بستن

آسمان گراش در انتظار ابرهای پربار

هفت‌برکه (گریشنا): از مجموع گزارش‌های سازمان هواشناسی فارس و انجمن هوای جنوب اینطور برمی‌آید که از امروز تا چهارشنبه هفته‌ی بعد هوا بارانی است. سازمان هواشناسی فارس برای روزهای شنبه تا دوشنبه، برای خطر آب‌گرفتگی و سیلاب نیز هشدار داده است.

اطلاعیه سازمان هواشناسی استان فارس که دیروز چهارشنبه دوم اسفندماه منتشر شد، می‌گوید یک سامانه‌ی ناپایدار قوی به استان فارس وارد می‌شود، و به همین دلیل انتظار می‌رود ابتدا در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم اسفند ۹۶) به صورت پراکنده، و سپس از روز شنبه تا دوشنبه، (پنجم تا هفتم اسفند ۹۶) به تدریج تمام نقاط استان شاهد بارش‌های قابل ملاحظه باشند، که در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود. در نتیجه، با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها در برخی ساعات، احتمال جاری شدن سیلاب، آب‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی سطح جاده‌ها نیز وجود دارد. به همین خاطر شهروندان بهتر است از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

اما پیش‌بینی کانال تلگرامی انجمن هوای جنوب حاکی از این است که بعد از روز دوشنبه نیز یک سامانه‌ی پرقدرت دیگر وارد می‌شود، و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم اسفند ۹۶) نیز پرباران خواهد بود. محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، پیش‌بینی می‌کند از مجموع این بارش‌ها، ۸۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر باران برای نواحی جنوب دشت شود تا کسری بارندگی امسال تا حدی جبران گردد.

گزارش هواشناسی جنوب را از زبان عبدالله محسنی در کانال انجمن هوای جنوب نیز از این لینک ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. بارون اومد نم نم پشت خونه عمه م……
    بارون میاد شرشر پشت خونه هاجر….بارون خیلی خوبه ها ولی به شرطی که خونه ت آب نکنه از دست همسایه ی بد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top