بستن

بحث محدوده لار و گراش دوباره گرم شد

اختصاصی گریشنا: جلسه شورای اداری با مناسبت هفته دولت در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد. صبح شنبه، مسئولین ادارات شهرستان گرد هم آمدند تا برنامه‌های هفته دولت را بررسی کنند. در این جلسه علاوه بر گزارش کار چند تن از روئسای ادارات، از کارمندان نمونه ادارات شهرستان تقدیر شد.

مهندس کریمی‌فرد، فرماندار گراش در ابتدای سخنان خود در این جلسه گفت: با توجه به نیازها و شان مردم منطقه، رقم‌ها قانع کننده نیست ولی برحسب تکلیف ذکر می‌شود. او اعتبار دریافتی در سال نود را یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان در قالب پروژه‌های ملی و یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان نیز از محل دو درصد نفت اعلام کرد. او اعلام کرد بخشی از اعتبارات پروژه‌های اجرا شده از منابع داخلی ادارات تامین شده است. افتتاح رسمی پروژه ۸۰۸ واحدی مسکن مهر را می‌توان اصلی‌ترین برنامه فرمانداری در هفته دولت برشمرد. این پروژه با هزینه ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از تسهیلات دولتی و اعضای تعاونی به پایان رسیده است.

کریمی‌فرد در جلسه شورای اداری و جلسه پرسش و پاسخ در مسجد ولیعصر یکی از چالش‌های اصلی را ساخت مجتمع اداری عنوان کرد. فرماندار با اشاره به اینکه مبلغ ۶۴۸ میلیون تومان برای این منظور اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به نقشه تهیه شده مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای این منظور نیاز است. این پروژه در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار در جلسه پرسش و پاسخ روز شنبه علاوه بر مسئله مجتمع اداری از بحث محدوده شهرستان نیز به عنوان چالشی دیگر در بدو ورودش یاد کرد. او گفت: ضمن تقدیر از مسئولین گذشته، رفع بعضی از این مشکلات، نظیر محدوده فصل خاص خودش را داشته است. اگر در گذشته اقدامی صورت گرفته بود، پیگیری آن راحت‌تر بود. با توجه به ظرایف تقسیمات کشوری و تاریخچه دو شهرستان گراش و لار، مسئولین فارس هم این کار را به وزارت کشور موکول کرده‌اند که پیگیری خواهیم کرد. او ادامه داد: در چنین مباحثی در شهرستان، معمولا تنها فرمانداری پیگیری امور را به دست نمی‌گیرد و امام جمعه شهر و نماینده مردم نیز باید پیگیری کنند که با توجه به همدلی مسئولین، انشالله به نتیجه برسد.

در جلسه شورای اداری، نورسته، رئیس آبفا روستایی، مهندس اسدی، مدیر جهاد کشاورزی، مهندس قائدی، شهردار و مهندس مهرابی، رئیس راه و شهرسازی گراش به ارائه گزارش کار پرداختند. امام جمعه نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام حسینی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: مسئولین در پروژه‌های در دست اجرا و مسئولیت‌های محوله به همه جانبه نگری توجه داشته باشند.

سوال‌های بی‌وقفه در جلسه پرسش و پاسخ     

در همین روز جلسه پرسش و پاسخ، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد. سوالات مردم را گاهی می‌شد از قبل حدس زد. بحث محدوده، مشکلات استقرار ادارات نمونه‌ای از این سوالات بود. جواب‌ها هم به صورتی نبود که بشود گفت به توجیه مسئله می‌پردازد. مهندس ایزدی رئیس اداره بازرگانی در پاسخ به سوال یکی از همشهریان در خصوص گرانفروشی در شهر گفت: نظارت بر بازار توسط دو اکیپ به صورت روزانه انجام می‌شود. با این حال اگر کسی به موردی برخورد کرد از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی دقیق کند و مطمئن باشید در همان روز رسیدگی خواهد شد.

مهندس مهرابی، رئیس اداره راه و شهرسازی، از جمله کسانی بود که سوالات زیادی در حوزه کاری‌اش مطرح بود. بحث جاده‌های روستایی، تونل بالنگستان، نصب تابلو در جاده‌ها و واگذاری سندهای شهرک رزمندگان از جمله سوالات مطرح شده بود. مهرابی بیشتر از واژه «به زودی» در جواب این درخواست‌ها استفاده کرد، با این حال تمام موضوعات مطرح شده بیشتر در وضعیت کم‌کاری پیمانکاران خلاصه می‌شد. به خصوص مسئله واگذاری سندهای شهرک رزمندگان که راه و شهرسازی و شهرداری، دلیل صادر نشدن سند‌ها و آسفالت نشدن کوچه‌های این شهرک را کم‌کاری سپاه در عدم تعهد به قرارداد دانستند. شهردار در این خصوص توضیح داد با توجه به مبلغ پرداخت شده توسط ساکنین به سپاه برای اجرای آسفالت و تکمیل شهرک، که حدود ده میلیون تومان می‌شد، اهالی شهرک حق شکایت دارند و شهرداری نمی‌تواند هزینه شهر را برای جبران تخلف دیگران بدهد.

جباری رئیس اداره آبفا قول داد مشکل لوله‌کشی محله بیدله را که کم‌کاری پیمانکار دلیل اصلی آن بوده، تا آخر هفته حل کند. به نظر می‌رسید بیشتر مشکلات مردم تقصیر پیمانکاران باشد. با توجه به این کاش مسئولین قبل از سپردن پروژه‌ها به شرکت‌ها کمی هم به سابقه این شرکت‌ها علاوه بر قیمت توافقی توجه می‌کردند.

مهندس مهرابی در خصوص جاده چک‌چک هم به این موضوع اشاره کرد که قرارداد موجود تا سطح سابگرید یا همان زیر سازی است و بحث آسفالت آن منتفی است. ولی با صحبتی که با هیئت امنای ساخت این جاده شده است در آینده و با همکاری فرمانداری دنبال خواهد شد.

سرهنگ انصاری فرمانده نیروی انتظامی هم برای چندمین بار در جواب تاسیس پلیس +۱۰ گفت: استقرار پلیس +۱۰ وظیفه نیروی انتظامی نیست. در سال در مقطعی کوتاه، متقاضیان در سای مربوطه ثبت‌نام می‌کنند و نیروی انتظامی مجوز آن را صادر می‌کند.

بسیاری از سوالات را در واقع مردم خودشان هم جواب می‌دادند. با این حال کاغذهای نخوانه زیادی باقی ماند که قول داده شد در جلسه بعدی، چهارشنبه‌شب، هشتم شهریور پس از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خوانده شود. هر چند این موضوع هم مطرح شد که سوال از مسئولین تنها مختص به این جلسات نیست.

اخبار برنامه‌های هفته دولت در چند روز آینده در سایت قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top