بستن

بیل در دست مهندسان، این بار برای کاشت درخت

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت گرامیداشت پانزدهم اسفند، روز ملی درختکاری، اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان گراش در سطح این شهرستان ۲۰۰ نهال پالونیا کاشتند.

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی شهرستان گراش، این برنامه روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه توسط هیات رئیسه و با حضور مهندسین عضو این سازمان، معاون معماری و شهرسازی اداره کل مسکن و شهرسازی، شهردار گراش و اصحاب رسانه صورت پذیرفت.

مهندس ابراهیم وقارفرد، رئیس نظام مهندسی شهرستان گراش، هدف از اجرای این برنامه برای نخستین بار در بین مهندسین را ایجاد فرهنگ درختکاری بین مهندسین ذکر کرد. او در خصوص انتخاب این نوع درخت نیز توضیح داد: «درخت پالونیا برای اولین بار به صورت پایلوت (آزمایشی) در منطقه کاشته خواهد شد و سال‌های آتی در مقیاس وسیع‌تر کاشته می‌شود.»

رییس نظام مهندسی گراش لزوم کاشت درخت در ساختمان‌ها و فضاهای شهری را متذکر شد: «با کاشت درخت در شهر، باعث ایجاد هوای پاک و تمیز در سطح شهر خواهیم شد. وجود درخت در خانه‌های ما در کنار حوض آب و خاک، نمادی از  بهشت بود.حتماً باید با کاشت درخت و گسترش فرهنگ درختکاری، در خانه‌ها و شهرهایمان حس خوبی به ساکنان هدیه کنیم.»

مهندس جواد اسدی، روابط عمومی نظام مهندسی شهرستان گراش، نیز در مورد برنامه روز چهارشنبه توضیح داد: «برای طرح درختکاری و گرامی‌داشت این روز، ١٢٠ اصله نهال پالونیا تهیه و جهت کاشت بین مهندسان و درخواست‌کنندگان جهت کاشت در سطح شهرستان گراش توزیع شد.» او خصوصیات این نهال را نیز اینگونه برشمرد: «درخت پالونیا از درختان سریع الرشد بومی کشور چین است که از چوب تنه آن در صنعت نجاری جهت ساختن مبلمان، تخته لایه، کبریت و کاغذ و کارتن، هواپیما و گلایدر و ادوات موسیقی استفاده می‌شود.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. کاشت درخت در این روزها خیلی شده و گروهها و نهادهای مختلف و اشخاص حقیقی و حقوقی مختلفی اقدام به این کار زیبا و ارزشی کرده اند
    بنظرم اگر هرگروه درختهای کاشته شده خود به مدت یکسال پایش کند و در سال بعد این روزها عکس و گزارش درختهای سال قبل ارایه دهد تا مشخص شود کار اصولی بوده و فقط بخاطر رفع تکلیف یا تبلیغی صرف نبوده است
    انشالله در سال بعد منابع طبیعی امار رشد و ماندگاری درختان سال نودوشش بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top