بستن

انتخابات و عملکرد ادارات، موضوعات اولین شورای اداری ۹۶

هفت‌برکه (گریشنا): اولین جلسه شورای اداری در سال ۹۶ در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد. ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله ادارات و اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو، مهم‌ترین عناوین مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز بیست‌ و یکم فروردین‌ماه، جلسه شورای اداری با حضور فرودی، فرماندار شهرستان؛ حجت‌الاسلام شاه‌چراغ، امام جمعه شهر؛ و اعضای شورای اداری و شورای تامین برگزار شد.

فرماندار: سال موفق ۱۳۹۵

فرودی، فرماندار شهرستان، با تبریک سال نو و ایام ولادت امام علی(ع) گفت: «به‌حمدالله سال ۹۵ سال موفقیت‌آمیزی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود. حضور گسترده مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی، بارزترین نشانه مردم‌سالاری دینی است. در حوزه اقتصادی، سال گذشته سال تثبیت وضعیت اقتصاد بود. کاهش هشت درصدی نرخ تورم، رشد اقتصادی چهار و نیم درصدی، تراز بازرگانی مثبت، و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت از موفقیت‌های چشمگیر دولت در سال گذشته محسوب می‌شود.»

نماینده دولت در شهرستان با اشاره به کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مختلف در سال ۹۵ اظهار داشت: «ما ۶۸ پروژه عمرانی و زیر‌ساختی را در سال گذشته تا بهمن‌ماه با اعتباری بالغ بر چهل و پنج میلیارد تومان انجام دادیم که شامل پنجاه افتتاح و ۱۸ کلنگ‌زنی می‌شد. از این میزان هزینه، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان از اعتبارات دولتی، پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از اعتبارات خیرین، و چهار میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان با سرمایه‎‌گذاری بخش خصوصی تامین شد. سرمایه‌گذار نیاز به تثبیت اقتصادی دارد. وقتی ثبات ایجاد شود، رشد اقتصادی سرعت می‌گیرد و بازخورد آن را در شهرهای کو‌چکتر نیز می‌توان دید.»

فرماندار با این جمله که سرمایه‌گذاران می‌بایست در بخش خصوصی وارد شوند، صحبت‌هایش را ادامه داد و تصریح کرد: «امسال سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است. بر مبنای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، دولت اجازه سرمایه‌گذاری اقتصادی ندارد، مگر در موارد کلان. دولت باید شرایطی را فراهم کند که مردم و سرمایه‌گذاران تشویق به سرمایه‌گذاری شوند. سرمایه‌گذاری پیشرفت در زمینه تولید و اشتغال را نیز محقق می‌کند. اما خلا و نیاز دیگری که در این راستا داریم راه‌اندازی دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری است.»

تشویق به استفاده از کالا و تولیدات داخلی، حضور فعال روسا و مسئولین در فضای مجازی برای جوابگو شدن به سوالات، پیشنهاد و انتقادات مردم، برگزاری منظم جلسه شورای اداری به صورت ماهیانه و ارائه گزارش عملکرد روسا در این جلسات، قدردانی از احساس مسئولیت ۱۴۳ کاندیدای شورای شهر و روستا و درخواست مشارکت مردم و مسئولین برای بهتر برگزار شدن انتخابات شورا و ریاست جمهوری، گلایه از مسئولین به دلیل حضور کم‌‍رنگشان در دهستان و روستاهای شهرستان، هشدار امکان آتش‌سوزی به دلیل وجود پوشش گیاهی به مردم و لزوم آموزش به آن‌ها، و قدردانی از ستاد تسهیلات از دیگر موضوعاتی بود که فرودی در این جلسه به آنها اشاره کرد.

امام جمعه: هم‌زمانی سه بهار

حجت‌الاسلام شاه‌چراغ با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدا و تبریک ولادت امام علی(ع) سخنانش را آغاز کرد و گفت: «هم‌زمانی بهار طبیعت، بهار معنویت و بهار سیاست را به فال نیک می‌گیریم. بهار طبیعت فرصتی بود برای انجام صله‌ی رحم که امیدواریم محقق شده باشد. از فرصت بهار معنویت به خصوص در ماه رجب و ایام‌البیض در جهت خودسازی و تذکیه نفس و توبه و استغفار استفاده کنیم و بهار سیاست نیز قرار داشتن در آستانه انتخابات برای ما فراهم کرده است. خدمت به نظام جمهوری اسلامی و همچنین خدمت به مردم گراش یک فرصت است. ما برای توسعه شهرستان باید تلاش و سخت‌کوشی داشته باشیم. و ویژگی‌هایی را که امام علی(ع) برای حاکم جامعه مطرح کرده است را مد نظر داشته باشیم و آن را در خودمان نهادینه کنیم.»

