بستن

مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی در فرمانداری

هفت‌برکه (گریشنا): دوره آموزشی «مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی» در جلسه کارگروه مدیریت بحران شهرستان برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، این جلسه ۸ صبح چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۶ با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان و حضور حداکثری روسای ادارت و نهادها و ارگان‌های شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد. مدرس این دوره، دکتر مرادیان، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

فرماندار: جلسات و دوره‌های آموزشی مدیریت بحران ادامه خواهد داشت

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، یکی از عوامل موفقیت مدیریت بحران هر جامعه‌ را داشتن آگاهی و آموزش و هماهنگی دانست و افزود: «امروز با برنامه‌ریزی که انجام شد، یک دوره آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش مدیران عضو مدیریت بحران و ایجاد هماهنگی بیشتر در زمان حوادث و سوانح تشکیل شد.» فرماندار گراش در خصوص آمادگی مدیریت بحران نیز گفت: «به حمدالله دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان از آمادگی خوبی برخودار هستند. این کارگاه‌ها به صورت عمومی و جلسات کارگروه‌های مختلف در ادارات مربوطه برگزار می‌شود و مرتب مشکلات برطرف و امکانات به‌روزرسانی خواهد شد.»

فرماندار شهرستان گراش چندی پیش به عنوان یکی از فرمانداران برتر استان در زمینه‌ی پدافند غیر عامل معرفی شد. فرودی با بیان اینکه پدافند غیر عامل با هدف کاهش اثرات اقدامات خصمانه دشمن می‌تواند نقش بسزایی در تامین امنیت و ارتقا وضعیت امنیتی هر جامع داشته باشد بیان کرد: «شورای پدافند غیر عامل به دستور مقام معظم رهبری متشکل از دستگاه‌های مختلف امنیتی و خدماتی هر شهرستان در کشور تشکیل شده است. با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح شهرستان صورت گرفت و با رعایت اصول پدافند غیر عامل و همچنین با ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و آموزش هر چه بیشتر دستگاه‌ها و مجریان امر، ما توانستیم در سال جاری مقام برتر استانی را در بین ۲۹ شهرستان استان کسب کنیم که جا دارد از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان صمیمانه تشکر کنم.»

دکتر مردادیان: لزوم تدوین برنامه و هماهنگی بین دستگاهی

دکتر مرادیان، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدرس این دوره، در پایان جلسه به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «این جلسه آموزشی به دعوت از دانشکده علوم پزشکی گراش و با میزبانی فرمانداری شهرستان با موضوع مدیریت بحران به صورت دو ساعت دوره آموزشی برگزار شد. تمام اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه عضو کمیته فرمانداری و دستگاه‌ها در این جلسه حضور داشتند. هدف این بود که ما در ادامه بحث آموزشی که در استانداری برگزار شده بود، بحث مدیریت بحران را به صورت تخصصی‌تر با تاکید بر برنامه‌ریزی شروع کنیم.» دکتر مرادیان در ادامه گفت: «با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مشکلی که در بحران‌ها وجود دارد و قابل حل هم است و اتفاقا هزینه زیادی هم لازم ندارد، بحث تدوین برنامه و هماهنگی بین دستگاهی است، باید گام اول را در جهت نوشتن یک برنامه مناسب در حوزه شهرستان با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود.»

مرادیان همچنین گفت: «طبیعی است که مباحث آموزشی که در این جلسه ارائه شد، فعلا مقدماتی و مفاهیم کلی بود. به اضافه اینکه لیستی به همه دستگاه‌ها به صورت مشترک در فازهای مربوط به مدیریت بحران، پیشگیری و آمادگی داده شد که چه کارهایی را باید انجام دهند. کارخواسته‌ای هم داده شد که ارگان‌ها باید مخاطرات را بنویسند و به فرمانداری ارائه دهند. اگر فرمانداری این برنامه را ادامه دهد، ما نوشتن برنامه مشترک بین دستگاهی را شروع می‌کنیم، تا فرایند پاسخ به مدیریت بحران در گراش را ارتقا دهیم.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top