‌دهند در حالیکه خودشان می‌دانند که نظام ما نظام تنومندی است که تندبادها حتی یک برگش را نمی‌تواند تکان بدهد چه برسد به اینکه رفتن نظام را. من قول قرآنی به شما می‌دهم که این نظام ماندنی است. جنگ روانی است. با دروغ و شایعات بی‌اساس می‌خواهند این جنگ روانی را تشدید کنند. این راه‌های شناخته شده است، به برکت توحید و ولایت.»

امام جمعه موقت تهران برای حفاظت از این دژ دین‌مداری، ولایت مداری، بصیرت، وحدت و قانون‌مداری را لازم می‌دانند و می‌گوید: «اول دین مدار باشید، تهاجم فرهنگی دشمن این است که شما را از ارزش‌ها جدا کند و شما از دین جدا نشوید. هر چه داریم از دین داریم، ۴۰ سال است انقلاب ما ما زیر سایه دین است، حوزه علمیه برادران و خواهران در هر شهر سرمایه آن شهر است، یکی از استانداران محترم کشور گفتند برای تامین امنیت، ما پول و امکانات نمی‌خواهیم. حوزه علمیه لازم داریم. چون شهری که در آن حوزه علمیه باشد، از خطرات ضدانقلاب مصون است. گراش این ظرفیت را دارد که در عرصه‌های دینی، اسلامی، فرهنگی خود باوری پیدا کند و مردم خیر که در همه عرصه پیشگام هستند در این عرصه‌ها باشند. ما ناسیونالیسم نیستیم، نخواهیم بود، این کشور را یک مجموعه می‌دانیم. چشم اندازهای آینده ما این است که از حوزه علمیه این شهر امام جمعه صادر کنید، مداح صادر کنید و مفاخر علمی و دینی داشته باشید.»

عضو مجلس خبرگان در ادامه افزود: «مورد بعدی ولایت مداری است، هر جا ولایت می‌گوید حاضر باشید. در برجام آقا فرموده بود که اوباما باید تظمین کتبی بدهد. ولی اوباما نداد و مذاکره کنندگان ما هم خیانت نکردند، اما نتوانستند بگیرند. نتیجه‌اش این شد که یک قرارداد بین الملی که سازمان ملل هم موافقت کرده را یک رییس جمهور دیوانه لغو می‌کند. ۸۰ درصد برجام رفت روی هوا. تضمینی که آقا فرمود، اگر شنیده شده بود، این اتفاق نمی‌افتاد. امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند. تا الان که پشتیبان بوده و ان شاالله از این به بعد هم اینگونه خواهد بود. در بحث بصیرت هم باید بگویم که دشمن را بشناسید. امروز ابزار دشمن توپ تانک، هواپیما نیست. ابزار دشمن همین فضای مجازی آلوده و ماهواره است، ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، اما فضای مجازی که فرمانش دست خودمان باشد، نه دست دشمن. مثل دی‌ماه سال ۱۳۹۰. اگر خروجی دست بیگانگان باشد، می‌شود اغتشاشات خیابان پاسداران تهران و شهادت سه عزیز نیروی انتظامی و یک بسیجی. رییس بانک مرکزی در مجلس گفت که اغتشاشات بازار ارز کار فضای مجازی بود. آمدنیوز قطعا از طریق دشنمان تقویت می‌شود. یکی از گردآورندگان اصلی کانال مصاحبه کرده بود و گفته بود که از طریق آن‌ها تقویت می‌شویم. یک فرهیخته فرهنگی به من گفت وهابی‌ها در این کانال آتش بیار معرکه دی‌ماه سال ۹۱ بودند. دشمنی دشمنان را باور کنید، تحت تاثیر دروغ و شایعات آن‌ها قرار نگیرید. مورد آخر وحدت است، وحدت بین مردم و مسئولان نظام. دشمنان می‌خواهند وانمود کنند که همه دزد هستند، هیچ چیز سرجای خودش نیست و می‌خواهند همه را از دم خراب کنند. ما یک نظام، سه قوه، نهادهای انتظامی و نظامی، قوه مجریه، قوه مقننه داریم. این مجموعه امضای ولایت دارد.»
سید احمد خاتمی در بخش آخر سخنانش گفت: «امروز رییس جمهور در جلسه خیلی محکم علیه امریکا موضع گرفت و گفته اگر در برابر دولتمردان جدید امریکا تسلیم شوید، کشورمان را غارت می‌کنند و ما تا آخرین قطره خونمان ایستاده‌ایم. ما همه از یک نظام هستیم و باید این وحدت را حفظ کنیم. و مورد آخر قانون‌مداری است، عبور از قانون فساد است، نباید از قانون عبور کنیم و کارهای غیرقانونی را ماستمالی کنیم. امیدوارم این شهرستان به عنوان یک شهرستان نمونه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد، همانطور که تا الان بوده است.»

برنامه‌های شب اول همایش

پس از سخنرانی یک‌ساعته‌ی سیداحمد خاتمی، نوبت به گزارش مدیر اجرایی همایش رسید. محمد رستم‌پور در گزارش کوتاهی، روند اجرای همایش را توضیح داد و سپس از حاضران دعوت کرد برای اجرای صلوات از جا برخیزند. پس از این مراسم، اشکان عسگری به مداحی پرداخت.

در پایان مراسم نیز طبق وعده‌ی قبلی، از نفرات برگزیده مسابقه «برات» که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، تقدیر شد. بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) مسابقه فرهنگی برات گراش را با همکاری موسسه هفت‌برکه در دهه مهدویت برگزار کرد. سمیه جعفری و مریم مالدار در بخش اینستاگرامی برنده جایزه ۱۰۰ هزار تومانی شدند. فاطمه ملکی، عرفان خشنود و الهام جعفری در بخش عکس‌های برگزیده کانال گراش برنده جایزه ۱۰۰ هزار تومانی شدند.

برنامه‌های شب دوم همایش

امشب دوشنبه، یکم مردادماه ۱۳۹۷، ساعت ۲۲، در دومین شب از همایش هشتمین آفتاب، مراسم اختتامیه سومین شب شعر ملی رضوی اقوام ایرانی با حضور ۳۸ شاعر ملی از استان‌های کشور برگزار می‌شود. شاعران سومین شب شعر ملی رضوی اقوام ایرانی امشب شعرخوانی خواهند داشت و صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در ابتدای مراسم سخنرانی خواهد کرد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. به قول مبلغان که روی تابلو ورودی شهر نوشته اند حضور پرخیر و برکت. ما نخواستیم اگه اینجوری بود تا حالا باید تمام گراش خیر و برکت برداشته بود ولی همه چی داره معکوس پیش میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top