هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش در سفر وزیر ورزش و جوانان به گراش در قالب نامه‌ای، مطالبات و خواسته‌های کلان جامعه ورزش را منعکس کرد.

13961219 Vazir Varzesh 13

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در گفتگو با رخداد گراش، با بیان اینکه تلاش شد تا پروژه ورزشی محبی به عنوان یک طرح ملی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گیرد، افزود: برای تکمیل فاز نخست مجموعه ورزشی محبی در دو سال گذشته قریب ۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد تا این پروژه ۷ میلیاردی با همت خیر که در شروع پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده بود، به بهره‌برداری برسد.

فرماندار گراش با بیان این که توسعه زیرساخت‌های ورزشی پاسخی به مطالبات جامعه ورزشکاران بود، اظهار داشت: کمبود اعتبارات مالی و فضا و امکانات لازم در گذشته یکی از مشکلات اساسی در راه رشد و توسعه ورزش شهرستان بود که با توسعه زیرساخت‌ها این مشکل تا حد مطلوبی مرتفع شده است.

وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به استان فارس به چهار شهرستان سفر کرد. در حضور یک ساعته مسعود سلطانی‌فر در گراش، فرماندار خواسته‌های جامع ورزش گراش را در قالب درخواستی به وزیر تحویل داد. اصغر فرودی، احداث خوابگاه ورزشکاران، راه‌اندازی و احداث خانه جوان در شهر و روستا، احداث زمین چمن مصنوعی بزرگ در مجموعه ورزشی محبی، تشکیل چارت سازمانی و تامین امکانات و تجهیزات اداری اداره ورزش و جوانان گراش و ارد، احداث سالن ورزشی ویژه بانوان، احداث مجموعه ورزشی روستایی در بخش مرکزی و ارد، ساخت سالن چند منظوره فرهنگی ورزشی در بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی، تامین اعتبارات جهت اعزام ورزشکاران رشته‌های ورزشی به مسابقات استانی و کشوری، احداث ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان در شهرهای گراش و ارد را از مهمترین درخواست‌های خود جهت توسعه ورزش شهرستان گراش عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه رویدادهای و مسابقات ورزشی می‌تواند عاملی مهم در معرفی بیشتر گراش به دیگر نقاط کشور باشد، اضافه کرد: یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه شهرستان در گرو شناسایی و معرفی ظرفیت‌های و استعداد و توانمندی ورزشکاران است. نماینده دولت تدبیر و امید ضمن اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: قطعا سرمایه‌گذاری و هزینه در بخش ورزش عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار گراش با تشریح مسائل و مشکلات حوزه ورزش در بخش‌ها و روستاهای تابعه شهرستان افزود: خوش‌آیند نیست که در روستاها با کمبود فضا و امکانات ورزشی مواجه باشیم. هم دولت و هم خیرین با هم‌افزایی باید در راستای رفع این مشکل و توسعه ورزش گام برداریم.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در بخش دیگری از سخنان خود از همت والای خیر نیک‌اندیش دکتر زین العابدین محبی تقدیر کرد و گفت: همت خیر بزرگوار دکتر زین العابدین محبی برای جبران کمبود فضای ورزشی در شهرستان و نگاه به رفع مشکلات جوانان در این حوزه ستودنی است. او همچنین از کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، که همت ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه به کار گرفت، از کوشش هیات امنای اداره ورزش و جوانان، و از همت و حضور دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، و دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، تقدیر کرد.

13961219 Vazir Varzesh 2