بستن

شاعران آیینی مهمان سومین شب شعر اهل بیت(ع) گراش

هفت‌برکه (گریشنا):  سه روز پس از روز شهادت حضرت زهرا (س) شاعران اهل بیت(ع) در گراش از مناقب بانوی اسلام گفتند.

سومین شب شعر منطقه‌ای اهل بیت (ع) گراش ۳ اسفندماه با حضور ۱۳ شاعر از استان‌های فارس و هرمزگان برگزار شد. این برنامه از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۱۵ در سالن شوری بر پا بود.

سومین شب شعر اهل بیت(ع) گراش

مصطفی کارگر دبیر شب شعر اهل بیت(ع) در گزارشی از شب شعر امسال گفت: «خدا را شکر می‌کنیم که این شب شعر صفر تا صد مردمی برگزار می‌شود. امسال هم از نظر تعداد شاعران، هم کیفیت آثار رشد چشمگیری داشتیم. آثاری از استان‌های دیگر هم ارسال شده بود ولی این دوره ویژه دو استان فارس و هرمزگان بود. دکتر کافی و ایوب پرندآور به عنوان مهمان و هم داور در شب شعر هستند.»

حسینیه ابوالفضل (ع) میزبان نخستین شب شعر اهل بیت (ع) با موضوع مناسبت‌های دو ماه محرم و صفر اذرماه ۱۳۹۴ بود. (خبر در گریشنا)  ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ نیز دومین شب شعر با موضوع حضرت زینب (ع) برگزار شد. (خبر در گریشنا)

در سومین شب شعر شاعران جهرم با شش نفر حضور چشمگیری داشتند و یک نفر نیز از خارج از استان فارس شعرخوانی کرد. خوانسالار از داراب، شهرام شاهرخی از جهرم، روح‌الله قناعتیان از جهرم، دکتر غلامرضا کافی از شیراز، علی صادقی از جهرم، خلیل روئینا از لار، هادی فردوسی، دانیال بهادرانی از جهرم، حسین برومند از بندرعباس، ایوب پرندآور از جهرم، محسن حاتم‌زاده از زرقان، علی داوری‌فرد از گراش و علیرضا رنجکش از جهرم شاعران حاضر در این شب شعر بودند.

در بخش پایانی تندیس شب شعر به شاعران اهدا شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

    1. سلام.
      جناب گراشی شما را نمیشناسم. به همین خاطر کلی عرض می کنم:
      این شب شعر با تلاش تمام عوامل گروه به سرانجام رسید و حیف است که به نام یک نفر تمام شود. دورهمی من و دوستانم نبود. دورهمی شاعران برگزیده بود ولی چکار کنیم که شاعران خودمان کمتر در اینفضاهای دوستانه شرکت می کنند که باب دوستی باز شود.
      در ضمن، نسبت تعداد آثار ارسالی از جهرم از دیگر شهرها بیشتر بود و اتفاقا کارهایی خوبی هم داشتند که نمونه های بهترش را در شب شعر دیدیم. چون یکی از داوران و مسوول چراغداران فارس هم اتفاقا از جهرم هستند. به همین خاطر تعداد به نسبت چشمگیر بود.
      توی جهرم دوازده دوره است که شعر ملی فاطمی برگزار میکنند و پیشنهاد دیرهنگام و طعنه آمیز شما سالهاست در حال اجراست که ما هم چندین بار شرکت داشتیم.
      ممنون از حسن توجه شما.

  1. به نظرم بهتر نیست فاصله بین شب شعرها کمی بیشتر باشه و یکسال یکبار برگزار بشه بهتره و استقبال هم بیشتره و همنطور که متوجه شدید استقبال این دوره بسیار کم شده

    1. شب شعر منطقه ای اهل بیت سالی یک بار برگزار می شود و نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری هم شده بود اتفاقا. با وجودی که سطح شب شعر بالا رفته و تخصصی و حذرفه ای تر شده. و این قدری کار را سخت می کند.
      هرچند قبول دارم که می تواند بیشتر هم استقبال بشود که نیاز به تبلیغات بیشتر و بودجه بیشتر دارد. بضاعت مان همینقدر بود.

  2. دونکته دیگر هم عرض کنم:
    ۱- تعداد آثار ارسالی از گراش فقط ۴ اثر بود که دو تا فاقد حداقل‌های فنی شعر بود و قابلیت اجرا نداشت و یک شعر دیگر هم در رقابت با دیگر آثار جا ماند. انتظار بود شاعران گراش خودمان بیشتر به ارزش و اهمیت این عرصه توجه کنند و اهتمام داشته باشند نسبت به این شب شعر.
    ۲- شاید سوال پیش بیاید که چرا خانمها شعرر خوانی نداشتند. دلییلش این ببود که دو تن از خانمهای برگزیده از شیراز موقعیت نداشتند برای حضور و ناچار شدیم شاعران رتبه های بعد را جایگزین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top