بستن

بازار گرم آلبوم‌های مداحی در محرم

هفت‌برکه (گریشنا): با آغاز ماه محرم، دو آلبوم مداحی «آشنای نیزه» از رضا کشوری و «نوای غم» از علی‌اکبر امانی، دو مداح گراشی، به صورت سی‌دی منتشر شد.

به گزارش هفت‌برکه، مردم با شروع سال تحصیلی از دیدن فیلم و خرید محصولات فرهنگی فاصله می‌گیرند تا کنترل بیشتری روی درس و مشق فرزندان داشته باشند. اما امسال شروع ماه محرم الحرام ۱۴۳۸ و آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۶ با هم تداخل داشت و این باعث شد که مردم ارتباط خود را با مراکز خرید محصولات فرهنگی قطع نکنند و برای خرید آوای نوجه، از جمله نوحه‌های گراشی، مراجعه کنند. دو آلبوم که از دو مداح گراشی به صورت سی‌دی منتشر شده است، از ابتدای ماه محرم در حال عرضه شدن است. آلبوم «آشنای نیزه» با صدای رضا کشوری، ضبط شده در استودیو پارسینا گراش، ۱۴ قطعه دارد؛ و «نوای غم» با صدای علی‌اکبر امانی شامل ۸ قطعه است که در استودیو قشم ضبط و تنظیم شده است.

امانی: بعد از چهار سال، محرم امسال در گراش مداحی می‌کنم

علی اکبر امانی، مداح جوان گراشی، که این روزها در هیات‌های مختلف گراش مداحی می‌کند، با اشاره به اینکه بعد از چهار سال به گراش برگشته است گفت: «من سه سال در حسینیه گراشی‌ها در کیش مداحی می‌کردم و سال قبل هم در حسینیه گراشی‌ها در قشم بودم. عقیده‌ام این است که گراشی‌های ساکن شهرهای دیگر هم این حق را دارند که از صدای مداحان گراشی استفاده ببرند. کارهای زیادی قبل از این آلبوم از من منتشر شده بود که قطعه شهدای منا اثری بود که با آن به مردم شناخته شدم، که استقبال زیادی از آن شد، حتی بیرون از گراش. امسال در گراش و چند هیات مختلف مداحی می‌کنم.»

امانی با بیان اینکه ساخت آلبوم «نوای غم» چهار سال زمان برده است افزود: «چهار سال است که درگیر ساخت آلبوم نوای غم هستیم. از همان ابتدای کار، دنبال کار قوی و متفاوتی بودم. تصمیم گرفتم از شاعران گراشی استفاده کنم. شعرهای این آلبوم از مصطفی کارگر، مصطفی خورشیدی و احسان حسین‌شیری سه شاعر گراشی و بقیه شاعران بوده است. آهنگسازی کارها با خودم بوده و تنظیم و ضبط در استودیو قشم انجام شده است. یکی از نوحه‌ها مجوز پخش در صدا و سیما را هم گرفته است که به زودی پخش می‌شود. ۳۰۰ نسخه سی‌دی در سطح شهرهای گراش، قشم و کیش پخش شده است. هزینه تمام شده این سی‌دی‌ها برای من ۹ هزار تومان بود که با قیمت چهار هزار تومان عرضه می‌شود و تمامی ملبغ حاصل از فروش این آلبوم صرف هیات‌ها می‌شود.»

ای وای کاکا، من با حسینم، تسلیت یاران، دلم بهر زینب، جانم علی اصغر، گل پرپر، تشنه‌ترین حرم، و کودک بیدار هشت نوحه‌ای است که در آلبوم «نوای غم» از علی اکبر امانی منتشر شده است.

رضا کشوری، آشنای نیزه

رضا کشوری یکی دیگر از مداحان گراش است که امسال با ۱۴ قطعه مداحی، اولین آلبوم خود را با نام «آشنای نیزه» منتشر کرد. آشنای نیزه، مولا، لالایی، سقای حرم، پرستو، رقیه، قاسم داماد، ساقی، گل زهرا، مرکز عشاق، دختر کوچک، آهسته رو، ابوفاضل، بی تو سردار حسینم، نام چهارده قطعه منتشر شده در این آلبوم است.

ویدئوکلوپ‌ها: مداحان غیر گراشی مشتری بیشتری دارند

ویدیوکلوپ‌های جام جم، ندا و ولیعصر سه مرکز فروش و عرضه محصولات فرهنگی در گراش هستند که علاوه بر عرضه محصولات دیگر، این روزها دو سی‌دی منتشر شده از مداحان گراشی را هم به فروش می‌رسانند.

احمد داودیان، مدیر ویدیو کلوپ جام‌جم در گفتگو با خبرنگار گریشنا با اشاره به اینکه مردم مثل سال‌های قبل استقبالی از نوحه‌های گراشی ندارند گفت: «معمولا با شروع مدارس، مردم کمتر برای خرید فیلم و محصولات فرهنگی مراجعه می‌کنند. اما امسال تداخل ماه محرم با آغاز سال تحصیلی جدید باعث که این استقبال کم از بین برود. امسال در ماه محرم از دو مداح گراشی هم CD برای فروش داریم که تقریبا تا به امروز فروش خوبی داشته است. اما همچنان مداحان بیرون از گراش از جمله محمود کریمی طرفداران زیادی دارند و مردم بیشتر برای گرفتن مداحی آن‌ها مراجعه می‌کنند. البته عده‌ای هم هستند وقتی مراجعه می‌کنند می‌گویند مداحی غیر گراشی می‌خواهیم و کار مداحان جدید گراشی را نمی‌پسندند.»

