بستن

آواز خوش خیر، از سالن دبیرستان محبی شنیده شد

هفت‌برکه – گریشنا : حاج احمد محبی سومین سالن اجتماعات آموزش و پرورش گراش را با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مجموعه آموزشی محبی ساخت.

به گزارش هفت‌برکه سالن اجتماعات محبی ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و فرهنگیان بازنشسته افتتاح شد. معاون عمرانی استاندار، مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس گراش، فرماندار و جمعی از مدیران و خیرین شهرستان در این مراسم حاضر بودند. معاون وزیر آموزش و پرورش نیز قرار بود مهمان این برنامه باشد اما به دلیل تاخیر در پرواز به مراسم مراسم افتتاح سالن نرسید.

حاج احمد محبی با آواز سخن گفت

حاج احمد محبی در مورد دلیل ساخت این بنا گفت: «دو سال و هشت ماه قبل در زمان افتتاح این واحد آموزشی، حاج قاسم وقارفرد اظهار داشت که کاش این واحد آموزشی یک سالن بزرگ داشته باشد. در همان افتتاحیه اعلام کردم اگر موافقت اداره آموزش و پرورش گرفته شود هر مقدار هزینه ساخت و ساز و تجهیز لازم باشد هزینه خواهیم کرد. ساخت سالن توسط آقای شکرالله نوشادی انجام شد که سالن را با مصالح خوب و قیمت مناسب ساختند. از همه دست‌اندرکاران برای تکمیل سالن تشکر می‌کنم.»

سالن محبی قرار است به عنوان سالن چند منظوره برای برگزاری مراسم‌ها، امتحانات و برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده شود. بانی خیر بر استفاده مستمر از این سالن تاکید کرد: «سالن در حال حاضر ۲۵۰ نفره است و امیدوارم از آن مفید و مستمر استفاده شود. چون من شنیده‌ام بعضی سالن‌ها ساخته شده و استفاده نمی‌شود که امیدوارم این سالن این طور نشود.»

اما بخش جالب سخنرانی حاج احمد محبی شعرخوانی او همراه با آواز بود. محبی گفت: «یکی از کاربردهای این سالن شعرخوانی است و اگر مسابقه شعرخوانی برگزار شود من هم شرکت می‌کنم.» او سپس چند بیت مشهور و چند دعا را به آواز خواند که با استقبال حاضرین همراه شد. مصطفی کارگر مجری برنامه نیز این سخنرانی را متفاوت‌ترین سخنرانی در اجراهای خود اعلام کرد.

سالن محبی بعد از سالن سراجی و سالن شوری سومین سالن اجتماعات آموزش و پرورش گراش است که نسبت به دو سالن دیگر ظرفیت کمتری دارد اما مجهزتر به نظر می‌رسد. حاج احمد محبی در تجارت ظروف بلور و کریستال فعال است و بر اساس اطلاعات منتشر شده در همایش چهره‌های ماندگار گراش بیش از ۶۰۰ نفر از گراشی‌ها در مجموعه فروشگاه‌های او مشغول به کار هستند.

سالن محبی با زیربنای ۸۵۰ متر و با هزینه حدود یک میلیارد تومان ساخته شده است. ۹۵ درصد هزینه از سوی خیر و ۵ درصد از محل منابع دولتی تامین شده است. در قسمت پایین این سالن اجتماعات، خوابگاه دانش‌آموزی با ظرفیت ۳۰ نفر ساخته شده است. دبیرستان محبی در شهرک پردیس (مسکن مهر) قرار دارد.

معاون استاندار: آب خلیج فارس به جنوب فارس می‌رسد

مهندس عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استانداری فارس از جمله مهمانان این مراسم بود. رحیمی صبح پنجشنبه برای بازدید و کلنگ‌زنی پروژه‌های راهسازی به جنوب فارس سفر کرده بود.

مهندس رحیمی با ستایش از مردم گراش گفت: «مردم گراش نیک‌اندیش، خیر و نوعدوست بوده که هم در نظر و در عمل در استان به عنوان الگو مطرح هستند. ما قدردان همت یکایک شما عزیزان هستیم و می‌دانیم بدون کمک شما مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت. فعالیت‌های شما به عنوان فعالیت‌هایی که نشان‌دهنده علاقه شما به مردم و نظام است در دید مسئولان مورد نظر است. ما هم تا جایی که از دستمان برآید و اختیارات داشته باشیم همکاری می‌کنیم.»

معاون استاندار فارس بر حضور مردم در امر توسعه تاکید کرد: «در این دوران مساله حکومت بر مردم مطرح نیست اگر قرار است توسعه‌ای رخ دهد با همکاری و همراهی مردم خواهد بود. سرمایه‌گذاری روی آموزش و نیروی انسانی خلاق را باید در برنامه قرار دهیم. خلاقیت تنها منبعی است که هر چه از آن برداشت کنید، از آن کاسته نمی‌شود.»

رحیمی با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت استان گفت: «مطالعات انتقال آب از دریا به شهرستان‌های جنوبی و سپس مرکزی استان در دست انجام است.»

درخواست فرماندار از معاون استاندار: تونل کوه سیاه

اصغر فرودی با توجه به حضور خیرین مدرسه‌ساز گفت: «وحدت و همدلی در شهرستان موج می‌زند. همکاری و‌معاضدت عامل توسعه است و هر جا مردم و مسئولین دست در دست هم نهادند شاهد توسعه بودیم. این کاری که در اینجا انجام شده است نیز نمونه‌ای از این وحدت و همدلی است.»

