هفت‌برکه: با نزدیک شدن به مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان و خانواده‌ها هم با خرید لوازم‌التحریر و لباس فرم نو به پیشواز یک سال تحصیلی دیگر می‌روند. اما برای برخی از دانش‌آموزان این شروع تازه با انتظار می‌گذرد. انتظاری برای دریافت هدایای تحصیلی از سوی نهادهای مختلف و مردم تا آنها هم بتوانند سال تحصیلی را با امکانات کافی شروع کنند.

کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) با راه‌اندازی پویش مردمی مشق همدلی در سراسر کشور، با اجرای این طرح ابتکاری به این بچه‌ها کمک می‌کند. هفت‌برکه با محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) گراش درباره‌ی این پویش گفتگوی کوتاهی داشت تا افرادی که دوست دارند بتوانند در این پویش مشارکت کنند.

Nesht Afzar 1

پویش مردمی مشق همدلی

پویش مردمی «مشق همدلی» از مردادماه در سرتاسر ایران شروع شده و هدف از آن جذب کمک مردمی و تکمیل آن با مشارکت خود کمیته و شرکت نوشت‌افزاری طرف قراداد برای تامین نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت این کمیته است. عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) گراش می‌گوید: «این طرح که به صورت هم‌افزایی اجرا می‌شود با مشارکت مردم، کمیته و شرکت‌های برتر نوشت‌افزار در کشور است و خرید بسته‌های کامل نوشت‌افزار برای ۴۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در مقاطع مختلف است. به طور متوسط خرید بک بسته نوشت‌افزار در بازار به صورت معمولی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد که در این طرح مردم تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان می‌توانند در این امر نیکوکارانه مشارکت کنند و ۲۰۰ هزار تومان دیگر را کمیته و شرکت طرف قرارداد پرداخت می‌کند. در مقطع ابتدایی این بسته شامل ۳۲ قلم لوازم‌التحریر است و در مقاطع دیگر نیز اقلام دیگر وجود دارد.»

عبدالهی می‌گوید طرح‌های هم‌افزایی دیگری نیز در طول سال وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم اطلاع و یا عدم همکاری خیرین از بین می‌رود و می‌افزاید: «الان همین طرح در لار اجرا می‌شود و توانسته‌اند تا حالا دو هزار بسته جذب کنند اما در گراش هنوز مشکل زیادی داریم و نیازمند همکاری مردم هستیم.»

کمیته‌ی امداد امام خمینی گراش شماره حساب و شماره کارتی را برای مشارکت مردم در این طرح اعلام کرده است.

شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۷۹۲۲

شماره حساب صندوق امداد ولایت گراش (بانک ملی)  ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱

با شناسه واریز  ۸۸۰۲۷۱۶۴۸