بستن

پیشکسوتان استقلال تهران به گراش می‌آیند

هفت‌برکه (گریشنا): چند تن از پیشکسوتان باشگاه استقلال تهران به دعوت باشگاه ستاره‌آبی گراش، فردا برای برگزاری یک بازی دوستانه به گراش می‌آیند. بدین ترتیب، برنامه‌ای که از یک سال پیش پیگیری‌اش شروع شده است، این روزها در کنار جشن پیروزی استقلالی‌ها در شهرآورد، طرفداران استقلال را حسابی سر ذوق آورده است.

علیرضا حسین‌شیری، مدیر عامل باشگاه ستاره‌آبی، در گفتگو با مجید افشار درباره‌ی پیگیری‌ها برای این برنامه می‌گوید: «حدود یک سال پیش این فکر به ذهن ما رسید و از طریق آقای روان‌خواه این برنامه را پیگیری کرده‌ایم.» سرانجام این پیگیری‌های به نتیجه رسید، تا فردا پنجشنبه ۱۷ اسفندماه، ورزشگاه شهدای گراش در ساعت ۱۵ میزبان پیشکسوتان دو تیم برای یک بازی دوستانه باشد.

مدیرعامل باشگاه ستاره‌آبی در پاسخ به این سوال که چه بازیکنانی به گراش می‌آیند، می‌گوید: «ما سعی کرده‌ایم چند نفر از بازیکنان چهره و مطرح مثل آقای محمد نوازی، آقای امیرآبادی، آقای آرش برهانی و آقای امید روانخواه را دعوت کنیم. لیست کامل را به زودی منتشر می‌کنیم.» او درباره شیوه دعوت توضیح می‌دهد: «ما از باشگاه فرهنگی ورزشی پیشکسوتان استقلال دعوت کرده‌ایم که بیش از دویست نفر از پیشکسوتان این تیم در آن عضو هستند. این پیشکسوتان همیشه هم فعال‌اند و تمرین می‌کنند و به مناسبت‌های مختلف، به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، مثلا کمک به ایتام و کمک به زلزله‌زدگان و یک سری بازی‌های دوستانه و خیریه برگزار می‌کنند.»

حسین‌شیری هدف از این برنامه‌ را شادی مردم بخصوص طرفدارهای استقلال می‌داند: «می‌خواهیم در این ایام که تولد حضرت فاطمه(س) هم هست، دل طرفداران را شاد کنیم و جشن کوچکی به این مناسبت برگزار کنیم. همچنین می‌خواهیم تعدادی از پیشکسوتان استقلال با جو گراش و ورزش گراش آشنا شوند. هیچکدام از کسانی که ما دعوتشان کرده‌ایم تاکنون به گراش نیامده‌اند.» او در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز می‌گوید: «امیدواریم ما بتوانیم این کار را به نتیجه برسانیم تا دیگران هم برای جوانان قدمی بردارند. کسانی که می‌آیند مربی و یا تیم‌دار هستند. شاید یک یا دو بازیکن در رده‌های پایه نظرشان را جلب کند.»

اما در مقابل پیشکسوتان استقلال تهران، تیم پیشکسوتان باشگاه ستاره‌آبی صف‌آرایی خواهد کرد. مدیر عامل باشگاه درباره ترکیب این تیم می‌گوید: «خوشبختانه تعدادی از بازیکنانی که در دهه شصت و هفتاد برای ستاره‌آبی بازی کرده‌اند، از اطراف گراش دعوت شده‌اند. مثلا از فیروزآباد، مثل محمد محمدی، رامین شریعت‌مدار، عباس محمدنیا، بهادر ایلخانی. و از خیلی از پیشکسوتان ستاره‌آبی در گراش هم در حد توانشان استفاده خواهیم کرد.»