سیدجلال موسوی، مدیر ویدیوکلوپ ولیعصر، استقبال مردم از نوحه‌های تهران و شیراز را بیشتر از گراش دانست و گفت: «با شروع مدارس، خود‌به‌خود استقبال مردم از محصولات فرهنگی کمتر می‌شود ولی امسال چون همزمان با شروع مدارس ماه محرم هم آغاز شد مردم همچنان برای خرید سی‌دی مداحی مراجعه می‌کنند اما استقبال از مداحی گراشی کمتر است و شاید هم به دلیل بالا بودن قیمت سی‌دی باشد، هر چند ما با رضا کشوری و علی‌اکبر امانی، هر دوم مداح گراشی، که سی‌دی منتشر کرده بودند صحبت کردیم و قیمت‌ها کمتر شد. سعی می‌کنیم در کنار فلش، سی‌دی اورجینال را هم به فروش برسانیم.»

ویدیوکلوپ ندا قدیمی‌ترین ویدیو کلوپ عرضه محصولات فرهنگی در گراش است که استقبال مردم در ماه محرم را خوب اعلام کرد و می‌گوید: «خرید فیلم و آلبوم موسیقی از سوی مردم دیگر مثل سال‌های قبل نیست و اکثرا مردم خودشان در حال دانلود کردن هستند. در همین چند روزی که از ماه محرم می‌گذرد از مداحان گراشی که امسال سی‌دی منتشر شده است استقبال خوبی شد، اما نه به اندازه مداحان خارج از گراش. علاوه بر این از بین، مداحان گراشی ما مداحان دیگری از جمله جعفر سعیدی، محمد نیکخو، جانی‌پور هم مداحی‌های سال‌های قبل را داریم و مردم استقبال می‌کنند.»

حسنی، مدیر ویدیوکلوپ ندا در ادامه گفت: «ما از مداحی‌های جدید امسال فقط سی‌دی رضا کشوری را برای فروش داریم و این گله را هم از آقای امانی داریم که برای پخش سراغ ما نیامدند. ویدیو کلوپ ندا عضو انجمن ویدیو رسانه کشور است و یکی از پخش کننده‌های اصلی محصولات فرهنگی در گراش است. »

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

12 نظر

  1. گریشنا جان برا ماهایی که از گراش دوریم نمیشه لینک دانلود رو بذارین دانلود کنیم مداحی هارو؟؟؟دسترسی به گراش نداریم فعلا

  2. خب طرف گفته میفروشن ۴تومن حداقل جبران هزینه هایی که کردن بشه اونوقت شما میخوای واست بزارن دانلود کنی؟!?
    پولشو بده من واست بخرم آپلود میکنم شما هم دانلود کن?

  3. مداح خوشتیپ شهرمون آینده ی روشنی دارن،افتخار مایی جناب امانی،فقط از حاشیه ها دور بمون تا راه برای پیشرفت بیشترت باز باشه،موفق باشی رفیق

  4. خیلی خوشحالیم از داشتن چنین جوان هایی در شهر
    اقای امانی اول یک قاری بسیار خوبی هستند که بارها مقام اوریشون رو در استان دیدیم و دیدم البوم نوحه منتشر کردند خریداری کردیم بسیار حرفه ای بود،بهترین ویژگی ایشون شجاعت اخلاق و خوشتیپی است انشالله موفق باشه

    1. ببینید دوستان از اخلاق و صدای امانی هم گفتن شما گیر دادی به این نکته البته ظاهر خوبم یک ویژگی خوبه اما خیلی بزرگش نکنید دوستان از بقیه ویژگی ها هم گفتن

  5. سلام
    ممنون از محبت دوستان خدا حفظتون کنه
    واقعا همشهریان عزیز حمایت کردن من و کارم رو. ان شالله همیشه و همگی زیر پرچم امام حسین باشیم

  6. کاشکی ما هم میررفتیم قبل محرم بنر بزنیم بابا این چه کاریه هر کی یه بنر چاپ میکنه تو سطح شهر میزنه یعنی چی آخه اولا که اینا مداح نیستن یه نوحه خونی مبتدی هستن مثل بقیه افراد

    1. قبل نوحه خوانی یعنی حدود ۷ سال پیش ایشون قاری بودن ۴ سال قبل نفر دوم در رشته قراءت نیرو مسلح شدن و ده ها مقام استانی هم دارن،نوحه خوانی هم ۵ سال قبل در مسجد ولس عصر میخوندن بعدش در کیش مجلس داشتن که به تنهایی مجلسو با این سن کم اداره می کردند و تا همین پارسال قشم ده شب مداحی اونم به تنهایی در قشم مجلس داشتن،نوحه هاشونم تماما زیر نظر اساتید میسازن، اون وقت شما چطور میگید مبتدی؟نکه حسودین و یا قصد تخریب دارین؟شما یک نوحه خودتون بسازین و پخش کنید ما خریداری میکنیم!اگه بشه اسمش گذاشت نوحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top