بستن

افتتاح کانون خادم‌یاران رضوی در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: دفتر کانون خادم‌یاران آستان قدس رضوی در گراش راه‌اندازی شد.

به گزارش هفت‌برکه، امان‌الله امانی، مسئول دفتر کانون خادم‌یاران آستان قدس رضوی شهرستان گراش، با اعلام این خبر گفت: «این دفتر همزمان با سایر شهرستان‌ها در شهرستان گراش افتتاح شده و شروع به فعالیت کرده است.» امانی درباره‌ی افتتاح این دفاتر در سطح کشور توضیح می‌دهد: «در اجرای منشور هفتگانه‌ی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر خدمت به محرومین و مستمندان، و نظر به ظرفیت آستان قدس، و با بهره‌گیری از توان مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، همچون مساجد و موسسات خیریه، سازوکاری تحت عنوان کانون‌های خادم‌یاران رضوی در سراسر کشور پیش‌بینی و تشکیل گردید.»

 مسئول دفتر خادم‌یاران آستان قدس در گراش درباره هدف راه‌اندازی این دفتر می‌گوید: «هدف از تشکیل آن، تحقق منویات مقام معظم رهبری در خدمت به محرومین و نیازمندان، استفاده از توان پرظرفیت کانون‌ها و مجموعه‌های مردمی در خدمت‌رسانی به محرومین با نام و یاد حضرت رضا( ع)، و بهرمندی از ظرفیت معنوی آستان قدس رضوی در جهت تجمیع منابع عظیم مردمی و خیرخواهانه برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی و فردی محرومان و نیازمندان است.»

امانی در ادامه، به معرفی عرصه‌های خدمت خادم‌یاران رضوی می‌پردازد: «شناسایی و خدمات‌رسانی و اطعام و حمایت مالی به مستمندان؛ شناسایی افراد مستمندی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند و اعزام آنها به مشهد به عنوان زیارت‌اولی‌ها؛ خدمات در زمینه‌های بهداشتی و درمانی؛ خدمات در امور فرهنگی، آموزشی و مشاوره؛ جذب و نگه‌داری موقوفات و نذورات؛ اردوهای جهادی و عمرانی، فنی و مهندسی؛ اشتغال و کارآفرینی؛ برپایی جشن ازدواج آسان و اسلامی همراه با اهداء جهیزیه به زوج‌های جوان مستمند.»

امانی در مورد کانون گراش نیز توضیح می‌دهد: «اکنون در کانون خادم‌یاران رضوی شهرستان گراش، ۳۰ نفر از خواهران و برادران خادم‌یار آموزش‌دیده در زمینه‌های فوق مشغول فعالیت‌اند. در این مدت کوتاه نیز توانسته‌اند مبلغی جهت نیازمندان جمع‌آوری کنند و به افراد اختصاص دهند.» او اظهار امیدواری می‌کند که در سال ۹۷ با توسعه کیفی و کمی، تعداد خادم‌یاران این شهرستان افزایش یابد.

مسئول دفتر خادم‌یاران رضوی در گراش در پایان می‌افزاید: «از همه خیرین و نیکوکاران عزیز تقاضا می‌شود که با کمک‌های خود ما را در ادامه این کار خداپسندانه و خدمت به محرومین و نیازمندان یاری نمایند.» او اظهار می‌کند کمک‌های جمع شده در هر شهرستان، برای محرومان و نیازمندان همان شهرستان هزینه می‌شود.

شماره حساب کانون خادم‌یاران شهرستان گراش نزد بانک انصار ۲۵۳۱۸۱۲۱۶۸۵۸۱ است. این کانون در گراش، خیابان امام، روبه‌روی باغ ملی قدیم، جنب پرده‌سرای مرکزی دایر شده است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

6 نظر

  1. منویات وسخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خدمات بیشتر به محرومین را بایستی سرمه دیدگان کرد
    اما :

    باز خدمات و کارهای موازی با سایر ngoها
    باز ngo مردمی با کارهای موازی
    باز بهانه خدمت به محرومین ، نیازمندان و مستمندان
    باز متوسل شدن به خیرین ومردم
    باز دادن شماره حساب جهت کمک
    باز …..

    اهداف تشکیل کانون را سایر موسسات دیگه که دارن انجام میدن مثل کمیته امداد، موسسه علی ابن ابیطالب ، عنبیه و….
    اگر آستان مقدس امام رضا قصد خدمات رسانی مالی به محرومین داره بدون کمک خیرین و در قالب همین موسسات خیریه فعلی هم میتونه
    چه لزومی داره به تشکیل یک موسسه دیگه ودست یاری بسوی خیرین ؟

    افزایش تعداد این موسسات یک چیز را در ذهن تداعی میکند وآن افزایش تعداد محرومین و مستمندان و نیازمندان است آنهم با گذشت بیشتر از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حالیکه تاکید بنیان گذار فقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب تاکید بر محرومیت زدایی واز بین بردن فقر هست نه افزایش تعداد موسسات خیریه

  2. باسلام خدمت همه همشهریان عزیز. من باب اطلاع اولابحث راه اندازی دفتر خادمیاران آستان قدس درشهرستان ها.هدف آن اتفاقا رسیدگی به امور محرومین ومستضعفین میباشد وموازی کاری در جذب کمک هزینه آستان قدس نیست.ثانیا برعکس برداشت شما ازطرف آستان قدس کمک هزینه هایی در مواردمختلف ازجمله درمان.تحصیل.جهیزیه و .هزینه جاری خانواده های نیازمند ارسال میگرددبه دفاتر شهرستانها وبه دست مردم مستضعف میرسد. ثالثا کمک های مردمی به حساب آستان قدس نیست.به حساب دفاتر شهرستان هاست که به همراه کمک های خودآستان بدست مردم نیازمند میرسد. رابعا خیلی ازموارد ازجمله تهیه جهیزیه جهت زوج های جوان خانواده های نیازمند از طریق آستان قدس فرستاده میشود وباکمک های مردمی که انجام شده تکمیل وبدست خانواده هتای نیازمند میرسد.ان شاءالله
    جادارد ازمسوولین این امر چه در آستان قدس وچه درخودشهرستان که در اموررسیدگی به محرومین جامعه وخانواده های نیازمند قدم برمیدارند تقدیر وتشکر نماییم.اجرکم عندالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top