برنامه‌ی پیشکسوتان استقلال تهران در گراش، به بازی دوستانه محدود نمی‌شود. حسین‌شیری از برنامه‌ریزی برای موارد دیگر نیز خبر می‌دهد: «برنامه بازدید از مدرسه فوتبال ستاره آبی را داریم؛ و اگر فرصتش باشد، یک کلاس توجیهی و دانش‌افزایی برای مربیان نیز برگزار می‌شود. برای گراشگردی هم هماهنگی کرده‌ایم.»

اما نکته‌ای که بیش از هر چیز گلایه‌ی حسین‌شیری و طرفداران را به همراه دارد، عدم همکاری ادارات و نهادها برای اجرای این برنامه است. حسین‌شیری در جواب سوال افشار درباره اداراتی که با باشگاه همکاری کرده‌اند، تاکید می‌کند: «فعلا هیچ اداره‌ای! هیچ اداره، باشگاه یا فردی تاکنون به کمک نیامده، جز باشگاه ستاره‌آبی و افراد قلیلی از ورزش‌دوستان، خصوصا طرفداران خون‌گرم استقلال. من از آنها تشکر می‌کنم و انشاله روسفید از این برنامه در بیاییم. ما حتی برای هدیه‌ی مهمانان هم بودجه‌ی مناسبی نداریم و قصد داریم سوغاتی‌های گراش را به مهمانان هدیه بدهیم. »

او از وضعیت ورزشگاه و شرایط سخت آماده‌سازی آن نیز گله‌مند است: «ما بیشتر از یک هفته است که درگیر آماده‌سازی و تمیز کردن رختکن و دیگر امکانات ورزشگاه بوده‌ایم. من تعجب می‌کنم تیم‌های دیگر که در لیگ برتر هم بازی می‌کنند، چطور در این ورزشگاه بازی می‌کرده‌اند! آدم خجالت می‌کشد از این وضعیت ورزشگاه، چون برای گراش زشت است.»

مدیر عامل باشگاه ستاره‌آبی درباره‌ی عواید بلیت‌فروشی بازی دوستانه نیز می‌گوید: «ما زیاد روی بلیت‌فروشی تاکید نکرده‌ایم و خیلی در فکر درآمد نیستیم. هزار بلیت به خاطر برقراری نظم تهیه کرده‌ایم که بیشتر آنها را همراه کارت دعوت‌ها توزیع کرده‌ایم. اگر درآمدی کسب شد، خرج باشگاه می‌شود.» و سپس با خنده اضافه می‌کند: «چون هیچ جایی یا موسسه‌ی خیریه‌ای مستحق‌تر از فوتبال و ورزش نیست!»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. مسخره است تیم پیشکسوتان استقلال از تهران اومده ولی تیم ستاره ابی با بازیکنانی بازی کرد که در رده امید و بزرگسالان بازی می‌کنند
    مسخره است از عدم حمایت مسولین صحبت کردند. در صورتی که باشگاه ستاره ابی هیچ ارزشی برای باشگاه ها و بازیکنان تیم های دیگر قائل نشدند در حد دعوت کردن حتی

    این همه پول از این طرف و اونطرف جمع کردند ولی بازدهیش چی بود نه احترام چهار تا پیشکسوت و نه احترامی برای خیرین گذاشته شد

  2. کار مجموعه ستاره ابی بسیار عالی بود.اینکه از بقیه تیم ها دعوت نکند و به بازیکن های خود بازی بدهد چیز طبیعی است.این هزینه را تیم ستاره ابی کرده است پس حق دارید فقط به بازیکن های خود بازی بدهد و نباید به این قضیه گله کرد.امنیت برگزاری هم خیلی خوب بود و جای تقدیر دارد.

  3. خب حق با شماست. نباید انتطاری هم داشت. ولی قرار نیست اگه تیم ستاره ابی همچین عقیده ای دارد از بقیه تیم ها و مسیولین گلگی کند
    یا اینکه اقای حسین شیری پول از جیب که نداده است. بنده سر همبن مساله پدرم پول داده ما برای گراش هزینه کردیم. شاید اگر میفهمیدیم برای تیم است این کار را انجام نمیدادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top