بستن

اولین قدم‌های شورایاران: از پارکینگ و فضای سبز تا کارگروه بافت فرسوده

هفت‌برکه (گریشنا): با معرفی شورایاران مناطق مختلف در همایش ۲۲ آذرماه، جلسات مشترک این شورایاران با اعضای شورای اسلامی شهر گراش تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، تاکنون سه جلسه مشترک در این راستا تشکیل شده است: ۱۹ دی‌ماه ۹۶، شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ در شورای شهر تشکیل جلسه دادند؛ ۲۳ دی‌ماه ۹۶ شورایاران مناطق ۴، ۱۳ و ۱۴ در شورای شهر صحبت کردند و با اعضای شورا به بازدید از مناطق رفتند؛ و ۲۶ دی‌ماه ۹۶ نیز شورایاران مناطق ۱، ۲، ۳، ۶ و ۷ در شهرداری گرد هم آمدند.

با شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳

اولین جلسه مشترک شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ (یعنی مناطق کلات، پاسگاه قدیم و خیابان تمیز، و روباد) در حضور مهندس اکبر باقرزاده، عضو شورا، ۱۹ دی‌ماه ۹۶ برگزار گردید. این جلسه ضمن پیگیری مسائل و مشکلات این مناطق، چندین مصوبه نیز در برداشت که مهم‌ترین آنها عبارتند از: اختصاص قطعه زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع در منطقه ۱ جهت پارکینگ؛ تصویب نصب دوربین مداربسته در بخشی از منطقه ۲ جهت ایجاد امنیت محله؛ و پیگیری یک قطعه زمین واقع در منطقه ۳ جهت ایجاد فضای سبز و پارک محله.

با شورایاران مناطق ۴ و ۱۳ و ۱۴

شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۶ دومین جلسه شورایاران مناطق ۴، ۱۳ و ۱۴ (یعنی مناطق مجمع‌القرآن، فاز سه شهرک شهید بهشتی، و شهرک شهید بهشتی) با حضور علی‌اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، برگزار گردید. در این جلسه پس از برسی مسائل و مشکلات این مناطق، راه‌کارهای حل مشکلات نیز به بحث گذاشته شد. از نتایج مهم این جلسه می‌توان به نکات زیر اشاره کرد: پیگیری رفع مشکل روشنایی معابر از طریق شهرداری، مدیریت برق گراش و فرمانداری؛ جابه‌جایی پایه برق کوچه پشت مخابرات به منظور اجرای پروژه گازکشی؛ پیگیری انشعاب برق جهت شهرک راهپیما؛ آسفالت کوچه‌های خیابان الله‌قلی‌خان و احداث ادامه بلوار خدیجه کبری.

در پایان جلسه نیز حاضرین به همراه رییس شورای شهر، شهردار و مهندسین شهرداری به درخواست شورایاری جهت رفع مشکلات و بهسازی از مناطق ۴ و ۱۳ بازدید کردند. در این بازدید مقرر گردید خیابان ارتباطی پشت پادگان بسیج با شهرک حاجی‌پور احداث شود. پارک محله‌ای در بلوار امام علی (ع) با مشارکت ساکنین احداث شود؛ و مشکلات زمین‌های بدون حصار و عقب‌نشینی ناحیه بسیج و وضعیت فضای سبز برطرف گردد.

با شورایاران مناطق ۱ و ۲ و ۳ و ۶ و ۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورا، سومین جلسه شورایاران مناطق ۱ ، ۲، ۳، ۶ و ۷ (یعنی مناطق کلات، پاسگاه قدیم و خیابان تمیز، روباد، بین آبیاری و بسیج، فخرآباد) در حضور مهندس فقیهی‌کیا، شهردار گراش، و مهندس باقرزاده، عضو شورای اسلامی شهر، و مهندسین فنی شهرداری، ۲۶ دی‌ماه ۹۶ در شهرداری برگزار گردید. مرمت، بازسازی، بهسازی و مقاومسازی بافت فرسوده موضوع این جلسه بود.

در این جلسه ابتدا مهندس فقیهی‌کیا به بیان توضیحات کلی درباره طرح و لزوم خدمات‌رسانی به ۵۶ هکتار بافت فرسوده گراش پرداخت و ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری و بازسازی بافت تاریخی، به لزوم تخریب خانه‌های پرخطر و مخروبه اشاره کرد و آمادگی شهرداری را برای تعریض معابر پاقلعه و خدمات‌رسانی به ساکنین آن محله اعلام نمود. شهردار گراش همچنین خبرهایی مبنی بر اعمال طرح‌های تشویقی و تخفیف پنجاه درصدی عوارض شهرداری و افزایش تراکم در این بافت به حاضرین داد، و گزارش جامعی از جلسات برگزار شده در اداره کل راه و شهرسازی و سازمان عمران و بهسازی ارائه نمود.

