بستن

مشکلات آموزش و پرورش در کشور از نگاه روابط عمومی آ.پ گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در همایش یک روزه که در شیراز برگزار شد،‌ مهرداد بدیع زادگان؛ کارشناس روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش مشکلات و مسائل مختلف آموزش و پرورش فارس را  در حضور مرتضی نظری مدیر کل مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مطرح کرد. بدیع‌زادگان به جز روابط عمومی در سمت کارشناس انجمن اولیا و مربیان و شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش نیز حضور دارد.

وی در بخشی از صحبت های خود به نقش حساس و تعیین‌کننده روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاع رسانی قرار داریم، نقش روابط عمومی‌ها بیش از پیش تعیین کننده است و با توجه به فضای حاکم بر جامعه امروز و سیل پیام‌ها و خواسته‌های عمومی ، می‌طلبد که روابط عمومی‌ها با یک نگاه ویژه دیده شوند و مورد توجه مسئولین قرار گیرند چرا که به عقیده ما،‌ روابط عمومی وکیل مدافع اداره در اجتماع و مدعی العموم در اداره خود است.

بدیع زادگان در ادامه  به هدف آموزش و پرورش در جهت پرورش انسان کامل  اشاره کرد و اظهار داشت: «با توجه به سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، پرورش یک انسان کامل مستلزم یک همت همگانی در جهت تربیت و آموختن تعالیم اسلامی و نهایتاً رشد و شکوفایی استعدادها است و به جرأت می‌توان گفت که یکی از تأثیرگذارترین افراد در شیوه زندگی و تفکر انسان معلم است، چرا که همه افراد جامعه روزی دانش‌آموز بوده و مدت زمان زیادی را در مدرسه و در کلاس درس می گذرانند و معلم در این ساعات تمام حرکات و نحوه ی رفتار و گفتار خود را خواسته یا ناخواسته به دانش آموزان القا می‌کند و همین موجب شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز خواهد شد چه بسا تأثیر معلمین از اولیا نیز بیشتر است. حال باید  دید که در شرایط کنونی، معلمین در جایگاه واقعی و شایسته خود قرار دارند، قطع به یقین جایگاه کنونی معلم ، آن چیزی که می بایست باشد نیست پس پرورش انسان کامل نیازمند یک پرورش دهنده‌ای است که بتواند تمام وقت خود را صرف ساختن یک انسان کامل نماید، اما با وضعیت کنونی اگر معلم، درگیر مسائل و مشکلات معیشتی خود باشد، حتی اگر از بهترین منابع با محتوایی مبنی بر تمامی تعالیم آسمانی و راهکارهای زندگی هم باشد، نمی‌تواند با آرامش خیال، جان مطلب را برای دانش آموز بیان کند. پس ابتدا می‌بایست به شرایط و ارتقاء و بهبود وضعیت معیشتی و جایگاه معلم نگریست سپس به دنبال تولید محتوای اسلامی – انسانی و تقویت آموزش‌های تربیتی و بعد از آن مهارت‌های زندگی در جهت ساختن زندگی شخص بر اساس حیات طیبه و نهایتاً انسان کامل بود.»

نماینده روابط عمومی‌های آموزش و پرورش فارس در خصوص لزوم آموختن دروس مهارتی و جغرافیای منطقه‌ای گفت:‌ «متاسفانه جای دروس مهارتی و همچنین جغرافیای منطقه‌ای ، آداب و رسوم، تاریخ و سنن منطقه ای،  در کتب درسی خالی است و برای دست یافتن به این مهم لازم است که از نظرات و اندیشه معلمان و متخصصین هر منطقه در تالیف کتب درسی کمک گرفت تا محتوایی ملموس‌تر و قابل درک تری را برای دانش آموز رقم بزنیم.»

دخالت‌های نابجا و نظرات غیر کارشناسی برخی در حوزه آموزش و پرورش و اعمال نظر غیر تخصصی در مسائل کاملا تخصصی آموزش و پرورش، تبعیض در بهره‌مندی از امتیازات، پرداخت‌ها و خدمات رفاهی از دیگر مطالب عنوان شده توسط مهرداد بدیع زادگان در این جلسه بود.

شایان ذکر است که بدیع زادگان بنا بر نظرات کارشناسان مناطق، شهرستان ها و نواحی و همچنین صلاح‌دید اداره‌کل آموزش و پرورش فارس به عنوان نماینده روابط عمومی های استان انتخاب و در این همایش سخنرانی کرد.

به مناسبت روز روابط عمومی این مصاحبه با مهردادبدیع‌زادگان که مربوط به سال ۱۳۹۵ است بازنشر می‌شود. (+)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. از زحمات صادقانه جناب آقای بدیع زادگان در سمت روابط عمومی و کارشناسی انجمن اولیا و مربیان و سایر فعالیت های حوزه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر می کنم و برای ایشان آرزوی تندرستی و موفقیت در همه مراحل زندگی دارم

  2. حضور موثر نیرو‌های گراشی در مجامع استانی و ملی موجب بسی خوش‌حالی است.
    آقای بدیع‌زادگان از بهترین نیرو‌های اداره آ.پ گراش هستند که همواره از ایده‌ها و فعالیت‌های جوانان شهر در راستای ارتقای کیفیت آموزش در شهر استقال می‌کنند. تا جایی که حقیر اطلاع دارم ایشان را چندین بار برای اداره کل نیز خواسته‌اند.
    امیدوارم ایشان همچنان در اداره گراش بمانند و موجب کیفیت بخشی به فعالیت‌های شهر باشند.

  3. درود بر همگان

    باعث مسرت و امیدواریست وقتی نگاه های جدید اینچنینی را در سطوح بالاتر از شهرستان میبینیم.گرچه لایق پیشرفت و رسیدن به سطوح بالاتر هستند,اما از ترسِ هضم شدن در پیچ و خمِ لابی های سطوح بالای مدیریتی,حیف است که چنین نیروهایی را از دست بدهیم.ما در بدنه ی نظام آموزشی نیازمند نگاهی نو و تغییر هستیم تا بتواتیم تغییر مورد نیاز را در نسل های اینده ایحاد کنیم.نسل هایی که مدیران لایق فردا و فرداها خواهند بود.امیدی به بالادستی ها نیست.از پایین دست ها باید نیرو سازی شود.

    موفق باشید جناب بدیع زادگان.
    درود بر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top