هفت‌برکه – گریشنا:‌ اداره‌ نظارت بر تعاونی‌های فارس دستور توقف واگذاری زمین‌های تعاونی مسکن شهرداری و بخشداری گراش را صادر کرد.

به گزارش هفت‌برکه، در اواخر سال ۱۳۹۶ تعاونی مسکن کارکنان شهرداری و بخشداری گراش تعدادی قطعه زمین مسکونی را در پشت دبیرستان کامروا به برخی اعضا واگذار کرده است. نحوه امتیازبندی و واگذاری این زمین‌ها مورد اعتراض قرار گرفت و از طریق اداره تعاون پیگیری شد.

بر اساس نامه منتشر شده، سرپرست اداره نظارت بر تعاونی‌های اداره کل تعاون استان فارس، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ در نامه‌ای دستور توقف واگذاری زمین‌ از طریق این تعاونی را صادر کرده است.

با توجه به احتمال آغاز معاملات ملکی بر روی این زمین‌های واگذاری، شهروندان در خرید و فروش زمین‌های این تعاونی به این دستور توجه داشته باشند تا در آینده با مشکلات حقوقی روبه‌رو نشوند.

مرحله اول واگذاری زمین به کارکنان شهرداری و بخشداری حدود ۱۵ سال پیش انجام شد. حدود ده سال پیش در زمان شهرداری حسین قائدی، مجددا این تعاونی فعال شد و پیگیری برای واگذاری در قالب تعاونی مسکن آغاز شد.

بعد از چند سالی که خبری از تعاونی مسکن شهرداری شنیده نمی‌شد، حدود دی‌ماه اعلام شد تعدادی قطعه زمین به برخی از کارکنان شهرداری در حال واگذاری است. نحوه امتیازبندی، عدم شفاف‌سازی با وجود درخواست‌های مکرر هم کتبی و هم شفاهی اعضا، حذف برخی از اعضا از تعاونی، عدم برگزاری جلسه مجمع در طول سه سال اخیر، عدم قرار دادن امتیاز بومی در امتیازبندی، عدم عضوگیری جدید حتی با وجود دستور کتبی شهردار وقت، غلامعباس زارع، و در نهایت عدم تمکین از دستور شهردار فعلی مبنی بر توقف روند واگذاری، از دلایل اصلی اعتراض برخی از اعضای این تعاونی به عملکرد هیات مدیره تعاونی و شکایت آن‌ها به اداره تعاون بوده است.

گریشنا آماده است نظرات اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن شهرداری را در مورد ابهامات موجود منعکس کند.

Tavoni Shahrdari