بستن

خبرهایی داغ از هفته ای که گذشت

گریشنا: در هفته ای که گذشت سایت های خبری شهرهای همجوار درباره ی دغدغه های خود نوشتند. برخی از مطالب به انتخاب گریشنا بازچاپ می شود.

رویداد شهر گراش: به گزارش رویدادشهر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، فریدون اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اعلام خبر فوق گفت: شهرستان گراش با دارا بودن چند واحد گلخانه ای فعال در کشت های خارج از فصل و محصولاتی چون توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و فلفل های رنگی، علاوه بر اینکه بخشی از نیاز شهرستان را مرتفع کرده مازاد بر مصرف خود را به شهرستانهای همجوار صادر می کند.

وی افزود: یکی از فعالیت های شاخص گلخانه ها در این شهرستان، تولید نشاء های گوجه فرنگی، خیار سبز و فلفل بوده که تولید آن از تیر ماه آغاز شده که پس از گذشت حدود ۴۰ روز به مرحله ای از رشد رسیده که قابلیت انتقال به زمین اصلی را می یابد

صحبت نو : اگر نگاهی به مصوبات دولت در سه دور سفر ریاست جمهوری و سفر مقام معظم رهبری به لارستان بیندازیم خواهیم دید که مصوبات مربوط به شهرستان لارستان و خنج و گراش کم نبوده است . به راستی آیا این مصوبات در زمان اعلام شده برای آن پروژه ها پیگیری کامل شده است؟ ! سوالاتی که فقط و فقط مسئولین قبلی و کنونی لارستان در پیشگاه خدا و مردم باید پاسخگوی آن باشند! البته واضح است که اقدامات انجام شده در زمان نمایندگان قبلی به  اندازه کافی راضی کننده و در شان مردم لارستان و خنج و گراش نبوده است و شاهد این ماجرا پراکندگی آرا و انتخاب آقای حسنی از گراش به عنوان نماینده دوره قبلی لارستان و خنج بود .  در دوره جدید به لحاظ شرایط خاص منطقه لارستان این مهم به دکتر جمشید جعفر پور رسید که همین شرایط خاص مسئولیت دکتر جعفر پور را دوچندان می کند ! آیا فردا خیلی دیر نیست؟ به هر حال مسئولین ونماینده فعلی لارستان و خنج و گراش باید با دیدی واقع گرایانه مسایل و مشکلات منطقه لارستان را رصد کنند و عقب افتادگیها و فاصله زیاد لارستان با دیگر رقبای منطقه ای آن را بخوبی ببیند وهر چه سریعتر نسبت به انجام انبوه پروژه های مصوب ، اما اجرا نشده لارستان و خنج و گراش اقدامات خود را انجام دهد . همچنین به طراحی و تصویب و اجرای پروژهایی که می تواند شرایط لارستان را از وضع نامطلوب کنونی به نقطه قابل توجه لارستانیها برسانداقدام ورزند و به مسایلی که موجب هدر روی فرصت هایی که شاید دیگر هیچگاه برای منطقه قابل تکرار نباشد ،در هیچ مقطعی وارد نشوند و در کنار خود از مدیرانی لایق و کارآمد استفاده کرده و در این راه با هیچ کس مسامحه نکنند.

لادستان:  پنج شنبه  شانزدهم شهریور میدان مرکزی میوه و تره بار لارستان در شهر قدیم از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعطیل و پلمپ شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر از ده روز قبل میدان مرکزی میوه و تره بار لارستان در محیطی مناسبت تر پروژه با حضور استاندار فارس افتتاح شده است. گفتنی است،همانگونه که در متن پارچه نوشته نصب شده در این مرکز آمده است؛ علت پلمپ این میدان عدم رعایت موازین بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام شده است.

متأسفانه به دلیل فقدان یک مرکز مناسب و بهداشتی در سالهای گذشته علیرغم اینکه همه ی کسبه این مرکز توزیع میوه و اغذیه، لارستانی هستند ولی میوه های توزیع شده در این مرکز با وضعی نه چندان شایسته و غیر بهداشتی عرضه میشد.

به نظر می رسد این اقدام شبکه بهداشت و در درمان یک گام عملی برای تعطیل شدن این مرکز قدیمی و فرسوده و غیربهداشتی و انتقال آن به محیط تازه تأسیس است.

اوزنما  از نماز جمعه اوز نوشت:خطیب نماز جمعه در ادامه به این نکته اشاره کرد که علت تأکید زیاد به اعطای قرض الحسنه، جلوگیری از به وجود آمدن ربا خواری در جامعه است؛ زیرا همواره در جامعه افراد نیازمندی وجود دارند که در نتیجه نیازمندی شدید، گاهی ناچارند به ربا خواران متوسل شوند. ولی اگر ثروتمندان به نیازمندان قرض حسنه و بدون بهره اعطا کنند،جلوی ربا خواری گرفته می شود. بنابراین علاوه بر اینکه قرض الحسنه پاداشی ویژه نزد پروردگار دارد، نتایج مثبت اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت.

دفتر خبر خنج :امام جمعه خنج از مردم خواست که  دررابطه با مقاوم سازی منازل  بافت فرسوده شهر و مناطق روستایی اقدام نمایند  و شهرداری و مسکن وشهرسازی و بنیاد مسکن به یاری مردم در مقاوم سازی منازل مساعدت و یاری کنند. چون  خنج منطقه زلزله خیزی است و هرآن امکان بروز زلزله وجوددارد  و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top