بستن

شاعر گراشی یک میلیون تومان از «سندباد» صید کرد

هفت‌برکه – گریشنا: محمد خواجه‌پور، شاعر باسابقه گراش، مقام دوم شعر آزاد را در جشنواره ملی شعر سندباد بندرلنگه به دست آورد.

دومین جشنواره ملی شعر سندباد به مدت دو روز در بندرلنگه برگزار شد. شب نخست به شعرخوانی شاعران و کارگاه آموزشی اختصاص داشت و شب دوم و مراسم اختتامیه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرماندار و امام جمعه بندرلنگه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای گوهر برگزار شد.

برگزیدگان این جشنواره در سه بخش معرفی شدند. در بخش سپید و آزاد، ابوذر پاکروان از اندیمشک خوزستان رتبه اول را به دست آورد. محمد خواجه‌پور از گراش و اسماعیل احمدی از عنبرآباد کرمان به مقام دوم مشترک رسیدند. رتبه سوم مشترک به حنان جاشویی از بندر کنگ و شهریار بزرگمهر از تهران رسید. در بخش کلاسیک، رتبه اول معرفی نشد. سعیده سلماسی از بندرعباس دوم شد و محسن ناصحی از اصفهان به مقام سوم رسید. رتبه چهارم مشترک شعر کلاسیک به فرزاد فتحی از کهگیلویه و بویراحمد و فرامرز علی‌پور از بستک رسید. در بخش ترانه، عاطفه عباس‌نژاد از بندرعباس تنها برگزیده و نفر اول این جشنواره بود.

محمد خواجه‌پور عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش است و سال ۱۳۷۶ مجموعه شعر «سیب سرخ دل من» از او منتشر شده است. خواجه‌پور چند دوره سردبیری انجمن شاعران و نویسندگان گراش را بر عهده داشته است.

دکتر احمد نوردآموز داوری بخش آزاد، محمدعلی قویدل داوری بخش ترانه و دکتر محمدرضا خالصی داوری بخش کلاسیک را در جشنواره سندباد بر عهده داشتند. در دومین جشنواره ملی شعر سندباد، به نفرات اول جایزه یک و نیم میلیون تومانی، به نفرات دوم جایزه یک میلیون تومانی، به نفرات سوم جایزه پانصد هزار تومانی و به نفرات چهارم جایزه ۲۵۰ هزار تومانی اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در جلسه اختتامیه ضمن تاکید بر آسیب‌شناسی حوزه فرهنگ و هنر گفت: در حوزه ادبیات و شعر باید نگاه آسیب‌شناسانه به زیرساخت‌ها داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یکی از آسیب‌های جدی و مهم گسست بین نسلی در حوزه فرهنگ چه به لحاظ فیزیکی و چه محتوایی است و هنرمندان و فرهنگ دوستان لازم است برای تولید آثار ماندگار به مطالعه آثار گذشتگان بپردازند و با اتکا بر آن به مدیریت و تولید آثار حال و آینده مبادرت ورزند و این شکاف را پر کنند.

2 نظر

  1. این موفقیت رابه جناب خواجه پور ارجمند که در عرصه فرهنگ خدمت صادقانه میکنند تبریک میگویم و برای فعالان عرصه پر ارزش فرهنگ و هنر ارزوی موفقیت داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top