بستن

بازرس استانداری: حیف شد امسال خونه کدیم برگزار نمی‌شود

هفت برکه(گریشنا): وجود نداشتن نمادهای بومی و عدم برگزاری خونه کدیم مهمترین انتقادات بازرس استانداری از برنامه‌های نوروزی گراش بود.

به گزارش هفت برکه، صبح امروز پنجم فروردین ماه ۱۳۹۷ مرضیه میرزازاده، بازرس ستاد تسهیلات نوروزی استانداری از دانشکده علوم پزشکی و مدرسه سعادت، محل اسکان مهمانان نوروزی، چادر هلال احمر، کانکس نیروی انتظامی، پروژه فضای سبز میدان ولایت، اکو پارک، پمپ بنزین، پمپ گاز، خانه شهیدان عظیمی، اداره میراث فرهنگی گراش، خانه تاریخی سعادت، آتشنشانی، ترمینال، داروخانه شبانه روزی، درمانگاه سلامت، بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش به همراه حمید عالمی، بازرس ستاد تسهیلات نوروزی گراشف غلامرضا محسنی، رییس جمعیت هلال احمر گراش، زندوی، رییس اداره میراث فرهنگی بازدید کرد.

میرزازاده: برگزار نشدن خانه قدیم امسال در گراش به چشم می‌آید.

مرضیه میرزازاده، بازرس ستاد تسهیلات نوروزی استانداری با اشاره به اینکه همه مسئولین اقدامات لازم را امسال برای مهمانان نوروزی انجام داده‌اند گفت: «تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها بسیج شده‌اند تا اقدامات لازم برای مهمانان نوروزی انجام دهند و همه چیز به خوبی انجام شده است و جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم، اما توقع داشتیم در بدو ورود به شهر با نمادهای سنتی و تاریخی شهر مواجه شویم، مثل سال‌های گدشته که اداره میراث فرهنگی در ورودی شهر چادر برپا کرده بود و خانه قدیم هم مراسم داشتند. اما امسال چیزی از آن به چشم نمی‌خورد و من به شخصه خیلی حیفم آمد وقتی با آن مواجه شدم. می‌شد با برپایی غرفه‌ای در ورودی شهر خوراکی‌ها و نمادهای  سنتی گراش را به مهمانان معرفی کرد. معرف هر شهری تاریخ و آثار تاریخی آن شهر است. کاش مسئولین کمی بیشتر به این برنامه توجه می‌کردند و امیدوارم عوامل این برنامه از هم اکنون به فکر برگزار کردن خانه کدیم۴ برای سال بعد باشند.»

میرزازاده در ادامه سری هم به خانه شهیدان عظیمی که سال قبل مراسم خانه کدیم۳ در آن برگزار شده بود و خانه سعادت محل برگزاری خانه کدیم۲ زد و از زندوی، رییس جدید اداره میراث فرهنگی گراش و مسئولین همراه خواست تا در روزهای باقیمانده معرفی بناهای تاریخی گراش و موزه مردم شناسی را برای مهمانان نوروزی جز برنامه‌ها داشته باشند.

در بازدید از مدرسه سعادت، محل اسکان مهمانان نوروزی در گفتگو با یکی از مهمانان حاضر در مدرسه که از اطراف تخت جمشید به گراش سفر کرده بود گفت: «من به شهرستان گراش علاقه خاصی دارم و نام آن را بسیار شنیده بودم، مقصد من بوشهر است اما فقط برای دیدن گراش از این سمت آمدم، اما متاسفانه مکانی که برای اسکان به ما داده‌اند از مرکز شهر فاصله دارد و مثلا برای نانوایی در این هوایی گرم باید مسیر طولانی را بروم، بهتر است محل اسکان را در مرکز شهر در نظر می‌گرفتند تا دسترسی آسان شود. اما در کل باید از عزیزانی که در این مدرسه برای راهنمایی و خدمت به مسافران زحمت می‌کشند تشکر کنم.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top