بستن

تعزیه‌ی شهادت امام علی (ع) در شب‌های قدر

هفت‌برکه – گریشنا: تعزیه‌ی شهادت حضرت امام علی (ع) در شب‌های قدر در مسجد امیرالمومنین (ع) اجرا می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، گروه تعزیه‌خوانی هیات شاهزاده قاسم (ع) در شب‌های ۲۰ و ۲۲ رمضان مصادف با ۱۴ و ۱۶ خردادماه ۹۷ تعزیه‌ی شهادت حضرت امام علی (ع) را اجرا خواهد کرد. این تعزیه در ساعت ۲۲ به عنوان برنامه‌ی ویژه‌ی شب‌های قدر در مسجد امیرالمومنین (ع) در بلوار شهید منفرد برگزار می‌شود.

محمدمهدی سروش، تعزیه‌گردان این هیات، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه می‌گوید این تعزیه بر اساس متنی که حسن صالحی‌راد گرد آورده است و او بازنویسی‌اش کرده است، اجرا می‌شود. او درباره آمادگی گروه برای نمایش نیز می‌گوید: «تمرین برای اجرای این تعزیه را از یک ماه پیش در تکیه شاهزاده قاسم (ع) شروع کرده‌ایم. عوامل این تعزیه در مجموع ۴۵ نفرند که شامل ۲۳ بازیگر است.» ابوالفضل کرباسی مدیر گروه است.

این نمایش با همکاری هیات امنای مسجد امیرالمومنین (ع) و پایگاه شهید دستغیب و زیر نظر انجمن نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش برگزار می‌شود. سروش ضمن تشکر از هیات امنای مسجد و پایگاه شهید دستغیب، می‌گوید: «از طرف کل عوامل این هیات اعلام می‌کنم که ما نیاز به حمایت داریم، چه مادی و چه معنوی. ما متاسفانه برای این کار مذهبی هم هیچ اسپانسری نداریم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top