بستن

دو سال و نیم از «کانال گراش» تا «گریشنا»

هفت‌برکه – گریشنا: اول مهرماه ۱۳۹۴ که کانال گراش در تلگرام راه‌اندازی شد فکر نمی‌کردیم سرعت گسترش تلگرام به شکلی باشد که در نهایت این کانال به ابزار اصلی ارتباطی ما با همشهریان گراشی تبدیل شود.

در روزهایی که هنوز گراشی‌ها حضور چندانی در تلگرام نداشتند، کانال گراش قرار بود مطالب سایت‌های مختلف گراش و شبکه‌های اجتماعی را در یک محل جمع کند به همین علت این کانال با نام «کانال گراش» و نشانی T.me/GerashMag کار خود را آغاز کرد.

با همکاری مهندس مجتبی اسدی مدیر گراش آن‌لاین خبرهای چند سایت گراش به صورت خودکار در کانال منتشر می‌شد، اما به تدریج ضروری بود که محتوای اختصاصی برای کانال گراش تولید شود و این ضرورت، کار همکاران ما را در موسسه هفت‌برکه سخت‌تر می‌کرد و حتی باعث شد انتشار نشریات چاپی با وقفه‌های ناخواسته روبه‌رو شود.

ما نیز همانند بسیاری از رسانه‌های دیگر مجبور به حضور در شبکه‌های اجتماعی هستیم زیرا خواندن و دیدن در این فضا برای شما ساده‌تر است. برخی مقاطع همانند سیل اسفند ۱۳۹۵، انتخابات اردیبهشت ۱۳۹۶ و قتل مرحوم اسدی لاری از جمله مواردی بود که کانال گراش را به عنوان اصلی‌ترین منبع خبری برای شهروندان تثبیت کرد.

از بهمن ۱۳۹۵ نشانی کانال از T.me/GerashMag به نام آشنای گریشنا @Gerishna تغییر پیدا کرد. سایتی که شش سال مهمترین و گاهی تنها سایت اطلاع‌رسانی گراش بود. اما همچنان نام «کانال گراش» باقی ماند. از ابتدای سال ۱۳۹۷ برای تطابق بیشتر بین نام و نشانی کانال، با نام «گریشنا» در خدمت همشهریان خواهیم بود.

در حال حاضر با حضور کانال‌های خبری گراش که همکاران تلاشگر ما هستند، مانند @pandari و @GerashTV و @rokhdad_Gerash و همچنین کانال‌های روابط عمومی ادارات مختلف مانند کانال دانشکده علوم پزشکی گراش، آموزش و پرورش گراش و شهرداری گراش مخاطبان به طور کامل به استفاده از تلگرام عادت کرده‌اند. در این وضعیت کارکرد کانال گریشنا نیز تغییر خواهد کرد.

کانال گریشنا در ادامه فعالیت سعی می‌کند که مکمل سایت گریشنا باشد. متاسفانه محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی قابلیت جستجو و آرشیو مناسبی ندارد به همین علت یکی از وظایف ما در این دوره، انتشار خبرها در سایت و نشریات با هدف قابلیت ارجاع، جستجو و آرشیو است و در کانال بیشتر بر سرعت و البته دقت اطلاع‌رسانی تاکید داریم.

ما همچنان به سه رویکرد اصلی خودمان که از ۱۲ سال پیش در رسانه‌های هفت‌برکه به آن متعهد بوده‌ایم پایبندیم:

اول – ایجاد محتوای اختصاصی و تولیدی، محتوایی که مخاطبان در دیگر رسانه‌ها آن را ندیده باشد یا از چشم همشهریان دور مانده باشد.

دوم- اختصاص مطالب به شهرستان گراش. در حال حاضر حجم زیاد محتوای تولید شده در رسانه‌ها مخاطب را گیج می‌کند ولی در گریشنا شما فقط از گراش و درباره گراش خواهید خواند.

سوم – سمت مردم ایستاده‌ایم. به دوگانگی بین مردم و مسئولین باور نداریم اما اگر جایی قرار به انتخاب باشد بازتاب چهره‌ها و حرف‌های مردم برای ما اولویت دارد.

مردم نیز در این سال‌ها همواره با خواندن و دیدن ما، پشتیبان‌مان بوده‌اند و توقعی بیش از این از آنان نداریم.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. با سلام خدمت مدیران زحمتکشان سایت وزین گریشنا من یکی ازخوانندگان همیشگی سایت شما هستم چه زمانی که درگراش هستم و چه زمانی که دردبی مطالب ارزنده شما رامیخوانم وخیلی خیلی ازاین سایت راضی هستم تاحالا نظرا تم راهم منعکس کردیدبه مسئولین انشاالله درادامه راهتان موفق باشید

  2. سایت گریشنا و کانال گراش خوشبختانه می تونم بگم مورد اعتمادترین منبع خبری در گراش است که هم سابقه درخشان شما طی این چند سال بر ما واضح شده و هم استقبال خوب مردم از گریشنا این رو نشون میده. اما بقیه سایت یا کانال گراشی ها که در مورد گراش مطالب می نویسن قشنگ مشخص هست از یک حزب خاص سیاسی پیروی میکنند و مطالب سلیقه ای مطابق با افکار و عقاید خودشون منتشر میکنن و این رسالت خبرنگاری رو زیر سوال میبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top