بستن

هفت راهکار امام جمعه برای جذب زکات در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: اولین جلسه شورای زکات شهرستان گراش در سال ۱۳۹۷ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاه‌چراغ، امام جمعه گراش، و با حضور مسئولین عضو شورا در دفتر امام جمعه تشکیل شد. امام جمعه گراش در این جلسه هفت راهکار برای جذب زکات در شهرستان گراش را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش، امام جمعه گراش در این جلسه ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان و ابراز خرسندی از اختصاص روحانی زکات به گراش گفت: «زکات حقوق مادی است که اهمیت آن برای همه روشن و در نظام اسلامی زکات صرف محرومیت‌زدایی می‌شود.» حجت الاسلام شاهچراغ در خصوص بعد اجتماعی و شرعی پرداخت زکات نیز اظهار کرد: «پرداخت زکات باعث افزایش رزق و روزی و برکت در مال می‌شود و باعث می‌شود چهره فقر از جامعه پاک شود.» او بر ارائه راه‌کارهای مناسب و افزایش آگاهی مردم در پرداخت زکات به ویژه کشاورزان تاکید کرد و گفت: «فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند اطلاع‌رسانی از فواید پرداخت زکات است.»

امام جمعه گراش با ارائه راهکار هفت‌گانه برای جذب زکات، خواهان توجه و اهتمام بیش از پیش اعضاء شورای زکات شهرستان به امر ترویج و جمع‌آوری وجوهات زکات شدند. این راهکارها عبارت است از: دیدار چهره‌به‌چهره با مودیان زکات، هزینه‌کرد زکات هر منطقه در همان منطقه با هدف اعتمادسازی، استفاده از معتمدین محلی، استفاده از تجارب مثبت دیگران، تقدیر از زکات‌دهندگان برتر، ارائه تسهیلات ویژه به زکات‌دهندگان، ارائه گزارش جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات.

در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گراش و دبیر اجرای شورای زکات، ضمن عرض تقدیر و تشکر از امام جمعه محترم به خاطر میزبانی جلسه، گزارشی از عملکرد کمیته امداد بویژه در بحث زکات و امورات امداد ارائه نمود. او کمیته امداد را نهادی از بطن انقلاب دانست و افزود کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست بلکه امداد به دنبال این است تا زندگی مددجویان را سامان ببخشد تا بتوانند خودکفا شده و نیازی به حمایت امداد نداشته باشند.

در ادامه پورجمشید، روحانی زکات گراش، با قرائت آیه «خذ من اموالهم صدقه» سخنان خود را آغاز نموده و با بیان این که پرداخت زکات یک واجب شرعی است، اظهار داشت: «پرداخت زکات فاصله بین غنی و فقیر را کم می‌کند و در اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است. اما متاسفانه این یک فضیلت فراموش شده است که همه باید برای احیای آن تلاش کنیم. مردم گراش به لحاظ دین‌مداری، همواره در پرداخت زکات پیشتاز هستند، اما آنچه که امروز به آن نیاز داریم، ساماندهی شورای زکات است که بشود با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این مسیر گام‌های اساسی را برداشت.»

سپس فضلی، بخشدار مرکزی گراش، طی سخنانی بر لزوم ارشادی بودن مبحث ترویج و احیاء زکات در مقابل اجباری بودن آن اشاره کرد و خواهان شناسایی موانع عدم پرداخت زکات شد. او همچنین با اشاره به حضور بسیج در تمامی عرصه‌ها و مناطق کشور با طرح ایده «هر بسیجی، جذب یک مودی زکات» خواهان حضور بیش از پیش بسیج و بسیجیان در عرصه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات شد که این ایده مورد استقبال اعضاء جلسه، علی‌الخصوص سرهنگ دهقان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، واقع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top