هفت‌برکه – صادق رحمانی: نوزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ طبق برنامه تیم پرسپولیس در قطر به دیدار  السد قطر می‌رفت. ما هم به پیشنهاد دوستان و علاقه‌مندان به پرسپولیس به ورزشگاه السد رفتیم. السد منطقه‌ای در دوحه است که تیمی به همین نام دارد. کما این که الریان نیز منطقه‌ای در حوالی دوحه است و تیمی به همین نام دارد. این باشگاه در ۲۱ اکتبر سال ۱۹۶۹ تأسیس شده‌ و به عربی به نادی السد الریاضی معروف است. این باشگاه ورزشی در شهر دوحه قرار دارد. گنجایش ورزشگاهی که رفتیم ۱۵۰۰۰ نفر است.

ورزشگاه السد یکی از پیشرفته‌ترین ورزشگاه‌های خاورمیانه است که بیشتر شهرت آن به خاطر سیستم تهویه پیشرفته‌ی آن  است که باعث می‌شود تماشاگران گرمای خفه‌کننده دوحه را حس نکنند. این ورزشگاه میزبان مسابقاتی مثل جام خلیج فارس، بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶، جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا و در سال‌های اخیر نیز میزبان دیدارهای تیم ملی قطر بوده‌ است.

این تیم در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ میلادی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی رسیده‌است. تیم پرسپولیس در رقابت روز بیستم بهمن ماه با شکست سه بر صفر به ایران روانه شد.

امیر قلعه‌نویی، ابراهیم قاسم‌پور،  مجید نامجو مطلق، حمید درخشان، علی دایی، افشین پیروانی، کریم باقری، حسین کعبی، مرتضی پورعلی گنجی از جمله بازیکنان ایرانی این تیم بوده‌اند. برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ میلادی فرصتی طلایی برای اقتصاد این کشور خواهد بود.

Qatar03 Footbal 2

در این صفحه گریشنا می‌توانید هر شب ساعت ۱۲ #سفرقطر را دنبال کنید?

http://bit.ly/Ger-Qatar