بستن

از امام جمعه گراش چه می دانید

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان گراش

 قبل از ورودتان مردم آشنایی چندانی با شما نداشتند و مشتاق‌اند بدانند امام جمعه شهرشان پیش از این چه فعالیت‌هایی داشته است.

من حدود بیش از سی سال پیش وارد حوزه شدم و سطح حوزه را یک سال زودتر از حد متعارف گذراندم و سطح عالی هم باز همین‌طور؛ و تقریبا روی هم رفته سطح حوزه و سطح عالی را دو سال زودتر از روال معمول‌اش تمام کردم. مقارن با رحلت حضرت امام (ره) بود که وارد درس خارج شدم. از بزرگواران حوزه مثل حضرت آیت‌الله صافی و دیگر بزرگواران در حد این که خوشه‌ای از خرمن درس‌هایشان ببرم استفاده بردم. اما اساتید رسمی که به کرات در خدمت‌شان بوده‌ام و استفاده می‌کردم حضرات آیات عظام بهجت، فاضل لنکرانی، همدانی و مکارم شیرازی بودند.

از حدود سال هفتاد و دو در قم، مسجد و مجتمع فرهنگی الزهرا را کلنگ زدیم. در زمان خودش شاید یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی بود. مجموعه با زیربنایی قریب چهار هزار و پانصد متر در نظر گرفته شده بود. بنده هم به عنوان موسس و بانی و امام جماعت آنجا بوده‌ام. البته ما موفق نشدیم آن مقدار که در طرح اولیه بود انجام بدهیم. الآن تا حدود دو هزار و پانصد متر بنا ساخته شده که حدود هزار متر حسینیه داریم و حدود هفتصد متر هم شبستان و مسجد طبقه بالای ما و حیاطی است که به دلیل نبود بودجه، ما هنوز مجتمع فرهنگی را احداث نکردیم.

ادامه در روزهای آینده ………….

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top