بستن

امام جمعه: اعتماد به نفس و تعصب به تولیدات داخلی، عامل پیشرفت کشور

هفت‌برکه – گریشنا: نحوه‌ی حمایت از کالای ایرانی، موضوعی بود که اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش را در نخستین جلسه‌ی سال جاری دور هم جمع کرد.

به گزارش محمد هنرپیشه، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، این جلسه روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ در دفتر امام جمعه گراش برگزار گردید. حجت الاسلام شاهچراغ، امام جمعه گراش و رییس شورا، ضمن تبریک حاول ماه مبارک رمضان و توصیه بر استفاده از فیوضات معنوی این ماه شریف، اظهار داشت: «انتخاب شعارهای سال در زمینه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر، نشان از اهمیت اقتصاد و تاثیرگذاری این مقوله بر فقر و بی‌عدالتی و فشار طبقاتی و بر دیگر حوزه‌ها دارد.» رییس شورای فرهنگ عمومی گراش اعتماد به نفس و تعصب نسبت به تولیدات داخلی را عامل پیشرفت در کشور دانست و تاکید کرد: «در مبحث خرید کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی و مبارزه با قاچاق از اهمیت خاص برخوردار است.»

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، نیز در این جلسه ضمن اعلام ممنوعیت کلای خارجی که مشابه داخلی دارند برای دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: «در اولین گام باید تولیدات بومی شهرستان را به مردم معرفی کنیم و بدانیم که صرف خرید، حمایت صورت نخواهد گرفت بلکه باید کیفیت را ارتقا بخشید، چرا که در بازار رقابتی، کالای بی‌کیفیت به مرور از چرخه تولید خارج خواهد شد.»

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی، هم با قرائت بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری، بر ضرورت برگزاری این جلسه با موضوع اعلام‌شده در دومین ماه سال تاکید کرد.

فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی، تهیه کلیپ، بروشور و مستند کالاهای بومی گراش و پخش از رسانه‌های ملی، تجلیل از کسبه‌ای که ۷۰ درصد کالای ایرانی در فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند، استفاده از فرصت تبلیغ ماه مبارک رمضان و وعاظ جهت تبیین این مهم، و استفاده از امکانات و فضاهای تبلیغی در اختیارات ادارات و سازمان‌ها در جهت تبلیغ کالای داخلی، از جمله مواردی بود که اعضای شورا بر آن اتفاق نظر داشتند و توسط دستگاه‌های عضو پیگیری و دنبال خواهد شد.

در این جلسه با قرائت صلوات، یاد و خاطره‌ی حضرت آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز و نماینده ولی فقیه و رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گرامی داشته شد.

2 نظر

  1. نماد تولید داخلی همین ماشیناتونه. حمایت از تولید داخلی باید باشه اما دلیل نمیشه به زور و با چوب چماق ملتو مجبور به خرید آشغال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top