هفت‌برکه – گریشنا: استفاده از استعدادهای دانشجویان در امور شهری و افزایش امکانات رفاهی برای آنها، محورهای اصلی درخواست‌هایی بود که در نشست شورای صنفی دانشجویان با اعضای شورای شهر مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، در این نشست که روز دوشنبه هفتم خردادماه در ساختمان شورای شهر و با حضور اعضای شورای شهر، مدیریت دانشجویی و اعضا شورای صنفی دانشجویان دانشکده برگزار شد، درباره‌ی مشکلات دانشجویان در سطح شهر بحث و تبادل نظر شد. مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه و وعده‌های شورای شهر به این شرح بود:

در زمینه‌ی فراهم کردن تاکسی ویژه دانشجویان با هزینه کمتر، امنیت بیشتر و دسترسی راحت‌تر، با هماهنگی‌های انجام شده با اعضای شورا شهر، مقرر شد تا زمان خریداری مینی‌بوس‌های شهری با تعامل بین دانشگاه و شهرداری، تاکسی ویژه دانشجویان با هزینه کمتر در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

در مورد افزایش نورپردازی در انتهای بلوار دانشجو تا سردر دانشگاه، با توجه اینکه این قسمت جزو جاده‌ی کمربندی محسوب می‌شود و تا ماه‌های آینده طرح ساخت آن شروع خواهد شد، مقرر شد تا آن زمان، به طور موقت با استفاده از چراغ‌های بیشتر و پروژکتور، کمبود نور آن قسمت حل شود.

افزایش ارزشمندی کارت دانشجویی در سطح شهر نیز خواسته‌ی دیگر دانشجویان بود. آنها درخواست داشتند همانند بسیاری از دیگر شهرها، ترتیبی اتخاذ شود که در گراش نیز دانشجویان بتوانند با هزینه کمتر و رفاه بیشتر از امکانات کتابخانه‌ای، ورزشی، رستوران‌ها و… استفاده کنند. در این مورد نیز شورا وعده داد که با هماهنگی با مکان‌های خاص ورزشی، تفریحی و رستوران‌ها، دانشجویان بتوانند با تخفیف بیشتر از این امکانات استفاده کنند.

نمایندگان صنفی دانشجویان در این جلسه چهار خواسته‌ی مشخص دیگر را نیز مطرح کردند: نصب یک المان یا نماد دانشجو در بلوار دانشجو؛ برگزاری کنسرت‌ها و جنگ‌های شادی در سطح شهر؛ تعامل بیشتر با دانشجویان و استفاده از استعداد آنها به عنوان قشر تاثیرگذار در برنامه‌های شهرداری و کل شهرستان؛ و تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دانشجویان و مسئولین شهر جهت برطرف کردن مشکلات دانشجویان و برگزاری جلسات منسجم و منظم.

Daneshjoo Shora01 Daneshjoo Shora02