هفت برکه (گریشنا): آب دریاچه مصنوعی اکو پارک هفت ماه بعد از افتتاح رسمی آن برای پاکسازی و نظافت تخلیه شد. عصر امروز ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ این دریاچه آب‌گیری می شود تا پس از پنج روز خشکی و تعطیلی بار دیگر با فعال شدنش اوقات فراغت خوب و شادی را به طرفدارانش هدیه دهد.

غلامعباس زارع، شهردار گراش با اشاره به بهره‌برداری این پروژه در سال گذشته گفت: «اکوپارک شهر در سال گذشته به همت مجموعه خدوم شهرداری و همکاری و پشتیبانی شورای محترم شهر پس از یک سال تلاش شبانه‌روزی به بهره برداری رسید که این پروژه در منطقه جنوب منحصر به فرد است و خوشبختانه باعث جذب مردم شهر و بسیاری از گردشگران شهرهای دور و نزدیک شده است. با یک تامل کوتاه در وضعیت مطلوب ایجاد شده در مجموعه پارک شهر و اکو پارک می‌توان دریافت که محل مذکور به دلیل ایجاد فضای تفریح و سرگرمی، خلأ مربوط به کمبود محیط‌های شاداب برای شهروندان گراشی را تا حدودی مرتفع کرده است و البته همه سعی و تلاش ما بر آن خواهد بود که توسعه مجموعه اکوپارک و سایر مکان‌های مستعد ایجاد فضای تفریحی را سرعت بخشیم. توقع مجموعه شهرداری از شهروندان فهیم گراش این است که در حفظ پاکیزگی شهر و محافظت از امکانات تفریحی و سرگرمی و فضای سبز شهری همکار و یاری‌گر شهرداری باشند.»

مجید عباسی مدیر پروژه اکو پارک نیز  با مطرح کردن دلیل تخلیه آب از دریاچه خواستار همکاری شهروندان در حفظ و نگهداری امکانات شهرداری شد و افزود:«متاسفانه طی یک سال گذشته سنگ ریزه‌ها و زباله‌های زیادی در دریاچه ریخته شده و به ناچار شهرداری طی یک هفته اخیر اقدام به تخلیه آب دریاچه به منظور نظافت و پاکسازی کرد.

باید دقت داشته باشیم که آسیب به تاسیسات اکوپارک و کثیف شدن دریاچه نهایتا شهرداری را مجبور به تعطیل نمودن این مکان به منظور اصلاح وضعیت می‌کند و به اجبار می بایست دریاچه برای مدت طولانی تعطیل و مشکل موجود رفع شود که طبیعتا در این مدت شهروندان  از مزایای حضور و تفریح در اکوپارک محروم می‌شوند. از همشهریان تقاضا داریم تا مانند همیار شهردار اطرافیان را به صیانت از امکانات اکوپارک و سایر امکانات موجود در سطح شهر دعوت کنند.»

او در ادامه گفت:« آب دریاچه دیروز به طور کامل تخلیه شد و بعد از آن کار نظافت آن شروع شد. بخشی از کار نظافت باقی مانده است که ان‌شالله در صورت اتمام آن امروز عصر شروع به آب‌گیری دریاچه می‌کنیم.»

eko park1