فرماندار  از این فرصت برای مرور فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۶ استفاده کرد: «با وجود تنگناهای مالی در سال گذشته ۷۵ پروژه در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۱۲میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که این رقم بی‌سابقه بوده است. ۶۰ میلیارد تومان طرح‌ها به صورت افتتاح بوده که مردم ثمره آن را چشیده‌اند. در سال جدید پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری خواهد رسید. بنده با افتخار عرض می‌کنم در پایان سال ۹۷ در شهرستان هیچ‌ روستای بدون گاز نخواهیم داشت و همه روستاهای ما خانه بهداشت خواهند داشت.»

با توجه به حضور رحیمی معاون عمرانی استاندارفارس، فرماندار درخواست‌هایی را مطرح کرد: «سه تقاضا داریم که در حوزه کاری شماست. جاده چک‌چک مقداری کار شده است اما ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است. دوم مجتمع اداری است که امیدوارم امسال به صورت ویژه ببینید. یکی از تقاضاهای دیگر ارتباط گراش با بخش صحرای باغ اط طریق حفر تونل است که خیرین هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.»

ستایش‌ها از خیرین

در غیاب دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس، مهندس سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس صحبت کرد: «در بحث مدرسه‌سازی در کشور شهرستان گراش رتبه اول را دارد و می‌توان گراش را دارالخیرین مدرسه‌ساز دانست. خیرین جزو باهوش‌ترین مردم هستند زیرا فهمیده‌اند که می‌توانند چگونه پول خود را چینج کنند که هم در دنیا و هم در آخرت سود کنند.»

ذبیح‌الله رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش در ابتدا برنامه و خوشامدگویی با اشاره به برگزاری همزمان مجمع خیرین و جشن بازنشستگی فرهنگیان گفت: «خرسند هستم که امشب از عزیزانی تجلیل می‌شود که در کنار هم چرخاننده نظام تربیت هستند. پیشکسوتانی که با اهدای جوانی خود طی سالیان گذشته خدمت کردند و از آن مهم‌تر در خدمت عزیزانی هستیم که با اهدا مال با نظام آموزشی همکاری داشتند.»

ذبیح‌الله رضایی پروژه‌های فعال آموزش و پرورش گراش را نیز مرور کرد که در خبر جداگانه خواهید خواند.

اجرای گروه سرود دبستان فرهنگ بخشی دیگری از این برنامه بود که  رحیمی معاون استاندار فارس به هر کدام از دانش‌آموزان عضو گروه سرود صدهزار تومان اهدا کرد. برنامه دیگر در میان سخنرانی‌ها حضور امیرحسین حقارت کودک مرشد از زورخانه فاتح خیبر روی صحنه بود. شورای شهر نیز پانصدهزار تومان به این مرشد خودآتیه اهدا کرد.

پایان یک عمر خدمت ۱۳ معلم مدارس گراش

در بخش پایانی نوبت به تقدیرها رسید. از معلمان بازنشسته سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ با اهدای تندیس تقدیر شد. محمدجواد اکبری، مرجان صدر، عشرت ایمانی‌فرد، نجمه طالبی، محمدباقر مروجی، سیدمجتبی موسوی، فرزانه رحیمی، معصومه شبانی، پروین افرنجه، بتول جعفری، قاسمعلی وقارفرد، عشرت ایزدی، عبدالعزیز فیروزی

به جز ۱۳ معلم بازنشسته، گروه معارف اسلامی از خسرو حسن‌زاده تقدیر کرد و در آستانه روز روابط عمومی از مهرداد بدیع‌زادگان روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش تقدیر شد.

در بخش خیرین از حاج حسین شادرام بانی خیر آموزشگاه شادرام تقدیر شد. به جز اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان ساکن خوابگاه دبیرستان محبی و اهالی مسکن ‌مهر نیز از حاج احمد محبی تقدیر کردند.

قاسمعلی وقارفرد به نمایندگی از معلمان بازنشسته چند جمله کوتاه صحبت کرد. مدیر بازنشسته دبیرستان محبی گفت: معلم شغل خیلی خوبی است. از پدران و مادران تقاضا دارم بچه‌های‌شان تشویق به معلمی کنند. ما معلم‌ها پولدار هم هستیم مگر کشتی سانچی مال ما نبود.

بخشی پایان افتتاحیه پذیرایی شام از طرف حاج احمد محبی بود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. سلام جناب معاون استاندار و مقام مسول این همه تعریف و تمجید از مردم گراش که صد البته ب حق…..ولی جواب این همه خوبی و همت و سخاوت چی از طرف دولت ب مردم گراش رسیده تا ب الان….هرچی بوده با همت خیرین…..

  2. با سلام، ای کاش در همان جلسه میزان کارآفرینی و اشتغال زایی از طرف فرماندار بیان میشد چون فرمودند میزان بیکاری ۴.۵درصد هست (درآمد ساندویچی و آرایشگری و… درآمدی نیست که باهاش خرج بیمه، زن و بچه، اجاره خانه یا موارد دیگر رو پرداخت) نه کارخانه ای تاسیس شده و نه کارگاهی که چند نفر سرکار باشند.

  3. درد و دل مون به کی بگیم شهرستان سروستان با جمعیتی کمتر از گراش با اینکه شهرستان شدن اونجا با گراش خیلی فرق نمی کنه ولی پیشرفت اونجا هزار برابر گراش هست از دکل نفتی و پتروشیمی و… که جای تاسف برای گراش داره که یه شرکت مثل آدم نداره .همچنین خیرین لار در جهت اقتصادی و اشتغال زایی بیشتر کار می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top