بستن

اعتیاد و خیانت دلایل اصلی طلاق در گراش

هفت‌برکه – افسانه: بر اساس آمار اداره بهزیستی گراش، اعتیاد و خیانت مهمترین دلایل طلاق در گراش است.

یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موضوع طلاق بود. این جلسه پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در فرمانداری گراش برگزار شد.

علی‌اکبر غلامی، رییس اداره بهزیستی گراش، در این جلسه گفت: «در سال گذشته ۵۲ پرونده طلاق از دادگاه به بهزیستی ارجاع داده شد. پس از بررسی، ۶ پرونده به سازش منتهی شد و ۴۶ پرونده منتهی به طلاق شد.» البته این آمار قطعی طلاق نیست و ممکن است در مورد برخی پرونده‌ها، دادگاه مستقیما اقدام به صدور رای کرده باشد.

غلامی در مورد مهمترین دلایل طلاق گفت: «اعتیاد بیشترین فراوانی را در مورد دلایل طلاق دارد. بعد از آن خیانت یا سوظن یا همان خیانت اثبات نشده است. عدم مسئولیت‌پذیری، بیماری، عدم علاقه و عدم شناخت و بیکاری از دیگر عواملی است که از سوی درخواست‌کنندگان طلاق اعلام شده است.»

غلامی با اشاره به موارد مراجعه برای طلاق با ادعای خیانت گفت: «به نظر می‌رسد سن پایین ازدواج یکی از عوامل موثر در این‌گونه طلاق‌ها است که البته باید روی آن تحقیق بیشتری انجام شود.»

رییس اداره بهزیستی گراش با توجه به نقش طلاق در آسیب‌های اجتماعی گفت: «آسیب‌های اجتماعی یک مساله چند فاکتوره است که نمی‌توان طلاق را به صورت مستقل و جدا از دیگر آسیب‌ها بررسی کرد. تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی شهرستان در برنامه اداره بهزیستی قرار دارد.»

نرگس پژوهش، کارشناس اداره سو مصرف مواد مخدر وابسته به دانشکده علوم پزشکی گراش، درباره ارتباط اعتیاد و طلاق گفت: «آمار طلاق بین افراد مبتلا به اعتیاد زیاد است. از ۶۵ نفر افراد تحت‌نظر اداره سو مصرف مواد مخدر ۱۵ نفر از افراد طلاق گرفته‌اند یا در آستانه طلاق هستند. ۲۱ نفر دچار مسائل روحی و روانی و ۲۵ نفر بیکار هستند. در دو سال گذشته ۷ نفر هم اقدام به خودکشی ناموفق کرده‌اند.»

با توجه به اهمیت موضوع طلاق در آسیب‌های اجتماعی، به دستور فرماندار گراش کارگروهی مستقل برای بررسی موضوع طلاق با مسئولیت اداره بهزیستی و عضویت دادگستری، شورای حل اختلاف، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و ادارات ورزش و جوانان و ثبت احوال تشکیل شد.

به دلیل وجود نداشتن دفترخانه ثبت طلاق، آمار رسمی طلاق در شهرستان گراش صفر اعلام می‌شود و موارد طلاق در شهرستان‌های دیگر ثبت می‌شود.

این گزارش در نشریه افسانه شماره ۷۴ منتشر شده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. آمار طلاق بخاطر خیانته بابا بیایین قبل ایکه کسی ب کار بگیرین تست ازش بگیرین الان مسووولا و کارمندا باید تست بدن آتش بپره تو فضای مجازی ک زن و شوهرا از هم جدا کرده ببینین بعضی کارمندا ک نمیشه اسم ببری تو فضای مجازی دنبال دوس دخترو ای بساطا هسن من همکار خودم ک گراشی نیس متأهل هس چندین نیرو زیر دسش هس سرگرم همی کثافت بازیا هس ب کی بری بگی باید کلا فضای مجازی هر چ ک هس فیلتر قرص و محکم بشه ماهواره از ی طرف فضای مجازی از ی طرف خونوادا از هم پاشیده دادگستری ی فکری بکنه چن سال دیگه کسی معنی تأهل نمی فهمه همه مثل فیلمای ماهواره چندتا دارن افتخار می کنن آمار طلاقا می ره بالا کسی دیگه ازدواج نمی کنه کسی ک ب کسی اعتماد نمی کنه کارگروهه بیاد و فضای مجازی از اینستا و تل و وات و وایبرو همه فیلتر کنه تا مردم مثل قبل سرشون تو زندگی خودشون باشه ن سرگرم دخترو زن مردم

  2. کارگروهی که جناب فرماندار تعیین کرده اند ایا در ان از اساتید روان شناسی،مشاوره و جامعه شناسی منطقه استفاده می شود?حضور نیروهای دادگستری و ثبت احوال و شورای حل اختلاف چقدر میتواند به حل ریشه ای معضل طلاق کمک کند؟اداره ی بهزیستی با ان همه شرح وظایف گسترده وقت و پتانسیلی برای پرداختن تخصصی به موضوع طلاق ندارد.تجربه نشون داده بجای نگاه علمی و دعوت از نیروهای متخصص و کارازموده با دعوت مسولان ادارات و با نگاه کدخدامنشی به قضیه برای پر کردن گزارش سالانه موضوع ماس مالی می شود.

  3. بدبخت بهزیستی
    پارسال برا طلاقم چن بار میرفتم اداره بهزیستی دیدم بهزیستیا با همه مدل آدم سر و کار دارن و چقدر محترمانه با همه صحبت میکردن اصلا فکر نمیکردم بهزیستی اینجوری باشه
    کاش دادگاه و نیروی انتظامی و بانک های دولتی مخصوصا ملی و… یاد میگرفتن
    به امید روزی که همه وجدانی برای گراش کار کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top