بستن

کارگاهی برای پیشگیری از اختلالات تغذیه‌ای در دانش‌آموزان

هفت‌برکه (گریشنا): برای والدین دانش‌آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی، کارگاه پیشگیری از اختلالات تغذیه‌ای در دانش‌آموزان در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، این کارگاه به همت واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، از گروه سلامت جمعیت و خانواده و با همکاری واحد آموزش سلامت برگزار شد. مریم مکرمی، مسئول این برنامه، هدف از برگزاری کارگاه را کاهش اختلالات تغذیه‌ای در دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی عنوان کرد.

در این کارگاه، علی حسن‌زاده، کارشناس تغذیه معاونت بهداشت، گفت: «میان‌وعده‌هایی که برای فرزندان خود آماده می‌کنید، باید ارزش غذایی داشته باشد و توسط خود مادر تهیه شود؛ چرا که علاوه بر اطمینان از نظر بهداشتی بودن، انتقال مهر مادری نیز مهم است.» او به والدین توصیه کرد که تنوع کافی در سفره غذایی وجود داشته باشد. او به تاثیر تغذیه مناسب و سالم بر بهداشت و سلامت دهان و دندان، و وجود عناصر مورد نیاز نوجوانان از جمله آهن، کلسیم، ویتامین دی، روی، ید و فیبر در برنامه غذایی آنان تاکید کرد.

مهندس علیرضا مساح، معاون فنی و اجرایی معاونت بهداشت، به اهداف اختصاصی این کارگاه اشاره کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان، پرسنل، اولیا و مربیان در زمینه ارتقای سلامت نوجوانان، جوانان؛ ساختار مدارس و ارائه خدمات سلامت در یک مجموعه ادغام‌یافته؛ و ارتقای شاخص‌های آن در سطح کلیه مدارس و بهبود تغذیه‌ای، پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت در دانش‌آموزان و ارتقا سلامت روان، افزایش مشارکت دانش‌آموزان، کارکنان، اولیا و مربیان و جامعه در زمینه‌های ارتقای سلامت نوجوانان و جوانان جامعه.

مساح بر اهمیت مدارس مروج سلامت تاکید کرد و گفت: «این مدارس به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه و آموزش اولیا، مربیان و دانش‌آموزان، با رویکرد توان‌مندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود و فرهنگ خودمراقبتی، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کار کردن و آموزش باکیفیت خواهد شد.» او هدف کلی برنامه مدارس مروج سلامت را ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان، از طریق استقرار نظام مروج سلامت، برشمرد.

این کارگاه با اجرای سرود دانش‌آموزان سفیر سلامت و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران مدارس مروج سلامت و دانش‌آموزان سفیر فعال به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top