امام جمعه‌ی شهر با تاکید به این موضوع که مدیریت غیرجهادی و غیرانقلابی می‌تواند مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورد، گفت: «همدلی، اتحاد و همبستگی بین روسای ادارات در یک مجموعه راه‌حلی است برای محقق کردن شعار امسال، ما باید در جهت حل مشکلات معیشتی به وجود آمده تلاش کنیم و جوانان را نسبت به تولید پایدار در سطح شهرستان تشویق کنیم. نکته اساسی که مردم گراش می‌بایست به آن توجه داشته باشند حضور در مجامع عمومی و مناسبت‌های مذهبی است. حضور مردم در دیدار هفتگی با خانواده شهدا و جانبازان، شرکت در مراسم اعیاد، نماز جمعه و انتخابات می‌تواند موثر باشد.»

صحبت روسای ادارات

سالروز تاسیس بنیاد مسکن فرصت خوبی بود تا جمشیدی، رئیس بنیاد مسکن، برای ارائه گزارش عملکرد به بالای سن دعوت شود. او درباره‌ی واگذاری، انجام طرح‌های هادی روستایی، صدور سندها، و سهمیه‌ی وام‌ها صحبت کرد. مشروح سخنان رییس بنیاد مسکن را در این خبر بخوانید.

دکتر علی‌رضایی، رییس اداره‌ی دامپزشکی، با قدردانی از فرمانداری و فرماندهی نیروی انتظامی و دادستان و ناحیه‌ی مقاومت سپاه به دلیل همکاری با این اداره در سال گذشته در راستای کنترل و تردد احشام غیر مجاز و دام‌های مکشوفه و محموله‌های کشف شده، گفت: «کل فعالیت‌های اداره دامپزشکی در سه قالب اساسی نهادینه می‌شود: کنترل، مراقبت، پیشگیری و مبارزه.» او در همین زمینه ارقام و آماری را نیز ارائه داد. علی‌رضایی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: «یکی از اهداف مهم که اداره دامپزشکی و برنامه آموزشی و بهداشتی کشور در پیش دارد، بحث آموزش است. ما تمرکز خودمان را بر روی بحث آموزش بالاخص برای دامداران، روستاییان و کل عموم اقشار جامعه گذاشتیم. دیگر فعالیت ما بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های منابع خام دامی بود. کشتارگاه، قصابی، فروشگاه و کبابی‌ها مکان‌هایی است که مورد بازرسی قرار گرفتند و در سال گذشته، بیش از چهار تن معدومی و پنج مورد معرفی به مراجع قضایی داشتیم.»

دکتر رادفر، قائم مقام معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی، در این جلسه با خبر نزدیک شدن به هفته سلامت، در صحبت‌های کوتاه خود گفت: «ما هفته سلامت را از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» در پیش داریم. این نمایشگاه در حسینیه حضرت ولی عصر(عج) برگزار می‌شود و تاکید آن این بار روی مبارزه با افسردگی است. از همه شما دعوت می‎‌کنم تا در این برنامه‌ها به خصوص مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور داشته باشید.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن تشکر از فرماندار محترم بابت به عمل رساندن ۶۸پروژه ،متذکر شویم : نیاز است به سمع شهروندان نیزرسانده شود که هرپروژه درچه مرحله ای ازپیشرفت قرار دارد؟آیا درهرپروژه پیگیری مستمری صورت گرفته یاخیر؟ماه ها پیش انتهای خیابان فلسطین،جهت آسفالت شدن ، اقدام خوبی صورت گرفته بدین صورت که جاده خاکی را مسطح کرده اند ولی ایرادی که براین اقدام وارداست اینه که چرا خاک وسنگهایی که برای تخت شدن زمین آن قسمت آورده شده بدون تکلیف رهاگشته تامنجربه این شده که اهالی ،خود بدون برنامه وارگانیزم این خاک ها را مسطح نموده اند .
    اگردرحیطه اوامرفرماندار می باشد که فبها وگرنه از شهرداری خواستاریم دراین قصور اقداماتی مبذول و دستوراتی منوط بر ذیصلاح بودن این درخواست حقیر اتخاذ فرمایند .
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top