هفت‌برکه – گریشنا: با توجه به کاهش باران ۱۸۲ منبع ذخیره آب به روستاهای محروم شهرستان، اهدا شد بخشی از هزینه خرید این منبع‌ها از محل زکات روستاهای زینل‌آباد و گزدان تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی گراش، علی شهابی رییس کمیته گفت: باتوجه به کاهش شدید نزولات جوی در سال زراعی جاری و کمبود شدید آب در روستاهای محروم این شهرستان، برای رفع نیازهای خانوارهای نیازمند تحت پوشش، تعداد ۱۸۲ بشکه جهت ذخیره آب در زمان بروز قطعی آب توزیع گردید.

شهابی در مورد محل تامین اعتبار گفت: مخازن توزیع شده که از جنس فایبر گلاس سه لایه و قابلیت گنجایش ۲۰۰ لیتر آب را دارد؛ با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹ میلیون تومان خریداری گردید. نیمی از این مبلغ توسط اعتبارات کمیته امداد حضرت امام(ره) تامین و الباقی آن توسط خیرین تقبل هزینه گردیده است. ضمن این که شورای زکات زینل‌آباد، از محل وجوهات زکات مال جمع‌آوری شده در این روستا و روستای گزدان، بخشی از هزینه مربوطه را تامین و پرداخت نمود.

رییس کمیته امداد از خیرین برای  تامین آب روستاییان درخواست کمک کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های پی‌درپی و کمبود منابع آبی، یکی از دغدغه‌های خانوارهای مددجو در روستاها تأمین آب شرب است که مشکلات زیادی را برای مددجویان به وجود آورده است. لذا این نهاد در جهت یاری رسانی بیشتر به روستاهای محروم شهرستان، دست یاری خیرین و نیک اندیشان را به گرمی می‌فشارد.

KamAbi Tanker