بستن

خاطرات رزمندگان باید به دست فرزندان این مرز و بوم برسد

با برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ادارات گراش آماده برگزاری هفته دفاع مقدس می‌شوند.

پیش از فرا رسیدن دفاع مقدس شب شعر نخلستان و برنامه دیدار با خانواده شهدا مقدمه‌ای برای ورود به برنامه‌های این هفته بود. شب شعر نخلستان ۱۸ شهریورماه با موضوع دفاع مقدس و با حضور شاعرانی از شیراز و جهرم برگزار شد. ۱۹ شهریورماه مسئولین گراش به دیدار خانواده شهدا رفتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش مهندس کریمی فرد فرماندار گراش در جلسه شورای هماهنگی هفته دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس را منشا برکات فراوان برای ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: جانفشانی های دلیرمردان این مرز و بوم در دوران هشت ساله دفاع مقدس موجب استقلال واقعی نظام جمهوری اسلامی در دنیا شد که به جرات می توان گفت این استقلال در بین تمام کشورهای جهان بی نظیر است.

 در این جلسه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان گراش برای حاضرین قرائت شد. رژه نیروهای بسیجی و نظامی، فضا سازی پایگاه های مقاومت و ادارات شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از فرزندان موفق شهدا، برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی مهمترین این برنامه‌ها‌ست.

مهندس کریمی فرد  با توجه به استقبال کم نظیر جوانان از کتاب های دوران دفاع مقدس تصریح کرد دست اندرکاران باید خاطرات رزمندگان و همرزمان شهدا را ثبت و ضبط نمایند تا این خاطرات و تجربیات ارزشمند نسل به نسل به دست فرزندان این مرز و بوم برسد و آیندگان با رشادت های دلیرمردان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

وی گفت: همواره در تمام مجامع بین المللی خصوصا اجلاس اخیر جنبش عدم تعهد، مسوولین نظام حرف حق خود را سر افرازانه به زبان می آورند و همه شاهد هستیم این اظهار نظرها طرفداران بسیاری دارد که در شرایط کنونی دنیا و موج بیداری اسلامی نشان از حقانیت و عزت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب است.

مهندس کریمی فرد خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برکات دفاع مقدس بریده شدن دست طمع بیگانگان به تمامیت ارضی کشور است چرا که علی رغم تهدیدهای واهی دشمنان گزینه حمله نظامی کاملا مردود و غیر عملی خواهد بود ولی اصلی ترین گزینه ای که دشمنان را امیدوار کرده بحث تهاجم فرهنگی و هجوم به باورهای اعتقادی مردم و به ویژه جوانان است که همه ما برای مقابله با این تهاجم باید برنامه های همه جانبه ای داشته باشیم.

فرماندار گراش احیا روحیه خودباوری بین مردم و جوانان را عامل مهمی در پیشرفت های علمی دانشمندان و جوانان کشور در سالیان پس از جنگ تحمیلی خواند و افزود: فضای معنوی حاکم بر جنگ و دفاع مقدس موجب شده تا امروز و در میان جوانان و نوجوانان هر کجا از شهید و شهادت نام برده می شود با استقبال بی سابقه ای مواجه می شویم که این نشانگر انتقال روحیات معنوی دفاع مقدس در بین جوانان است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top