مهندس باقرزاده نیز از پیگیری‌های شورا جهت تخصیص اعتبار و تسهیلات بافت فرسوده خبر داد و آمادگی شورا را جهت همکاری اعلام نمود. او از تخصیص  امتیازات ویژه جهت مالکین داوطلب انجام این طرح خبر داد، و از خیرینی که در آن مناطق منزل بلااستفاده دارند تقاضا نمود در صورت امکان، ملک را جهت احداث فضای سبز، پارک محله، پارکینگ و یا خانه‌های خیرساز در اختیار شهرداری قرار دهند.

در ادامه مهندس انصاری، معاون فنی شهرداری، به تشریح نقشه و محدوده و ضوابط بافت فرسوده پرداخت، و این جلسه آموزشی با مباحث تخصصی و پرسش و پاسخ شورایاران پایان یافت. پس از این، حاضرین جلسه به تبادل نظر و بحث پیرامون موضوع پرداختند.

در پایان این جلسه، کارگروهی تحت عنوان کارگروه بافت فرسوده با این اعضا تشکیل شد: عبدالحمید حسن‌زاده و اصغر باقرزاده، به عنوان نمایندگان شورای شهر؛ مهندس اصغر انصاری به عنوان نماینده شهرداری؛ ابوالحسن غفاری و فاطمه محمودی نمایندگان منطقه ۱؛ محمد جعفریان و طیبه جعفریان و زهرا پورشمسی نمایندگان منطقه ۲؛ شاکر آشفته و زینب بهزادی نمایندگان منطقه ۳؛ محمد کریمیان و طیبه مظفری‌فرد، نمایندگان منطقه ۶؛ منصور شادمان و رباب پالایش نمایندگان منطقه ۷. مقرر گردید محله هدف با مساحت ۲۰ هکتار مطابق با مصوبه جلسه ستاد بازآفرینی فرمانداری تعیین و فعالیت‌ها آغاز گردد.

مصوبات این جلسه نیز شامل این موارد بودند: انتخاب محله هدف به مساحت ۲۰ هکتار توسط شهرداری؛ راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری شورایاران در محله هدف؛ آموزش چهره به چهره مردم توسط شورایاران و تشویق مردم به بهسازی خانه‌های قدیمی؛ تشویق خیرین به اهدا یا مرمت خانه‌های دارای ارزش تاریخی؛ هماهنگی شورایاران و بازدید مکرر شهرداری از محلات بافت فرسوده و پیگیری رفع مشکلات مردم.

6 نظر

  1. امیدوارم همه با هم در راه خدمت به شهر گراش موفق باشن . از اینکه هر روز یک اتفاق جدید در راه پیشرفت شهرمون می بینیم باید خوشحال باشیم .

  2. اقا علی اگه میدونی اینا چیزی بلد نیستن ، خودت لطفا قدم رنجه بفرما خودت کامل معرفی بکن وبگو چی بلدی که ما شهروندان گراش از فکر شما استفاده کنیم نه از این نماینده ها نه فقط بیشینی تو خونه فقط کامنت بزاری که ما از نبوغ شما برای کمک به این شهر بی بهره بمونیم

  3. دست شورا و شورایاران واقعا درد نکنه..ایده جالبی بود انتخاب شورا یاران..گر چه همون هم در بغضی مواردربی انصافی شد و افراد لایق محلات نیومدن تو گود..ولی انصافا تاثیرات این طرح داره حس میشه..به امید پیشرفت و آبادانی گراش..خواهشا به زیبا سازی شهرک ایمان هم توجه بشه..خیلی بی روح هست از لحاظ ظاهری…موفق باشید..

  4. اقا یا خانم ناشناس حداقل اسم میذاشتی میومدم فکرو بهت میگفتم وقتی من علی دهها طرح به شهرداری یاشورای شهر میدم وتوجهی نمیکنن فقط حرف خودشان به کرسی میشنه اولا طرح به مدیران میدن نه به شهروند شما توکامنت گفتی بیا تاازفکرت استفاده کنیم پس یکی ازاون اعضا هستید شماحالااگه شهروند هستی که هیچی اگه مدیر شهری هستی یه کم بروبلوار سرداران اون همه رنگی که به بلوار زده شد چرا بعداز شش ماه همه ریخته شد وقتی مدیر سابق مخابرات اونجا نشسته معلومه چه جلسه ای بشه هیچ کدام ازاین اقایان ربطی به بافت شهری ندارن که میخوان تصمیم بیگرن فقط درحد حرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top