هفت‌برکه (گریشنا): شهردار گراش امروز در نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی فارس خواستار تسریع در بازسازی و احیای قلعه همایون‌دژ گراش بر فراز کلات شد.

به گزارش هفت‌برکه، غلامعباس زارع در نامه‌ای که دیروز ۱۹ فروردین به مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان فارس نوشت، نسبت به خرابی کامل قلعه‌ی همایون‌دژ هشدار داد. شهردار گراش نوشته است «مراجعات مکرر مردمی» یکی از دلایل این درخواست است، و اعلام آمادگی کرده است در صورت تهیه نقشه‌های اجرایی، شهرداری می‌تواند از محل اعتبارات عمرانی و سایر اعتبارات دولتی، این قلعه را بازسازی و مرمت کند.

زارع چند رونوشت هم برای استحضار و پیگیری لازم برای ارگان‌هایی همچون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، فرمانداری شهرستان گراش، شورای اسلامی هر گراش و نمایندگی اداره میراث فرهنگی شهرستان گراش ارسال کرده است.

Gholamabbas Zare Shahrdar

 

متن نامه‌ی زارع، شهردار گراش، که از طرف روابط عمومی شهرداری برای هفت‌برکه ارسال شده، به این شرح است:

مدیر کل محترم میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان فارس

با سلام و تحیات

احتراما به استحضار می‌رساند نظر به این که قلعه تاریخی همایون‌دژ به شماره ثبتی ۱۰۵۰۲ مورخ ۲/۸/۸۲ بر فراز کوه کلات واقع در مرکز شهر گراش به دلیل وجود شرایط جوی و عدم حفاظت و فرسایش در معرض خطر نابودی کامل قرار گرفته، لذا مستدعی است با عنایت به مراجعات مکرر مردمی به منظور حفظ و احیای این اثر تاریخی دستور فرمایید تا کارشناسان محترم آن اداره به طریق مقتضی نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی اقدام تا این شهرداری از محل اعتبارات عمرانی و سایر اعتبارات دولتی با نظارت آن مدیریت محترم نسبت به بازسازی و مرمت قلعه مورد اقدام نماید.

غلامعباس زارع

شهردار گراش

Purshamsi Kalat 16031392 3